Pécsi Tudományegyetem

Bölcsészettudományi Kar

 

                                                          
                                                              

Anya-gyermek Érzelmi Párbeszéd Kutatócsoport

A kutatóközpont neve magyarul és angolul

Anya-gyermek érzelmi párbeszéd – Mother-child emotion dialogues

A kutatóközpont honlapja, internetes elérhetősége

 

A kutatóközpont célja, leírása indoklása

A kutatóközpont gyermekek és szüleik pozitív és negatív életeseményekről szóló párbeszédeit vizsgálja.

Az önéletrajzi emlékezet fejlődést tanulmányozó kutatók és elméletalkotók szerint a közös emlékezés során sajátítja el a gyermek az emlékek szervezésének módját, és azt, hogy önmagát és önmaga perspektíváját miképpen helyezze el a társas-kulturális világban. A szülő-gyermek párbeszédek hozzájárulnak a gyermek érzelmi fejlődéséhez is azzal, hogy ezekben az interakciókban könnyű egyezkedni az érzelmekről, tisztázni jelentésüket és a hozzájuk kötődő mentális állapotokat.

Kutatásaink célja az érzelmi események megvitatásának minősége és az anyai- és gyermeki személyiségműködés és érzelmi készségek közti kapcsolatokat keresni.

A kutatóközpont vezetője

Dr Pohárnok Melinda, egy. adj, PhD

A kutatóközpont vezetőjének egyetemi vagy saját honlapja, MTMT oldala, doktori.hu oldala

http://pszichologia.pte.hu/dr-poharnok-melinda

 

https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4272

 

MTMT azonosító: 10016035

A kutatóközpont oktató-kutató tagjai

Dr Lénárd Kata:

https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4271

MTMT azonosító: 10019672

 

Dr Láng András:

https://doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=10808

MTMT azonosító: 10016010

A kutatásban résztvevő doktori hallgatók

Walter Imola

A kutatóközpont legjelentősebb publikációi

Poharnok M., & Lang A. : Boys should be proud and girls should be ashamed? Gender differences in mother-child conversations about self-conscious emotions in a Hungarian sample. Journal of Psycholinguistic Research (under revision)

 

Pohárnok Melinda, Molnár Zsófia, Várnagy András (2017).  Kötődés és párbeszéd - Szülő-gyermek dialógusok és szelf-fejlődés óvodáskorban. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 72 : (1)

 

Pohárnok Melinda (2016): Co-constructed memories of pride and shame in childhood. COGNITION BRAIN BEHAVIOUR/COGNITIE CREIER COMPORTAMENT 20:(4) pp. 319-330

 

Pohárnok Melinda (2016): Családi kapcsolatok és evolúció. In: Gyuris Petra, Meskó Norbert (szerk.)

Evolúciós pszichológia mesterfokon. 480 p.  Pécs: Pro Pannonia Kiadó. pp. 265-285.

(Pannónia könyvek)  (ISBN:978-615-5553-15-8)

 

Pohárnok Melinda (2014): A szülő–gyerek dialógusok szerepe a szelf-fejlődésben: A narratív ko-konstrukcióval kapcsolatos kutatások és klinikai vonatkozásaik. PSZICHOTERÁPIA 23:(1) pp. 4-13.

 

Pohárnok Melinda, Lénárd Kata (2012): The effects of maternal emotion regulation on mother-child narrative co-construction of autobiographical events. Review of psychology. (19) 1. pp.54.

A kutatóközpont külső kapcsolatai

 

A kutatóközpont tehetséggondozói tevékenysége

Kozma Emese: OTDK II helyezett Fejlődéslélektan 2015

Molnár Zsófia, Várnagy András: OTDK II helyezett Fejlődéslélektan Budai Tímea, Hauk Barbara (tv. Pohárnok Melinda, Lénárd Kata) OTDK Különdíj Fejlődéslélektan 2017

 

 

Vezető: 
PhD
adjunktus
72/503 600/24834