2025-től a szakdolgozat védésének részeként a hallgatók tudományos poszteren mutatják be munkájukat. A prezentáció egy legfeljebb 2 perces, tömör és lényegre törő pitch formájában történik, amelyben összefoglalják kutatásuk célját, módszereit és eredményeit. A legjobb posztereket a Mestermunka Díjjal jutalmazzuk.
🏆 2025 Év Szakdolgozati Posztere – Díjazott Hallgatóink
Csikós Hanna - Afrika a globális térben, és az urbanizációs robbanás hatásai a kontinensen.
Konzulens: Tomay Kyra
A szakdolgozat az afrikai városfejlődés és az urbanizációs válság okait és következményeit vizsgálja globális összefüggésben. Statisztikai adatok és elméleti keretek segítségével mutatja be a nagyvárosi koncentráció, szegénység és társadalmi egyenlőtlenségek hatásait. A munka célja mélyebb betekintést nyújtani Afrika jelenlegi helyzetébe és jövőbeli kihívásaiba.
Glavatity Helga - Társadalmi szerepelvárások a magyar anyákkal szemben
Konzulens: Erát Dávid
A kutatás a magyar anyákkal szembeni társadalmi szerepelvárásokat vizsgálja, különös tekintettel a nemi szerepek történeti alakulására és a véleménykülönbségekre nem és végzettség szerint. Különböző statisztikai elemzések és regressziós modellek segítségével tárja fel, hogyan változik a társadalom gondolkodása az anyai szerepekről. A cél annak megértése, mennyire haladunk egy egyenlőbb társadalmi szemlélet felé.
Kozma Tímea Erzsébet - Lépésről lépésre? Roma nőként a magyar társadalomban
Konzulens: Bucher Eszter
A kutatás roma nők oktatási mobilitását vizsgálja, akik magasabb végzettséget szereztek, mint szüleik. Interjúk révén feltárja, hogyan hat a családi háttér, tradíciók, iskolai élmények és támogató intézmények együttese a társadalmi felemelkedésre. Az eredmények egy többgenerációs mobilitási mintát rajzolnak ki.
Rozmer Inez - Életstílus alapú fogyasztás: Hagyományos mintázatok és digitális átalakulás
Konzulens: Füzér Katalin
A szakdolgozat az életstílus alapú fogyasztás alakulását vizsgálja a digitalizáció hatásának tükrében. Bemutatja, hogyan vált az életstílus gazdasági értékké, és miként működik a hiperperszonalizáció a fogyasztói magatartásban. A szerző gyakorlati példákon keresztül elemzi, hogyan jelennek meg ezek a folyamatok az életstílus-marketingben.