Q1, Q2:
Almunawaroh, N. F., Diem, C. D., & Steklács, J. (2024). EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: a scale development and validation. Cogent Education, 11(1). Q2, Education https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2024.2379696 https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2379696 Q2
Bálint, Á. (2023). Cultural foundations of a mathematician’s thinking: a Psychobiographical exploration of Zoltán Paul Dienes and his cognitive development. International Review of Psychiatry, 36(1-2), 116-128. Q2, Psychiatry, Mental Helth https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540261.2023.2254840, DOI: https://doi.org/10.1080/09540261.2023.2254840
Other studies:
Steklács J. (2024). Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései. Anyanyelv-pedagógia 26.2 DOI: 10.21030/anyp.2024.2.1 https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=1061
Huszár Samu Nóra (2024). A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban. In: A XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia előadásai
Bogdán, P. (2024). Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai. Iskolakultúra, 34(1), 69-77. DOI: https://doi.org/10.14232/iskkult.2024.1.69 https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44910
Demeter G. (2024). Beszédfejlesztésbe épített fonomimikai előgyakorlatok óvodáskorban In. Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig konferencia, ELTE Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék, Gyermeknyelvi kutatócsoport, Budapest, ELTE BTK, 2024. február 22.,
Almunawaroh, N. F., & Steklács, J. (2023). ELT Instructional Material Development: A Systematic Literature Review. In: In: M., Zaim et al Proceeding International Conference on Language Pedagogy (ICOLP) 2023 : Pedagogical and technological innovations in language learning
Padang, Indonézia:University of Negeri Padang Faculty of Languages and Arts (2023) pp. 344-352
Kis O., Földi F. & Steklács J. (2023) Reading assessment for diagnosing adult acquired reading disorders. Theoretical and practical aspects of its development. Central European Journal of Educational Research, 5(1):70-83
Bóna J. & Steklács J. (2022). Kisiskolások és felnőttek szünettartási jellemzői hangos olvasásban In: Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig. Budapest, Magyarország: MediaCom Magyarország Kft. (2022) pp. 87-103.
Huszár-Samu N. Steklács J. (2022). A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS 5.2 pp. 97-119.
Demeter G. (2022). Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések: Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS 5.2 pp. 97-119, 23 p
Under review:
Csíkos Csaba, Steklács János: Developing a novel questionnaire to measure the use of support reading strategies among high school students. Nordic Journal of Digital Literacy Education, Q1
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János: The interplay of secondary EFL teachers’ pedagogical beliefs and pedagogical content knowledge with their instructional materials use approach orientation. Heliyon, Q1
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János: In-service Teachers’ Beliefs in Designing E-Reading Materials: Validating a Semi-Structured Interview. The Qualitative Report, Q2
Vuong Tuyet Linh, Steklács János: A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context. VNU Journal of Science: Education Research
Steklács J., Bálint Á., Csíkos Cs., Zank I. 2024: Metakogníció, episztemológiai meggyőződések, tudatelmélet. Az iskolai tudásrendszer háttérdimenziói. Monográfia, Akadémiai Kiadó, megjelenés alatt
Steklács J., Sípos Zs., Huszár-Samu N., Kis O., Varga Sz., Csíkos Cs.: A hangos olvasási fluencia képességének és összefüggéseinek vizsgálata második osztályos tanulók körében. Bírálat alatt, Magyar Pedagógia
Markó éÉ., et al.: Resilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping styleResilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping style. InTech Open Bírálat alatt
Bogdán Patrik (2024). Egy magyar nyelvű olvashatósági formula adaptáció megalkotásának kérdései In: ONK2023 Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban II. Kreatív iskola a jövő kompetenciái érdekében konferenciakötet. Megjelenés alatt
Conference presentations:
Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem 2024. 05. 27-28 Balatonalmádi (online) Steklács János Egy hazai, alsó tagozatos tanulók körében folyó olvasási fluencia vizsgálat tartalmi keretei és elméleti kérdései
3rd International Conference on Language Pedagogy (ICOLP-3) 2023. 11. 23. Universitas Negeri Padang, Padang, Indonesia Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János ELT Instructional Material Development: A systematic Literature Review
JURE 2024 2024. 06. 14-18. Sevilla, Spain Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János EFL Teachers' Pedagogical Beliefs, PCK, and Material Use: Instrument Adaptations and Validations
PÉK 2024 2024. 4. 25. University of Szeged Vuong Tuyet Linh, Steklács János The theory and efficacy of reciprocal teaching: A systematic literature review
ONK 2024 2024. okt. University of Debrecen Vuong Tuyet Linh, Steklács János The current situation of teaching and learning informational texts in 3rd grade in Vietnam - The results from a self-designed survey questionnaire
Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig konferencia 2024.02.22 ELTE, Budapest Demeter Gáborné Beszédfejlesztésbe épített fonomimikai jelek alkalmazása óvodáskorban
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest (szimpózium) Elnök: Bálint Ágnes A metakogníció, a tudatelméleti képesség és az episztemológiai tudatosság fejlesztése a ProMeToM pedagógus továbbképzésben
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Zank Ildikó Az akciókutatás értelmezése, módszertana és illeszkedése a ProMeToM projekthez
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Csíkos Csaba A metakognícióelmélet új fejleményei: Hogyan hasznosulhat az elmélet a 21. századi nevelés-oktatás gyakorlatában?
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Bálint Ágnes Mire jó a tudatelmélet (Theory of Mind) fejlesztése?
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Steklács János Az episztemológiai tudatosság és nézetek elméleti kérdései, iskolai jelentőségük és fejlesztésük a ProMeToM pedagógustovábbképzésben
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest (szimpózium) Elnök: Steklács János Az olvasási fluencia, olvasástechnika vizsgálata, mérése
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Kis Orsolya, Steklács János A munkamemória szerepe az írott szöveg feldolgozásában
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Huszár Nóra, Steklács János Fluencia a szövegértésben. A fluencia fejlesztése a Rciprok Tanítási Módszer segítségével
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Sipos Zsóka, Steklács János Olvasástechnikai hibák jellemzői hangos olvasás során negyedik évfolyamon
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Varga Szilvia, Steklács János Morfológiai tudatosságot vizsgáló feladatok megoldási stratégiáinak elemzése szemkamerás módszerrel 2-4. osztályos tanulók körében
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Bogdán Patrik Egy magyar nyelvű olvashatósági indexadaptáció megalkotásának kérdései
"Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation" - 20th National and International Conference of MELLearN - Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network 2024. 05.15. Budapest, Óbudai Egyetem Dezső Renáta Anna Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Aligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia 2024. 04.10. Baja, Eötvös József Főiskola Huszár-Samu Nóra A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban
A Magyar Tudomány Ünnepe 2023. 11.14. Baja, Eötvös József Főiskola Huszár-Samu Nóra Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán
Felelős Nyelvészet - Alkalmazott Nyelvészeti KOnferencia 2023. 11. 23-24 ELTE, BP. Bóna Judit, Steklács János Az olvasási stratégiák vizsgálata ismeretterjesztő tanulási célú szövegek feldolgozásakor egyetemisták körében
Taní-Tani Konferencia 2023. 11. 23-25 Miskolci Egyetem, Miskolc Demeter Gáborné Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanulás kezdetén, A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban (Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben)
XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia 2023 04. 20. SZTE, Szeged Demeter Gáborné Az olvasási készséget megalapozó nyelvi és kognitív funkciók mérése a pedagógiai szakszolgálati vizsgálatok keretében
16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia 2023. 05. 19. MATE, Kaposvár Demeter Gáborné Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanításban
Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése 2023. 10. 12-14. Siófok Kis Orsolya, Steklács János Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése
Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése 2023. 06. 08-10. Pécs Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) bemutatása
VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai Konferencia, előadás 2023.12.09. ELTE (online) Bogdán Patrik "Amerikai olvashatósági indexek magyar nyelvi adaptálásának lehetséges
irányai."
Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. – Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben. 2024.04.05. PTE, Pécs Bogdán Patrik "A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula
adaptációjának és validálásának folyamata. "
A Magyar Comenius Társaság XXXI. Tudományos Konferenciája 2023. 11. 24 Sárospatak Steklács János A tanulók episztemológiai meggyőződései és tanulási képességeik (plenáris előadás)
VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia 2023. 12. 09. ELTE (online) Steklács János Olvasási fluencia, folyékony olvasás (plenáris előadás)
XIth SWS International Scientific Conference on SOCIAL SCIENCES 2024. 08. 25-30. Maritim Paradise Blue Congress Centre, Albena, Bulgaria Zsigmond István, Bálint Ágnes Developing Metacognition with an Action Research Intervention: Results from Hungarian Environments