Publikációk

Publikációk:

Szerzők/Authors Megjelenés éve/Year Megjelenés nyelve/Language Közlemény típusa (pl. folyóiratcikk, könyv, könyvfejezet, konferenciakiadvány stb.) /Type of publ. (paper, book chapter...) Kiadvány címe/Title Tudományo s besorolás (Q,,Q2, D1, stb.) /Ranking Elérhetőség/Availability Egyéb megjegyzés/Remark (status, e.g. accepted, under revision)
Csíkos Csaba, Steklács János 2024 English Journal article Developing a novel questionnaire to measure the use of support reading strategies among high school students Q1 European Journal of Psychology of Education Under review
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Chuzaimah Dahlan Diem,
Steklács János
2024 English Journal article EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: A scale development and validation Q2 Cogent Education Under review (2nd)
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Steklács János
2024 English Journal article The interplay of secondary EFL teachers’ pedagogical beliefs and pedagogical content knowledge with their instructional materials use approach orientation Q1 Heliyon Under review
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Steklács János
2024 English Journal article In-service Teachers’ Beliefs in Designing E-Reading Materials: Validating a Semi-Structured Interview Q1 The Qualitative Report Under review
Nurul Fitriyah Almunawaroh,
Steklács János
2023 English Conference paper ELT Instructional Material Development: A Systematic Literature Review - Conference Book  
Varga Szilvia, Steklács János 2024 English Journal article Exploring factors influencing children’s eye movements during word reading in an agglutinative language with rich morphology Q2 Cogent Psychology Under review
Vuong Tuyet Linh, Steklács János 2024 English Journal article The current situation of teaching and learning informational texts in 3rd grade in Vietnam - The results from a self-designed survey questionnaire - VNU Journal of Science: Education Research Under review
Bálint, Ágnes  2023 English Journal article Cultural Foundations of a Mathematician’s Thinking: a Psychobiographical Exploration of Zoltán Paul Dienes and His Cognitive Development Q2 International Review of Psychiatry  
Steklács János 2024 magyar Journal article Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében
Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései
  Anyanyelv-pedagógia közlésre elfogava
Huszár-Samu Nóra 2024 magyar konferenciakötet A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban
 
  XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia kötete Lektorálás alatt
Bóna Judit, Steklács János 2022 magyar tanulmánykötet Kisikolások és felnőttek szünettartási jellemzői hangos olvasásban   Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig. Budapest, Magyarország: MediaCom Magyarország Kft. (2022) pp. 87-103. , 17 p  
Huszár-Samu Nóra, Steklács János  2022 magyar folyóiratcikk A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében   ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS ( 2063-2991): 5 1 pp 21-30   
Kis Orsolya, Földi Fanni & Steklács János  2023 angol folyóiratcikk Reading assessment for diagnosing adult acquired reading disorders. Theoretical and practical aspects of its development   Central European Journal of Educational Research, 5(1):70-83  
Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla 2023 magyar absztrakt A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10)   Kulcsár Gabriella, D. Horváth Vanessza (szerk.): Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése-Kivonatkötet. Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság, pp 258-258 (2023)   
Bogdán Patrik 2024 magyar folyóiratcikk Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai.    Iskolakultúra 34(1) 69-77  
Markó Éva et al. 2024 English journal article Resilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping style Q2 Current Psychology Submitted

 

Konferencia előadások

Rendezvény címe/Conf. Title Ideje/ Date Rendezvény helye/Conf. Venue Előadó/Presenter Előadás címe/Title of Presentation
Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem 2024. 05. 27-28 Balatonalmádi (online) Steklács János Egy hazai, alsó tagozatos tanulók körében folyó olvasási fluencia vizsgálat tartalmi keretei és elméleti kérdései
3rd International Conference on Language Pedagogy (ICOLP-3) 2023. 11. 23. Universitas Negeri Padang, Padang, Indonesia Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János ELT Instructional Material Development: A systematic Literature Review
JURE 2024 2024 Sevilla, Spain Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János EFL Teachers' Pedagogical Beliefs, PCK, and Material Use: Instrument Adaptations and Validations
PÉK 2024 2024. 4. 25. University of Szeged Vuong Tuyet Linh, Steklács János The theory and efficacy of reciprocal teaching: A systematic literature review
ONK 2024 2024. okt University of Debrecen Vuong Tuyet Linh, Steklács János A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context.
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest (szimpózium) Elnök: Bálint Ágnes A metakogníció, a tudatelméleti képesség és az episztemológiai tudatosság fejlesztése a ProMeToM pedagógus továbbképzésben 
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Zank Ildikó Az akciókutatás értelmezése, módszertana és illeszkedése a ProMeToM projekthez
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Csíkos Csaba A metakognícióelmélet új fejleményei: Hogyan hasznosulhat az elmélet a 21. századi nevelés-oktatás gyakorlatában?
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Bálint Ágnes Mire jó a tudatelmélet (Theory of Mind) fejlesztése?
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Steklács János Az episztemológiai tudatosság és nézetek elméleti kérdései, iskolai jelentőségük és fejlesztésük a ProMeToM pedagógustovábbképzésben
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest (szimpózium) Elnök: Steklács János Az olvasási fluencia, olvasástechnika vizsgálata, mérése 
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Kis Orsolya, Steklács János A munkamemória szerepe az írott szöveg feldolgozásában
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Huszár Nóra, Steklács János Fluencia a szövegértésben. A fluencia fejlesztése a Rciprok Tanítási Módszer segítségével
ONK 2023 2023. 10. 26-28. Budapest Sipos Zsóka, Steklács János Olvasástechnikai hibák jellemzői hangos olvasás során negyedik évfolyamon
ONK 2023 2032. 10. 26-28. Budapest Varga Szilvia, Steklács János Morfológiai tudatosságot vizsgáló feladatok megoldási stratégiáinak elemzése szemkamerás módszerrel 2-4. osztályos tanulók körében
ONK 2023 2033. 10. 26-28. Budapest Bogdán Patrik Egy magyar nyelvű olvashatósági indexadaptáció megalkotásának kérdései
"Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation" - 20th National and International Conference of MELLearN - Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network 2024. 05.15. Budapest, Óbudai Egyetem Dezső Renáta Anna Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Aligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia 2024. 04.10. Baja, Eötvös József Főiskola Huszár-Samu Nóra A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban
A Magyar Tudomány Ünnepe 2023. 11.14. Baja, Eötvös József Főiskola Huszár-Samu Nóra Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán
Felelős Nyelvészet - Alkalmazott Nyelvészeti KOnferencia 2023. 11. 23-24 ELTE, BP. Bóna Judit, Steklács János Az olvasási stratégiák vizsgálata ismeretterjesztő tanulási célú szövegek feldolgozásakor egyetemisták körében
Taní-Tani Konferencia 2023. 11. 23-25 Miskolci Egyetem, Miskolc Demeter Éva Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanulás kezdetén, A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban (Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben)
XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia 2023 04. 20. SZTE, Szeged Demeter Éva Az olvasási készséget megalapozó nyelvi és kognitív funkciók mérése a pedagógiai szakszolgálati vizsgálatok keretében
16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia 2023. 05. 19. MATE, Kaposvár Demeter Éva Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanításban 
Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése 2023. 10. 12-14. Siófok Kis Orsolya, Steklács János Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése
Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése 2023. 06. 08-10. Pécs Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) bemutatása
VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai Konferencia, előadás 2023.12.09. ELTE (online) Bogdán Patrik Amerikai olvashatósági indexek magyar nyelvi adaptálásának lehetséges
irányai.
Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. – Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben. 2024.04.05. PTE, Pécs Bogdán Patrik A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula
adaptációjának és validálásának folyamata. 
A Magyar Comenius Társaság XXXI. Tudományos Konferenciája  2023. 11. 24 Sárospatak Steklács János A tanulók episztemológiai meggyőződései és tanulási képességeik (plenáris előadás)
VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia 2023. 12. 09. ELTE (online) Steklács János Olvasási fluencia, folyékony olvasás (plenáris előadás)

 

 

Olvasási Fluencia és Szövegértés Kutatócsoport

H-7624 Pécs, Ifjúság u. 6.    +36 30 3168611    steklacs.janos@pte.hu