PAPP BEÁTA
doktorandusz hallgató, óraadó oktató
Születési hely, év: Pécs, 1989
Tanulmányok
2021- PTE-BTK Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola Nevelésszociológia alprogram
2009-2015 PTE- BTK Olasztanár- Tantervfejlesztő tanár (BA Romanisztika olasz-spanyol szakirány)
2004-2009 Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium magyar-olasz két tannyelvű tagozat
Jelenlegi és korábbi munkahelyek, munkakörök
2022- Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Romanisztika Intézet Olasz Tanszék, óraadó oktató
2018-2020 Központi Statisztikai Hivatal- Statek Kft., Pécs, összeíró
2016-2020 Bonus Nyelviskola, Pécs, olasz-spanyol nyelvtanár
Rövidebb ösztöndíj, mobilitás
Párizs-Nanterre-i Egyetem (Erasmus doktorandusz mobilitás, 2022, 6 nap)
Kutatási terület
Kutatási területem központjában a magyar-olasz két tannyelvű oktatás és intézményeinek többdimenziós vizsgálata áll. A kutatásaimat érintő főbb csomópontok: didaktika, szakmódszertan, tartalomalapú nyelvoktatás, nyelvi szocializáció, anyanyelvi tanárok, interkulturalitás.
Tudományos tagság
Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete
Konferencia előadások:
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: fókuszban a Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium. 2021. évi HuCER Hungarian Conference on Educational Research-Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején. Online Konferencia (2021. 05. 27-28., e-poszter)
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: fókuszban a Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium. 14. Képzés és Gyakorlat Neveléstudományi Konferencia, Kaposvár (2021. 09. 2-4., előadás)
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: fókuszban a Pécsi Kodály Zoltán Gimnázium. Neveléstudományi Konferencia 2021-„Tudomány: iránytű az élhető jövőhöz.”, Dunaújváros (2021. 11. 8-9., előadás)
- Insegnamento bilingue italo-ungherese: messo a fuoco il Liceo Kodály Zoltán di Pécs. Romanisztikai találkozások az Eötvös Kollégiumban Multidiszciplináris Romanisztikai Konferencia, Budapest (2021. 11. 19-20., előadás)
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: tankönyv dilemma. Doktoranduszok Konferenciája: Hagyomány, Fejlődés és Innováció a Didaktikában – Pályakezdői Kutatói Nemzetközi Konferencia (TDID – ERC). Online Konferencia (2021. 12. 2-3., előadás)
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: tankönyv dilemma. Az oktatáskutatás új nemzedéke az évtizedfordulón. Online Konferencia (2022. 01. 21-22., előadás)
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: lemorzsolódás a nyelvi tagozaton. „Értékteremtés-Kihívások a Pedagógiában, Gyógypedagógiában és a Tanárképzésben” XIII. Taní-tani Konferencia. Online Konferencia (2022. 02. 04., előadás)
- Insegnamento bilingue italo-ungherese: visto da docenti madrelingua. Studi e ricerche sul Danubio e oltre: l’italianistica in Europa Centrale e Centro-Orientale. Nemzetközi Konferencia, Szeged (2022. 04. 29-30., előadás)
- Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: ahogyan az anyanyelvi tanárok látják. 2022. évi HuCER Hungarian Conference on Educational Research- „Oktatás egy változó világban- Kutatás, innováció, fejlesztés.” Budapest (2022. 05. 26-27., előadás)
- Insegnamento bilingue in Ungheria. Centres et périphéries dans les littératures de langues romanes. Nemzetközi Konferencia, Párizs (2022. 07. 04-07., előadás)
Részletes publikációs lista: https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10080279