Publikációk

Publikációk:

 

 

Csíkos Csaba, Steklács János 2024 English Journal article Developing a novel questionnaire to measure the use of support reading strategies among high school students Q1 Nordic Journal of Digital Literacy (Education) Under review
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Chuzaimah Dahlan Diem,
Steklács János
2024 English Journal article EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: A scale development and validation Q2 Cogent Education: Nurul Fitriyah Almunawaroh, Chuzaimah Dahlan Diem & János Steklács
(2024) EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional
material use: a scale development and validation, Cogent Education, 11:1, 2379696, DOI:
10.1080/2331186X.2024.2379696 (Education)
Published
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Steklács János
2024 English Journal article The interplay of secondary EFL teachers’ pedagogical beliefs and pedagogical content knowledge with their instructional materials use approach orientation Q1 Heliyon (Multidisciplinar) Q1 Under 2nd review
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Steklács János
2024 English Journal article In-service Teachers’ Beliefs in Designing E-Reading Materials: Validating a Semi-Structured Interview Q1, Q2 The Qualitative Report, Cultural Studies Q1, Education Q2, Social Psychology Q3 Under review
Vuong Tuyet Linh, Steklács János 2024 English Journal article A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context. - VNU Journal of Science: Education Research Under 2nd review
Steklács J., Bálint Á., Csíkos Cs., Zank I. 2024 magyar Book/Könyv Metakogníció, episztemológiai meggyőződések, tudatelmélet. Az iskolai tudásrendszer háttérdimenziói   Akadémiai Kiadó Elfogadva
Steklács J., Sípos Zs., Huszár-Samu N., Kis O., Varga Sz., Csíkos Cs. 2024 magyar Journal article A hangos olvasási fluencia képességének és összefüggéseinek vizsgálata második osztályos tanulók körében   Magyar Pedagógia Under review
Steklács János 2024 magyar Journal article Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében
Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései
  Anyanyelv-pedagógia, https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=1061 Published
Huszár-Samu Nóra 2024 magyar Conference paper A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban
 
  XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia kötete Under review
Bogdán Patrik 2024 magyar Journal article Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai.   Iskolakultúra 34(1) 69-77 Published
Markó Éva et al. 2024 English book chapter Resilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping style Scopus refered IntechOpen Under review
Demeter Gáborné 2024 magyar Journal article Beszédfejlesztésbe épített fonomimikai előgyakorlatok óvodáskorban   In. Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig konferencia, ELTE Alkalmazott Nyelvészeti és Fonetikai Tanszék, Gyermeknyelvi kutatócsoport, Budapest, ELTE BTK, 2024. február 22., (előadás és benyújtott tanulmány) Published
Demeter Gáborné 2024 magyar Journal article Demeter Gáborné (2024): A PISA-vizsgálatokról proaktívan   Évszakos online folyóirat, Oktatási Hivatal, Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ, Pécs (benyújtott tanulmány) Published
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Steklács János
2023 English Conference paper ELT Instructional Material Development: A Systematic Literature Review - Conference Book Published
Bálint, Ágnes 2023 English Journal article Cultural Foundations of a Mathematician’s Thinking: a Psychobiographical Exploration of Zoltán Paul Dienes and His Cognitive Development Q2 International Review of Psychiatry (Psychiatry, Mental Health) Published
Béres András, Bálint Ágnes 2024 English Journal article Escape Rooms in Geography Education: An Innovative Approach to Learning and Teaching   TUDÁSMENEDZSMENT 25 : 1. különszám pp. 38-58. , 21 p. (2024) https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm/article/view/7779/7256 Published
Zsigmond István, Bálint Ágnes 2024 English Conference paper

Developing Metacognition with an Action Research Intervention: Results from Hungarian Environments

  Proceedings of XIth SWS International Scientific Conference on SOCIAL SCIENCES Under review
Kis Orsolya, Földi Fanni & Steklács János 2023 English Journal article Reading assessment for diagnosing adult acquired reading disorders. Theoretical and practical aspects of its development   Central European Journal of Educational Research, 5(1):70-83 Published
Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla 2023 magyar abstrakt A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10)   Kulcsár Gabriella, D. Horváth Vanessza (szerk.): Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése-Kivonatkötet. Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság, pp 258-258 (2023) Published
Demeter Gáborné 2023 magyar abstrakt A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban   Jaskóné Gácsi Mária (Jaskóné Gácsi Mária neveléstudomány, Irodalomtudomány) ME/BTK/Tanárképző Intézet (szerk.) Absztraktkötet a XIV. országos Taní-tani konferenciáról, 2023: Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben, 2023.02.03. Miskolc, Miskolci Egyetemi Kiadó, pp 71-72 (2023) Published
Bóna Judit, Steklács János 2022 magyar Conference paper Kisikolások és felnőttek szünettartási jellemzői hangos olvasásban   Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig. Budapest, Magyarország: MediaCom Magyarország Kft. (2022) pp. 87-103. , 17 p Published
Huszár-Samu Nóra, Steklács János 2022 magyar Conference paper A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében   ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS ( 2063-2991): 5 1 pp 21-30 Published
Demeter Gáborné 2022 magyar abstrakt AZ OLVASÁSI KÉSZSÉGET MEGALAPOZÓ NYELVI ÉS KOGNITÍV FUNKCIÓK MÉRÉSE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI VIZSGÁLATOK KERETÉBEN   In: Kasik, László; Gál, Zita (szerk.) Absztraktkötet, XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged Published
Demeter Gáborné 2022 magyar Journal article Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések: Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában   ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS 5: 2 pp. 97-119, 23 p Published
Demeter Gáborné 2022 magyar Conference paper AZ OLVASÁSI KÉSZSÉGET MEGALAPOZÓ FUNKCIÓK MÉRÉSÉNEK SZEREPE AZ ISKOLAÉRETTSÉGI VIZSGÁLATOKBAN   In: Di Blasio, Barbara; Demeter, Gáborné (szerk.) Hatékony tanulás, Magyar Tudományos Akadémia Pécsi Területi Bizottsága III. Matematikai és Informatikai Tudományok Szakbizottság Szakmódszertan és Hatékony Tanulás Munkabizottság (2022) 125 p. pp. 33-40. Published
Bogdán Patrik 2024 magyar konferenciakötet Egy magyar nyelvű olvashatósági formula adaptáció
megalkotásának kérdései
  In: ONK2023 Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban II. Kreatív iskola a jövő kompetenciái érdekében konferenciakötet Elfogadva
Bogdán Patrik 2024 magyar abstrakt A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula adaptációjának és validálásának folyamata   Prohászka Zsolt (szerk.) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben: Absztraktkötet pp. 22 (2024) Published
Bogdán Patrik 2024 magyar konferenciakötet Az olvashatóság, mint a szövegértés sikerességét befolyásoló tényező   Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben: Konferenciakötet Under review

 

Konferencia előadások

Rendezvény címe/Conf. Title Ideje/ Date Rendezvény helye/Conf. Venue Előadó/Presenter Előadás címe/Title of Presentation
Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem 2024. 05. 27-28 Balatonalmádi (online) Steklács János Egy hazai, alsó tagozatos tanulók körében folyó olvasási fluencia vizsgálat tartalmi keretei és elméleti kérdései
3rd International Conference on Language Pedagogy (ICOLP-3) 2023. 11. 23. Universitas Negeri Padang, Padang, Indonesia Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János ELT Instructional Material Development: A systematic Literature Review
JURE 2024 2024 Sevilla, Spain Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János EFL Teachers' Pedagogical Beliefs, PCK, and Material Use: Instrument Adaptations and Validations
PÉK 2024 2024. 4. 25. University of Szeged Vuong Tuyet Linh, Steklács János The theory and efficacy of reciprocal teaching: A systematic literature review
ONK 2024 2024. okt University of Debrecen Vuong Tuyet Linh, Steklács János A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context.
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest (szimpózium) Elnök: Bálint Ágnes A metakogníció, a tudatelméleti képesség és az episztemológiai tudatosság fejlesztése a ProMeToM pedagógus továbbképzésben 
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Zank Ildikó Az akciókutatás értelmezése, módszertana és illeszkedése a ProMeToM projekthez
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Csíkos Csaba A metakognícióelmélet új fejleményei: Hogyan hasznosulhat az elmélet a 21. századi nevelés-oktatás gyakorlatában?
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Bálint Ágnes Mire jó a tudatelmélet (Theory of Mind) fejlesztése?
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Steklács János Az episztemológiai tudatosság és nézetek elméleti kérdései, iskolai jelentőségük és fejlesztésük a ProMeToM pedagógustovábbképzésben
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest (szimpózium) Elnök: Steklács János Az olvasási fluencia, olvasástechnika vizsgálata, mérése 
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Kis Orsolya, Steklács János A munkamemória szerepe az írott szöveg feldolgozásában
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Huszár Nóra, Steklács János Fluencia a szövegértésben. A fluencia fejlesztése a Rciprok Tanítási Módszer segítségével
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Sipos Zsóka, Steklács János Olvasástechnikai hibák jellemzői hangos olvasás során negyedik évfolyamon
ONK 2023 2032. 10. 26-28. Budapest Varga Szilvia, Steklács János Morfológiai tudatosságot vizsgáló feladatok megoldási stratégiáinak elemzése szemkamerás módszerrel 2-4. osztályos tanulók körében
ONK 2023 2033. 10. 26-28. Budapest Bogdán Patrik Egy magyar nyelvű olvashatósági indexadaptáció megalkotásának kérdései
"Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation" - 20th National and International Conference of MELLearN - Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network 2024. 05.15. Budapest, Óbudai Egyetem Dezső Renáta Anna Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Aligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia 2024. 04.10. Baja, Eötvös József Főiskola Huszár-Samu Nóra A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban
A Magyar Tudomány Ünnepe 2023. 11.14. Baja, Eötvös József Főiskola Huszár-Samu Nóra Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán
Felelős Nyelvészet - Alkalmazott Nyelvészeti KOnferencia 2023. 11. 23-24 ELTE, BP. Bóna Judit, Steklács János Az olvasási stratégiák vizsgálata ismeretterjesztő tanulási célú szövegek feldolgozásakor egyetemisták körében
Taní-Tani Konferencia 2023. 11. 23-25 Miskolci Egyetem, Miskolc Demeter Éva Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanulás kezdetén, A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban (Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben)
XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia 2023 04. 20. SZTE, Szeged Demeter Éva Az olvasási készséget megalapozó nyelvi és kognitív funkciók mérése a pedagógiai szakszolgálati vizsgálatok keretében
16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia 2023. 05. 19. MATE, Kaposvár Demeter Éva Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanításban 
Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése 2023. 10. 12-14. Siófok Kis Orsolya, Steklács János Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése
Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése 2023. 06. 08-10. Pécs Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) bemutatása
VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai Konferencia, előadás 2023.12.09. ELTE (online) Bogdán Patrik Amerikai olvashatósági indexek magyar nyelvi adaptálásának lehetséges
irányai.
Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. – Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben. 2024.04.05. PTE, Pécs Bogdán Patrik A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula
adaptációjának és validálásának folyamata. 
A Magyar Comenius Társaság XXXI. Tudományos Konferenciája  2023. 11. 24 Sárospatak Steklács János A tanulók episztemológiai meggyőződései és tanulási képességeik (plenáris előadás)
VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia 2023. 12. 09. ELTE (online) Steklács János Olvasási fluencia, folyékony olvasás (plenáris előadás)

 

 

Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport

H-7624 Pécs, Ifjúság u. 6.    +36 30 3168611    steklacs.janos@pte.hu