Képzettség:
2014-2017: Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Doktori Iskola, Evolúciós és Kognitív Pszichológia Doktori Program
2012-2014.: Pécsi Tudományegyetem Pszichológia mesterképzés (Pszichológus végzettség)
2009-2012.: Pécsi Tudományegyetem Pszichológia alapképzés (Viselkedéselemző végzettség)
Szakmai, szervezeti tagság:
2017-: Vajdasági Magyar Akadémiai Tanács Bölcsésztudományi Szakbizottsága – Pszichológiai tudományok
2016-2017: ELTE Márton Áron Szakkollégium
2014-: VMDOK, Vajdasági Magyar Doktoranduszok és Kutatók Szervezete
Oktatott tárgyak:
Az emberi fejlődés társas kontextusa (magyar és angol nyelven)
Bevezetés az empirikus társadalomkutatásba
Szervezet- és vezetéspszichológia
Az iskolai szociális munka módszertana
Non-verbális kommunikáció
Ember és gyermekismeret
Empátia, stressz az iskolában, stratégiák a megküzdésre
MTMT:
https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10057055
Dr. Rebeka Jávor PhD, Assistant Lecturer in Psychology. She has a Ph.D. degree in cognitive psychology – psycholinguistics, with the primary interest in the positive effects of bilingualism on cognitive and social skills. She is a member of the Social Innovation Evaluation Research Centre in which the layers and development of the professional identities of different professionals are assessed. She was a psychologist at the Association of Hungarian Talent Support, where she was responsible for talent identification, development, and counseling. She is also a mentor for international students at the Department of Community and Social Studies and a member of the Editorial Board of Szociális Szemle (Hungarian Social Review).
Scientific degrees:
2020.04.16: University of Pécs – Doctoral School of Psychology: Evolutionary and Cognitive Psychology Program – Ph.D in Psychology
Academic qualification:
2012–2014.: University of Pécs – Psychology MA (Psychologist)
2009–2012.: University of Pécs – Psychology BA (Human Behaviour Analyst)
Courses in Hungarian and English:
- General psychology
- Social context of human development (Social Psychology)
- The psychology of life-span development (Developmental Psychology)
- Social work with groups
- Organizational and Leadership Psychology
- Pedagogical psychology in school social work
- Methodology of school social work
- Introduction to empirical social research
- Personal study goals I-II. (mentoring)
- Tutorial (tutoring)
- Nonverbal communication
- Reflective communicational skill training
MTMT:
https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10057055
https://orcid.org/0000-0002-3077-6948