KONFERENCIA PREZENTÁCIÓK

KONFERENCIA PREZENTÁCIÓK/ CONFERENCE PRESENTATION

Cserti Csapó Tibor: A 2022. évi népszámlálás roma nemzetiségi adatai és azok mögöttes faktorai. 13. Romológus Konferencia, Identitáskonstrukciók - Közösség és individuum, Pécs, 2025. április 8-9.

 

Cserti Csapó Tibor: Minority education policy in the light of the official Roma census data in 2022. 13. Romológus Konferencia, Identitáskonstrukciók - Közösség és individuum, Pécs, 2025. április 8-9.

 

Cserti Csapó Tibor, PhD.: A 2022. évi népszámlálás roma nemzetiségi adatai és azok kisebbségi oktatáspolitikai konzekvenciái. Közösségek a tanulás világában - Hungarian Conference on Educational Research , HuCER 2025, Debrecen, 2025. 05. 29.

 

Cserti Csapó Tibor, PhD. A 2022. évi népszámlálás roma nemzetiségi adatai és azok kisebbségi oktatáspolitikai konzekvenciái. Új kutatások, kutatási irányok a pedagógiában és a gyógypedagógiában . XVI. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia, online, 2025. február 7.

 

Cserti Csapó Tibor: The situation of Roma minority education in Hungary - opportunities, difficulties. Aktuálny stav rómskych štúdií IV. Prešov, Slovakia,  7-8 December 2023 

 

Cserti Csapó Tibor: A cigány, roma nemzetiségi oktatás helyzete Magyarországon – Lehetőségek és nehézségek. XV. Taní-tani Nemzetközi Tudományos Konferencia, online, 2024. február 2.

Cserti Csapó Tibor: Dilemmák és módszertani nehézségek a cigány, roma nemzetiségi oktatásban. XII. Romológus Konferencia, Pécs, 2024. április 24.

 

Cserti Csapó Tibor: “Nemzetiségi sokk” - A 2022. évi népszámlálás nemzetiségi adatainak háttér tényezői. XII. Romológus Konferencia, Pécs, 2024. április 24.

 

Cserti Csapó Tibor: Az indiai eredet és az india tudat szerepe a hazai roma közösségekben és a közoktatásban. XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia 22nd Conference on Educational Sciences, Pécs, 2022. november 17-19.

 

Cserti Csapó Tibor: A hazai cigányság területi-társadalmi megjelenítése a tankönyvekben és népismereti könyvekben. XIV. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia, 2023. február 3.

 

Cserti Csapó Tibor: Az „őshaza” motívum reprezentációja a köztudatban, a közismereti- és népismereti tankönyvekben. 11. Romológus konferencia, Pécs, 2023.        április 21-22

 

Cserti Csapó Tibor: Cigány mesterségek reprezentációja a köztudatban, a közismereti- és népismereti tankönyvekben. 11. Romológus konferencia, Pécs, 2023.        április 21-22

 

-Andl Helga – Gruidl Zsuzsanna: Mozdulni és mozdítani – Járási esettanulmány másfél évvel a Gyerekesély Program zárását követően

Digitalizáció és társadalmi változás – Magyar Szociológiai Társaság, Pécs, 2024. november 27-29.

 

-Andl Helga – Gruidl Zsuzsanna: „Én nem látom, hogy hol a gazda.” – Egy járási gyerekesélyprogram a megvalósítók visszaemlékezéseinek tükrében

XIII. Romológia Konferencia, PTE Pécs, 2025. április 8-9.

 

-Andl Helga: A cigány, roma nemzetiségi oktatás egyes aktuális kérdései

Közösségek a tanulás világában – Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Konferenciája (HuCER 2025), Debrecen, 2025. május 29-31.

 

-2024. július 17-19. Porto, Portugália, 4. Porto International Conference on Research in Education (ICRE 2024)

Andl Helga – Beck Zoltán: Classroom Heroes – School-stories in Hungarian Roma Literature

 

-2024. május 9-10. Pécs, PTE, A kritika vakfoltjai // A befogadás perifériái

Beck Zoltán: Költő, aki önmagával beszél – Bari Károly két esszéjéről

 

-2024. április 24. Pécs, PTE, XII. Romológus Konferencia

Beck Zoltán – Andl Helga: Minden szöveg

 

-2023. szeptember 13-14. A Selye János Egyetem XV. Nemzetközi Tudományos Konferenciája

Komárom, Szlovákia

XV. Medzinárodná vedecká konferencia Univerzity J. Selyeho

Komárno, 13-14. september 2023.

Andl Helga - Beck Zoltán: „Futni, minél messzebbre...” – Regényhősök iskolatörténetei a magyar nyelvű cigány, roma irodalomban

 

-2023. május 26-27. Szombathely, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Konferenciája (HuCER)

Andl Helga – Beck Zoltán: „Mennyi idő és mekkora távolság...” – Regényhősök az iskolapadban

 

-2023. május 4-5. Pécs, Diaszpóra 2023. Határtalan Közösségek

Beck Zoltán – Egri Petra: Fashion and pilgrimage – discourses of Romani identity construction

 

-2023. március 30-31. Beregszász, Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban – Nemzetközi tudományos konferencia (Beregszász, Ukrajna: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola)

Andl Helga – Laki Tamásné: „Együtt toljuk a szekeret” – A kisiskolákban megvalósuló távolléti (digitális) oktatás a pandémia alatt 2021 tavaszán

 

-2022. november 17. Pécs, PTE, XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia (ONK)

Andl Helga – Beck Zoltán: „TANULTAM KÉPZETET, BETŰT” – A MAGYAR NYELVŰ KORTÁRS CIGÁNY, ROMA IRODALOM ISKOLAKÉPEI.

 

Bocsi VeronikaVarga ArankaFehérvári Anikó

A korai iskolaelhagyás esélyének vizsgálata : különös tekintettel a roma identitás hatására

In: Bajzáth, Angéla; Csányi, Kinga; Győri, János (szerk.) ONK2023 Absztraktkötet : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban : XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia

Budapest, Magyarország : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) (2023) 456 p. p. 70 , 1 p.

 

 

Varga Aranka, Orsós István, Trendl Fanni

Reziliens életutak roma szakkollégiumi háttérrel

In: Bajzáth, Angéla; Csányi, Kinga; Győri, János (szerk.) ONK2023 Absztraktkötet : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban : XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia

Budapest, Magyarország : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) (2023) 456 p. p. 432 , 1 p.

Hajdu, N., Hodász, K., Horváth, G., & Lehmann, L. (2022). Terepkutatás az „MTA-PTE Oktatási Esélykért!” pályaorientációs mentorprogram intézményeiben – kutatás közbeni jelentés az adatfelvétel tapasztalatairól.

Drubina, Z. G., & Horváth, G. (2023). A kortársak szerepének megítélése – szemelvények a WHSZ 20 évének hallgatói életútjaiból. In XI. Romológus Konferencia (p. 12).

Horváth, G. (2024). Szemelvények a Wlislocki Henrik Szakkollégium tudományos műhelyének nevelésszociológia fókuszú kutatásaiból. In XII. Romológus Konferencia (p. 50).

Horváth, G. (2025). Bikulturalizmus és mentorálás: A mentori szerep megélése különböző hátterű mentorok esetében. In XIII. Romológia Konferencia 2025. április 8-9.: Absztraktkötet (pp. 25–25).

Szimpózium - Mentorprogramok, XIII. Romológus Konferencia, 2025. április 8.

Horváth Gergely: Bikulturalizmus és mentorálás: A mentori szerep megélése különböző hátterű mentorok esetében

 

Pápai Boglárka: Pályaorientációs mentorprogram a Gandhi Gimnáziumban

 

Kovács Tibor: A Tanítsunk Magyarországért! mentorprogramban megvalósuló pályaorientáció fókuszú egyéni és közösségi foglalkozások

 

Varga Aranka – Orbán Anna – Trendl Fanni: “Barátok, kik szinte már családtagok” – Roma szakkollégiumi közösség, mint inkluzív non-formális tanulási környezet   

    

Lakatos Szilvia: Romani Language Education in Hungary.  International Romani Language Day Conference “Safeguarding Romani Language”, online, 2024. november 5.

 

Lakatos Szilvia: Romani Language Education in Hungary. 13. Romológus Konferencia, Identitáskonstrukciók - Közösség és individuum, Pécs, 2025. április 8-9.

 

Lakatos Szilvia: Romani nyelv az oktatásban. III Országos Romani Nyelvi Konferencia

Pécs, 2024. 11. 08.

Lakatos Szilvia: A romani shib használata,és oktatásának kérdései. A nagyváros és cigány/roma lakói című konferencia. Budapest, 2024 11. 19-20.

Lakatos Szilvia:A magyarországi romani nyelv bemutatása és oktatása. Új kutatások, kutatási irányok a pedagógiában és a gyógypedagógiában. XVI. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia, online, 2025. február 7.

 

Lakatos Szilvia: Romani nyelvkönyvek összehasonlító elemzése a lovári dialektus és a nemzetközi sztenderd kontextusában. 13. Romológus Konferencia, Identitáskonstrukciók - Közösség és individuum, Pécs, 2025. április 8-9.

Lakatos Szilvia:Romani nyelvkönyvek összehasonlító vizsgálata.18. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia, Kaposvár, 2025.04. 24-25.

Lakatos Szilvia: Romani (lovári) nyelvet oktató kiadványok bemutatása. Közösségek a tanulás világában - Hungarian Conference on Educational Research, HuCER 2025, Debrecen, 2025. 05. 29.

 

PTE BTK Neveléstudományi Intézet

H-7624 Pécs, Ifjúság u. 6.    72/503 600/24555    matyovszky.aniko@pte.hu