Publications

Q1, Q2:

Almunawaroh, N. F., Diem, C. D., & Steklács, J. (2024). EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: a scale development and validation. Cogent Education11(1). Q2, Education https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2024.2379696 https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2379696 Q2

Bálint, Á. (2023). Cultural foundations of a mathematician’s thinking: a Psychobiographical exploration of Zoltán Paul Dienes and his cognitive development. International Review of Psychiatry36(1-2), 116-128. Q2, Psychiatry, Mental Helth https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540261.2023.2254840, DOI: https://doi.org/10.1080/09540261.2023.2254840

 

 

Other studies:

Steklács J. (2024). Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései. Anyanyelv-pedagógia 26.2 DOI: 10.21030/anyp.2024.2.1 https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=1061

Huszár Samu Nóra (2024). A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban. In: A XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia előadásai

Bogdán, P. (2024). Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai. Iskolakultúra34(1), 69-77. DOI: https://doi.org/10.14232/iskkult.2024.1.69 https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44910

Demeter G. (2024). Beszédfejlesztésbe épített fonomimikai előgyakorlatok óvodáskorban In. Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig konferencia, ELTE Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék, Gyermeknyelvi kutatócsoport, Budapest, ELTE BTK, 2024. február 22.,

Almunawaroh, N. F., & Steklács, J. (2023). ELT Instructional Material Development: A Systematic Literature Review. In: In: M., Zaim et al Proceeding International Conference on Language Pedagogy (ICOLP) 2023 : Pedagogical and technological innovations in language learning

Padang, Indonézia:University of Negeri Padang Faculty of Languages and Arts (2023) pp. 344-352

Kis O., Földi F. & Steklács J. (2023) Reading assessment for diagnosing adult acquired reading disorders. Theoretical and practical aspects of its development. Central European Journal of Educational Research, 5(1):70-83

Bóna J. & Steklács J. (2022). Kisiskolások és felnőttek szünettartási jellemzői hangos olvasásban In: Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig. Budapest, Magyarország: MediaCom Magyarország Kft. (2022) pp. 87-103.

Huszár-Samu N.  Steklács J. (2022). A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS 5.2 pp. 97-119.

Demeter G. (2022). Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések: Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS 5.2 pp. 97-119, 23 p

 

 

Under review:

Csíkos Csaba, Steklács János: Developing a novel questionnaire to measure the use of support reading strategies among high school students. Nordic Journal of Digital Literacy Education, Q1

Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János: The interplay of secondary EFL teachers’ pedagogical beliefs and pedagogical content knowledge with their instructional materials use approach orientation. Heliyon, Q1

Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János: In-service Teachers’ Beliefs in Designing E-Reading Materials: Validating a Semi-Structured Interview. The Qualitative Report, Q2

Vuong Tuyet Linh, Steklács János: A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context. VNU Journal of Science: Education Research

Steklács J., Bálint Á., Csíkos Cs., Zank I. 2024: Metakogníció, episztemológiai meggyőződések, tudatelmélet. Az iskolai tudásrendszer háttérdimenziói. Monográfia, Akadémiai Kiadó, megjelenés alatt

Steklács J., Sípos Zs., Huszár-Samu N., Kis O., Varga Sz., Csíkos Cs.: A hangos olvasási fluencia képességének és összefüggéseinek vizsgálata második osztályos tanulók körében. Bírálat alatt, Magyar Pedagógia

Markó éÉ., et al.: Resilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping styleResilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping style. InTech Open Bírálat alatt

Bogdán Patrik (2024). Egy magyar nyelvű olvashatósági formula adaptáció megalkotásának kérdései In: ONK2023 Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban II. Kreatív iskola a jövő kompetenciái érdekében konferenciakötet. Megjelenés alatt

 

 

Conference presentations:

Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem      2024. 05. 27-28              Balatonalmádi (online)              Steklács János Egy hazai, alsó tagozatos tanulók körében folyó olvasási fluencia vizsgálat tartalmi keretei és elméleti kérdései

3rd International Conference on Language Pedagogy (ICOLP-3)              2023. 11. 23.    Universitas Negeri Padang, Padang, Indonesia              Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János  ELT Instructional Material Development: A systematic Literature Review

JURE 2024        2024. 06. 14-18.            Sevilla, Spain   Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János EFL Teachers' Pedagogical Beliefs, PCK, and Material Use: Instrument Adaptations and Validations

PÉK 2024          2024. 4. 25.      University of Szeged     Vuong Tuyet Linh, Steklács János The theory and efficacy of reciprocal teaching: A systematic literature review

ONK 2024         2024. okt.         University of Debrecen              Vuong Tuyet Linh, Steklács János       The current situation of teaching and learning informational texts in 3rd grade in Vietnam - The results from a self-designed survey questionnaire

Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig konferencia        2024.02.22              ELTE, Budapest             Demeter Gáborné        Beszédfejlesztésbe épített fonomimikai jelek alkalmazása óvodáskorban

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          (szimpózium) Elnök: Bálint Ágnes      A metakogníció, a tudatelméleti képesség és az episztemológiai tudatosság fejlesztése a ProMeToM pedagógus továbbképzésben

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Zank Ildikó        Az akciókutatás értelmezése, módszertana és illeszkedése a ProMeToM projekthez

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Csíkos Csaba  A metakognícióelmélet új fejleményei: Hogyan hasznosulhat az elmélet a 21. századi nevelés-oktatás gyakorlatában?

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Bálint Ágnes              Mire jó a tudatelmélet (Theory of Mind) fejlesztése?

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Steklács János Az episztemológiai tudatosság és nézetek elméleti kérdései, iskolai jelentőségük és fejlesztésük a ProMeToM pedagógustovábbképzésben

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          (szimpózium) Elnök: Steklács János  Az olvasási fluencia, olvasástechnika vizsgálata, mérése

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Kis Orsolya, Steklács János A munkamemória szerepe az írott szöveg feldolgozásában

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Huszár Nóra, Steklács János Fluencia a szövegértésben. A fluencia fejlesztése a Rciprok Tanítási Módszer segítségével

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Sipos Zsóka, Steklács János Olvasástechnikai hibák jellemzői hangos olvasás során negyedik évfolyamon

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Varga Szilvia, Steklács János Morfológiai tudatosságot vizsgáló feladatok megoldási stratégiáinak elemzése szemkamerás módszerrel 2-4. osztályos tanulók körében

ONK 2023         2023. 10. 26-28.            Budapest          Bogdán Patrik  Egy magyar nyelvű olvashatósági indexadaptáció megalkotásának kérdései

"Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation" - 20th National and International Conference of MELLearN - Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network         2024. 05.15.     Budapest, Óbudai Egyetem              Dezső Renáta Anna      Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Aligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030

XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia              2024. 04.10.     Baja, Eötvös József Főiskola    Huszár-Samu Nóra              A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban

A Magyar Tudomány Ünnepe   2023. 11.14.     Baja, Eötvös József Főiskola             Huszár-Samu Nóra      Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán

Felelős Nyelvészet - Alkalmazott Nyelvészeti KOnferencia     2023. 11. 23-24   ELTE, BP.           Bóna Judit, Steklács János       Az olvasási stratégiák vizsgálata ismeretterjesztő tanulási célú szövegek feldolgozásakor egyetemisták körében

Taní-Tani Konferencia  2023. 11. 23-25             Miskolci Egyetem, Miskolc              Demeter Gáborné        Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanulás kezdetén, A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban (Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben)

XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia             2023 04. 20.     SZTE, Szeged Demeter Gáborné        Az olvasási készséget megalapozó nyelvi és kognitív funkciók mérése a pedagógiai szakszolgálati vizsgálatok keretében

16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia              2023. 05. 19.    MATE, Kaposvár             Demeter Gáborné              Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanításban

Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése  2023. 10. 12-14.              Siófok   Kis Orsolya, Steklács János     Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése

Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése              2023. 06. 08-10.            Pécs     Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla      A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) bemutatása

VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai Konferencia, előadás              2023.12.09.     ELTE (online)    Bogdán Patrik   "Amerikai olvashatósági indexek magyar nyelvi adaptálásának lehetséges

irányai."

Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. – Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben.              2024.04.05.     PTE, Pécs              Bogdán Patrik  "A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula

adaptációjának és validálásának folyamata. "

A Magyar Comenius Társaság XXXI. Tudományos Konferenciája               2023. 11. 24     Sárospatak       Steklács János A tanulók episztemológiai meggyőződései és tanulási képességeik (plenáris előadás)

VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia   2023. 12. 09.              ELTE (online)    Steklács János Olvasási fluencia, folyékony olvasás (plenáris előadás)

XIth SWS International Scientific Conference on SOCIAL SCIENCES              2024. 08. 25-30.            Maritim Paradise Blue Congress Centre, Albena, Bulgaria            Zsigmond István, Bálint Ágnes              Developing Metacognition with an Action Research Intervention: Results from Hungarian Environments

 

Reading Fluency, Reading Comprehension Research Group

H-7624 Pécs, Ifjúság u. 6.    +36 30 3168611    steklacs.janos@pte.hu