VIII. Játsszunk Komolyan! Workshop
Magyar videós összefoglaló az eseményről:
Program leírása: A nyolcadik alkalommal megrendezett workshop 2022. december 2-án zajlott a PTE Bölcsész Karának Rókus Kampuszán.
A program egy nagy közös játékkal indított, majd forgószínpadszerű elrendezésben párhuzamosan több, kisebb létszámot igénylő játékot mutatunk be, négy körben. Végül a napot egy közös online játékkal és oklevelek átadásával zártuk.
A Hely-Szín térjátékban Koller Inez tanárnő bemutatta a résztvevők szemléltető mozgatásával, hogy a csoportalakításnak milyen típusai vannak, milyen céllal, hogyan alkalmazhatók.
A Varázskaland-Vár a sárkány! mesetársas a cigány népmesék világába kalauzolja el a játékosokat. A hagyományos dobókockás társasjáték tematikus átdolgozásával Sütő Ramóna és Bruszt Míra igyekezett élményszerű bevonódást biztosítani a játékosok számára az általuk kevésbé ismert, az iskolai tananyagban nem szereplő cigányság meséivel, kultúrájával, azokkal a kihívásokkal, melyekkel a cigány mesehősök megküzdenek. A játék interkulturális beágyazottságú, célja a többségi és a kisebbségi társadalmi csoportok közelítése játékos formában.
A Tarts lépést Magaddal! egy kis ízelítőt adott egy táncterápiás foglalkozás működéséből. A Botos Bettina által vezetett kísérletezéses, improvizációs gyakorlatok táncos-mozgásos interakcióiban a résztvevők ráláthattak személyiségükre, kapcsolódásaikra, társas megnyilvánulásaikra.
A DiszKomfort szabaduló játékban a játékosok önjelölt detektívek, minden lében kanál szülők és egy csapat tanár bőrébe bújhattak és helyt kellett állniuk, szemben az eluralkodó káosszal, kényelmetlen kérdésekkel, és egy nem mindennapi bűnténnyel. A játék fejlesztői, Novák Tamara és Balga Bianka a depresszió, az ADHD, a szorongás, a diszlexia és sok más személyiségformáló jegyet építettek be empátiafejlesztő játékukba.
A Rapid Vitában aktuális társadalmi kérdések kerültek terítékre a Koszorús Gábor által vezetett retorikai készségeket fejlesztő játékban. A játékosoknak egymással, a kérdésekkel és a szűkös időkerettel is meg kellett küzdeniük.
Résztvevők: a pécsi Leőwey Klára Gimnázium, a Miroslav Krleza Horvát Gimnázium diákjai, PTE közösségszervező és szociális munkás hallgatók, a szakkollégium tagjai, valamint a PTE Szinapszis Mentorprogram egy középiskolás támogatott diákja
Rendezvény résztvevőinek száma: 80 fő
A szakkollégiumot képviselte: 24 fő
Pályázati támogatás: NTP-SZKOLL-21-0040; PTE Tehetségpont Program
Angol videós összefoglaló az eseményről: