III. Jövő-kép Workshop
A harmadik műhely megvalósításához már egyértelmű volt, hogy folytatjuk az időközben továbbfejlesztett „Hogyan tovább?“ társasjáték tesztelését, ám úgy láttuk, hogy a műhely időkeretébe még bőven beleférnek további foglalkozások is. Így a társasjáték lejátszása utánra az asztaloknak kreatív feladatot adtunk, hogyan fejlesztenék tovább a társast a szabályok ismeretében, ha az életutat/karrierutat egy fogyatékossággal rendelkező személyként kellene végigjátszaniuk*.
Azt is láttam, hogy önállóan, teljesen az alapoktól kiindulóan végigvitt foglalkozásra ugyan nem igazán volt jelentkező a szakkollégisták közül, de a társasjátékba többen szívesen besegítettek, így indult el a vezető kutató/segítő tagozódás a szakkollégiumon belül.
Ez lehetővé tette, hogy a még saját ötlettel nem rendelkező szakkollégiumi tagok is betekintést nyerjenek a foglalkozások/játékok kutatási részébe és kisebb felelősséggel ugyan, de ötleteikkel, javaslataikkal segítsék a vezető kutatók (szintén szakkollégiumi tagok) munkáját.
Mivel hallgatói oldalról csak a társasjátékunk volt, dr. Koller Inez vezető tanár két saját ötletét a „Népesítsd be a szigetet!“ közösségépítő játékot, valamint egy társadalmi aktivitás játékot vetette fel önálló programelemekként a műhelyre, ezeket a játékokat kurzusain, illetve külföldi Erasmus oktatásain alatt már tesztelte.
Emellett azt az igényt is megfogalmazta, hogy a külföldi egyetemisták felé is nyissunk és tegyük kétnyelvűvé a rendezvényt. Ismét több középiskolát kerestünk meg, azonban csak a Leőwey jelzett vissza, viszont ők egy teljes osztályt delegáltak 25 fővel, hozzájuk a PTE Támogató Szolgálat munkatársai és néhány velük érkező fogyatékos egyetemi hallgató csatlakozott, összesen négyen, illetve a Human Resources Counselling angol nyelvű mesterképzésünkről is eljöttek 16-an a 2018. április 16-i rendezvényre.
A programot három szakaszra bontottuk, az elsőben a középiskolások és a Támogató Szolgálatosok tesztelték a csak magyar nyelven játszható „Hogyan tovább?" társasjátékot, majd a szünetben megnéztük a folyosón található fotókiállítást, amelyet a PTE hallgatóinak Erasmus útjairól szóló képekből és rövid élménybeszámolókból állítottak össze.
A szünetben megérkeztek a külföldi hallgatók, a két csoport összehangolásához és a tesztekhez szükséges csoportösszetételek kialakításához ismét segítségül hívtuk Hosszú Norbert drámapedagógiai játékait immáron két nyelven, magyarul és angolul, ezek azonban a vártnál sikeresebbek voltak és időben is annyira elhúzódtak, hogy utána már csak a közösségépítő játékra maradt idő. Az első és a harmadik szakasz összesen hét csoport teszteredményeit hozta.
*Ezt mint az egyetem intézményi fogyatékosügyi koordinátora javasolta dr. Koller Inez.