Képgaléria megtekintéséhez kattints a képre -->
Videó összefoglaló az eseményről:
V. Jövő-kép Workshop
Az ötödik műhelyre 2019. április 26-án került sor. Ekkorra már úgy alakítottuk az összes programelemet, hogy azonos időkeretbe férjenek be, így forgószínpadszerű elrendezésben tudtuk őket kínálni, további újításként vezettük be a már saját honlapunkon keresztül történő online regisztrációt, melyen keresztül a jelentkezők többletinformációt kaptak az egyes programelemekről, valamint saját magukat oszthatták be, mikor, melyik programelemen akarnak részt venni, melyek közül hármat angol nyelven is ki lehetett próbálni a hatból két turnusban.
Így a résztvevők maguk dönthették el, hogy éppen magyarul vagy angol nyelven akarnak-e kommunikálni. A repertoárunkban két szabaduló szoba szerepelt, az előző műhely szabadulószobás csapata Csáth Géza „Fekete Csönd" című novelláját dolgozta fel, valamint kiforrott egy további csapat is, Molnár Ferenc vezetésével, akik Orwell disztópikus regényeit használták fel („Elképzelt világok").
Ők eredetileg egy többfordulós előtesztelés egyik állomásaként tervezték kihasználni a műhely által nyújtott lehetőséget, ugyanis a Csorba Győző Megyei Könyvtár októberi Országos Könyvtári Napok rendezvénysorozatára készültek, ahol bejutottak a programba. A könyvtárhasználati interaktív játékukat végül áttervezték szabaduló szobának.
A „Hogyan tovább?" társas utolsó tesztelési köréhez jutott, ugyanis időközben Pelczer Dóra és Pálmai Mirandella végzős hallgatók lettek. Több konferencián is bemutatták, valamint az Országos Tudományos Diákköri Konferenciára is kijutottak vele, ahol Dóra a saját feldolgozásával harmadik helyezést ért el. Játékuk sikerességét jelzi, hogy mindenhol nagy érdeklődés mutatkozott iránta, a lányok jelenleg piacra dobását tervezik.
Hasonló asztali játékként debütált a „Heti tervező" Hajnalné Darabos Dóra tervezésében, mely a családanyák időmenedzsmentjén és a társadalmi sztereotípiákon alapuló izgalmas játék.
Szintén új programelemként mutatkozott be Nagy Zsóka érzékenyítő drámapedagógiai játéka, melyet a Pécsi Művészeti Gimnázium dráma szakos diákjaival és osztályfőnökükkel, Ákli Krisztiánnal közösen terveztek fogyatékosság érzékenyítő foglalkozásnak.
Végül a „Hozzuk vissza őket!" érzékenyítő kísérlet, amelyet ekkorra már kilenc alkalommal teszteltem, szintén bekerült a programelemek közé, így összesen hat különböző foglalkozással vártuk a résztvevőket.
Három középiskolát céloztunk meg, ahonnan egész osztályok jelezték részvételi szándékukat, a Pécsi Leőwey Klára Gimnázium, a Pécsi Apáczai Csere János Gimnázium és a Pécsi Művészeti Gimnázium. Külföldi hallgatóim közül négyen jöttek el, valamint négyen a pécsi People First Egyesülettől, akiket főként a fogyatékosság témák érdekeltek, de a többi foglalkozást is kipróbálták.
Összegzés
Ez a műhely is több, nem várt fordulatot hozott, például az online regisztrációt csak a jelentkezők egy kis része töltötte ki, az érkező középiskolások számára és arányára ezért nemhogy befolyásunk, de rálátásunk sem volt, ezen kívül az egyik iskola diákjai a kezdés után egy órával érkeztek meg, a művészetisek pedig a program lezárása előtt hazamentek. Így az előre megtervezett időkeretek nem működtek, felbomlott a szinkronitás, egyes programelemeknél kimaradtak turnusok, mások előtt összetorlódtak a várakozók. A szabaduló szobák így is annyira népszerűek voltak, hogy a résztvevők képesek voltak a rendezvény végéig sorban állni értük. A tesztelések aránytalan paraméterekkel zajlottak.
A rendezvény lebonyolításához a Pécsi Közösségi Alapítvány járult hozzá anyagi támogatásával.