Publikációk:
Csíkos Csaba, Steklács János | 2024 | English | Journal article | Developing a novel questionnaire to measure the use of support reading strategies among high school students | Q1 | Nordic Journal of Digital Literacy (Education) | Under review |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Chuzaimah Dahlan Diem, Steklács János |
2024 | English | Journal article | EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: A scale development and validation | Q2 | Cogent Education: Nurul Fitriyah Almunawaroh, Chuzaimah Dahlan Diem & János Steklács (2024) EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: a scale development and validation, Cogent Education, 11:1, 2379696, DOI: 10.1080/2331186X.2024.2379696 (Education) |
Published |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János |
2024 | English | Journal article | The interplay of secondary EFL teachers’ pedagogical beliefs and pedagogical content knowledge with their instructional materials use approach orientation | Q1 | Heliyon (Multidisciplinar) Q1 | Under 2nd review |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János |
2024 | English | Journal article | In-service Teachers’ Beliefs in Designing E-Reading Materials: Validating a Semi-Structured Interview | Q1, Q2 | The Qualitative Report, Cultural Studies Q1, Education Q2, Social Psychology Q3 | Under review |
Vuong Tuyet Linh, Steklács János | 2024 | English | Journal article | A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context. | - | VNU Journal of Science: Education Research | Under 2nd review |
Steklács J., Bálint Á., Csíkos Cs., Zank I. | 2024 | magyar | Book/Könyv | Metakogníció, episztemológiai meggyőződések, tudatelmélet. Az iskolai tudásrendszer háttérdimenziói | Akadémiai Kiadó | Elfogadva | |
Steklács J., Sípos Zs., Huszár-Samu N., Kis O., Varga Sz., Csíkos Cs. | 2024 | magyar | Journal article | A hangos olvasási fluencia képességének és összefüggéseinek vizsgálata második osztályos tanulók körében | Magyar Pedagógia | Under review | |
Steklács János | 2024 | magyar | Journal article | Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései |
Anyanyelv-pedagógia, https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=1061 | Published | |
Huszár-Samu Nóra | 2024 | magyar | Conference paper | A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban |
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia kötete | Under review | |
Bogdán Patrik | 2024 | magyar | Journal article | Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai. | Iskolakultúra 34(1) 69-77 | Published | |
Markó Éva et al. | 2024 | English | book chapter | Resilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping style | Scopus refered | IntechOpen | Under review |
Demeter Gáborné | 2024 | magyar | Journal article | Beszédfejlesztésbe épített fonomimikai előgyakorlatok óvodáskorban | In. Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig konferencia, ELTE Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék, Gyermeknyelvi kutatócsoport, Budapest, ELTE BTK, 2024. február 22., (előadás és benyújtott tanulmány) | Published | |
Demeter Gáborné | 2024 | magyar | Journal article | Demeter Gáborné (2024): A PISA-vizsgálatokról proaktívan | Évszakos online folyóirat, Oktatási Hivatal, Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ, Pécs (benyújtott tanulmány) | Published | |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János |
2023 | English | Conference paper | ELT Instructional Material Development: A Systematic Literature Review | - | Conference Book | Published |
Bálint, Ágnes | 2023 | English | Journal article | Cultural Foundations of a Mathematician’s Thinking: a Psychobiographical Exploration of Zoltán Paul Dienes and His Cognitive Development | Q2 | International Review of Psychiatry (Psychiatry, Mental Health) | Published |
Béres András, Bálint Ágnes | 2024 | English | Journal article | Escape Rooms in Geography Education: An Innovative Approach to Learning and Teaching | TUDÁSMENEDZSMENT 25 : 1. különszám pp. 38-58. , 21 p. (2024) https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7779/7256 | Published | |
Zsigmond István, Bálint Ágnes | 2024 | English | Conference paper |
Developing Metacognition with an Action Research Intervention: Results from Hungarian Environments |
Proceedings of XIth SWS International Scientific Conference on SOCIAL SCIENCES | Under review | |
Kis Orsolya, Földi Fanni & Steklács János | 2023 | English | Journal article | Reading assessment for diagnosing adult acquired reading disorders. Theoretical and practical aspects of its development | Central European Journal of Educational Research, 5(1):70-83 | Published | |
Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla | 2023 | magyar | abstrakt | A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) | Kulcsár Gabriella, D. Horváth Vanessza (szerk.): Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése-Kivonatkötet. Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság, pp 258-258 (2023) | Published | |
Demeter Gáborné | 2023 | magyar | abstrakt | A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban | Jaskóné Gácsi Mária (Jaskóné Gácsi Mária neveléstudomány, Irodalomtudomány) ME/BTK/Tanárképző Intézet (szerk.) Absztraktkötet a XIV. országos Taní-tani konferenciáról, 2023: Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben, 2023.02.03. Miskolc, Miskolci Egyetemi Kiadó, pp 71-72 (2023) | Published | |
Bóna Judit, Steklács János | 2022 | magyar | Conference paper | Kisikolások és felnőttek szünettartási jellemzői hangos olvasásban | Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig. Budapest, Magyarország: MediaCom Magyarország Kft. (2022) pp. 87-103. , 17 p | Published | |
Huszár-Samu Nóra, Steklács János | 2022 | magyar | Conference paper | A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében | ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS ( 2063-2991): 5 1 pp 21-30 | Published | |
Demeter Gáborné | 2022 | magyar | abstrakt | AZ OLVASÁSI KÉSZSÉGET MEGALAPOZÓ NYELVI ÉS KOGNITÍV FUNKCIÓK MÉRÉSE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI VIZSGÁLATOK KERETÉBEN | In: Kasik, László; Gál, Zita (szerk.) Absztraktkötet, XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged | Published | |
Demeter Gáborné | 2022 | magyar | Journal article | Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések: Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában | ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS 5: 2 pp. 97-119, 23 p | Published | |
Demeter Gáborné | 2022 | magyar | Conference paper | AZ OLVASÁSI KÉSZSÉGET MEGALAPOZÓ FUNKCIÓK MÉRÉSÉNEK SZEREPE AZ ISKOLAÉRETTSÉGI VIZSGÁLATOKBAN | In: Di Blasio, Barbara; Demeter, Gáborné (szerk.) Hatékony tanulás, Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Területi Bizottsága III. Matematikai és Informatikai Tudományok Szakbizottság Szakmódszertan és Hatékony Tanulás Munkabizottság (2022) 125 p. pp. 33-40. | Published | |
Bogdán Patrik | 2024 | magyar | konferenciakötet | Egy magyar nyelvű olvashatósági formula adaptáció megalkotásának kérdései |
In: ONK2023 Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban II. Kreatív iskola a jövő kompetenciái érdekében konferenciakötet | Elfogadva | |
Bogdán Patrik | 2024 | magyar | abstrakt | A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula adaptációjának és validálásának folyamata | Prohászka Zsolt (szerk.) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben: Absztraktkötet pp. 22 (2024) | Published | |
Bogdán Patrik | 2024 | magyar | konferenciakötet | Az olvashatóság, mint a szövegértés sikerességét befolyásoló tényező | Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben: Konferenciakötet | Under review |
Konferencia előadások
Rendezvény címe/Conf. Title | Ideje/ Date | Rendezvény helye/Conf. Venue | Előadó/Presenter | Előadás címe/Title of Presentation |
Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem | 2024. 05. 27-28 | Balatonalmádi (online) | Steklács János | Egy hazai, alsó tagozatos tanulók körében folyó olvasási fluencia vizsgálat tartalmi keretei és elméleti kérdései |
3rd International Conference on Language Pedagogy (ICOLP-3) | 2023. 11. 23. | Universitas Negeri Padang, Padang, Indonesia | Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János | ELT Instructional Material Development: A systematic Literature Review |
JURE 2024 | 2024 | Sevilla, Spain | Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János | EFL Teachers' Pedagogical Beliefs, PCK, and Material Use: Instrument Adaptations and Validations |
PÉK 2024 | 2024. 4. 25. | University of Szeged | Vuong Tuyet Linh, Steklács János | The theory and efficacy of reciprocal teaching: A systematic literature review |
ONK 2024 | 2024. okt | University of Debrecen | Vuong Tuyet Linh, Steklács János | A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context. |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | (szimpózium) Elnök: Bálint Ágnes | A metakogníció, a tudatelméleti képesség és az episztemológiai tudatosság fejlesztése a ProMeToM pedagógus továbbképzésben |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Zank Ildikó | Az akciókutatás értelmezése, módszertana és illeszkedése a ProMeToM projekthez |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Csíkos Csaba | A metakognícióelmélet új fejleményei: Hogyan hasznosulhat az elmélet a 21. századi nevelés-oktatás gyakorlatában? |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Bálint Ágnes | Mire jó a tudatelmélet (Theory of Mind) fejlesztése? |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Steklács János | Az episztemológiai tudatosság és nézetek elméleti kérdései, iskolai jelentőségük és fejlesztésük a ProMeToM pedagógustovábbképzésben |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | (szimpózium) Elnök: Steklács János | Az olvasási fluencia, olvasástechnika vizsgálata, mérése |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Kis Orsolya, Steklács János | A munkamemória szerepe az írott szöveg feldolgozásában |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Huszár Nóra, Steklács János | Fluencia a szövegértésben. A fluencia fejlesztése a Rciprok Tanítási Módszer segítségével |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Sipos Zsóka, Steklács János | Olvasástechnikai hibák jellemzői hangos olvasás során negyedik évfolyamon |
ONK 2023 | 2032. 10. 26-28. | Budapest | Varga Szilvia, Steklács János | Morfológiai tudatosságot vizsgáló feladatok megoldási stratégiáinak elemzése szemkamerás módszerrel 2-4. osztályos tanulók körében |
ONK 2023 | 2033. 10. 26-28. | Budapest | Bogdán Patrik | Egy magyar nyelvű olvashatósági indexadaptáció megalkotásának kérdései |
"Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation" - 20th National and International Conference of MELLearN - Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network | 2024. 05.15. | Budapest, Óbudai Egyetem | Dezső Renáta Anna | Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Aligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030 |
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia | 2024. 04.10. | Baja, Eötvös József Főiskola | Huszár-Samu Nóra | A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban |
A Magyar Tudomány Ünnepe | 2023. 11.14. | Baja, Eötvös József Főiskola | Huszár-Samu Nóra | Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán |
Felelős Nyelvészet - Alkalmazott Nyelvészeti KOnferencia | 2023. 11. 23-24 | ELTE, BP. | Bóna Judit, Steklács János | Az olvasási stratégiák vizsgálata ismeretterjesztő tanulási célú szövegek feldolgozásakor egyetemisták körében |
Taní-Tani Konferencia | 2023. 11. 23-25 | Miskolci Egyetem, Miskolc | Demeter Éva | Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanulás kezdetén, A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban (Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben) |
XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia | 2023 04. 20. | SZTE, Szeged | Demeter Éva | Az olvasási készséget megalapozó nyelvi és kognitív funkciók mérése a pedagógiai szakszolgálati vizsgálatok keretében |
16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia | 2023. 05. 19. | MATE, Kaposvár | Demeter Éva | Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanításban |
Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése | 2023. 10. 12-14. | Siófok | Kis Orsolya, Steklács János | Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése |
Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése | 2023. 06. 08-10. | Pécs | Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla | A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) bemutatása |
VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai Konferencia, előadás | 2023.12.09. | ELTE (online) | Bogdán Patrik | Amerikai olvashatósági indexek magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai. |
Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. – Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben. | 2024.04.05. | PTE, Pécs | Bogdán Patrik | A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula adaptációjának és validálásának folyamata. |
A Magyar Comenius Társaság XXXI. Tudományos Konferenciája | 2023. 11. 24 | Sárospatak | Steklács János | A tanulók episztemológiai meggyőződései és tanulási képességeik (plenáris előadás) |
VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia | 2023. 12. 09. | ELTE (online) | Steklács János | Olvasási fluencia, folyékony olvasás (plenáris előadás) |