Publikációk:
Szerzők/Authors | Megjelenés éve/Year | Megjelenés nyelve/Language | Közlemény típusa (pl. folyóiratcikk, könyv, könyvfejezet, konferenciakiadvány stb.) /Type of publ. (paper, book chapter...) | Kiadvány címe/Title | Tudományo s besorolás (Q,,Q2, D1, stb.) /Ranking | Elérhetőség/Availability | Egyéb megjegyzés/Remark (status, e.g. accepted, under revision) |
Csíkos Csaba, Steklács János | 2024 | English | Journal article | Developing a novel questionnaire to measure the use of support reading strategies among high school students | Q1 | European Journal of Psychology of Education | Under review |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Chuzaimah Dahlan Diem, Steklács János |
2024 | English | Journal article | EFL teachers’ pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, and instructional material use: A scale development and validation | Q2 | Cogent Education | Under review (2nd) |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János |
2024 | English | Journal article | The interplay of secondary EFL teachers’ pedagogical beliefs and pedagogical content knowledge with their instructional materials use approach orientation | Q1 | Heliyon | Under review |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János |
2024 | English | Journal article | In-service Teachers’ Beliefs in Designing E-Reading Materials: Validating a Semi-Structured Interview | Q1 | The Qualitative Report | Under review |
Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János |
2023 | English | Conference paper | ELT Instructional Material Development: A Systematic Literature Review | - | Conference Book | |
Varga Szilvia, Steklács János | 2024 | English | Journal article | Exploring factors influencing children’s eye movements during word reading in an agglutinative language with rich morphology | Q2 | Cogent Psychology | Under review |
Vuong Tuyet Linh, Steklács János | 2024 | English | Journal article | The current situation of teaching and learning informational texts in 3rd grade in Vietnam - The results from a self-designed survey questionnaire | - | VNU Journal of Science: Education Research | Under review |
Bálint, Ágnes | 2023 | English | Journal article | Cultural Foundations of a Mathematician’s Thinking: a Psychobiographical Exploration of Zoltán Paul Dienes and His Cognitive Development | Q2 | International Review of Psychiatry | |
Steklács János | 2024 | magyar | Journal article | Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései |
Anyanyelv-pedagógia | közlésre elfogava | |
Huszár-Samu Nóra | 2024 | magyar | konferenciakötet | A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban |
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia kötete | Lektorálás alatt | |
Bóna Judit, Steklács János | 2022 | magyar | tanulmánykötet | Kisikolások és felnőttek szünettartási jellemzői hangos olvasásban | Gondolkodni és beszélni - az anyanyelv-elsajátítástól a retorikáig. Budapest, Magyarország: MediaCom Magyarország Kft. (2022) pp. 87-103. , 17 p | ||
Huszár-Samu Nóra, Steklács János | 2022 | magyar | folyóiratcikk | A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében | ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS ( 2063-2991): 5 1 pp 21-30 | ||
Kis Orsolya, Földi Fanni & Steklács János | 2023 | angol | folyóiratcikk | Reading assessment for diagnosing adult acquired reading disorders. Theoretical and practical aspects of its development | Central European Journal of Educational Research, 5(1):70-83 | ||
Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla | 2023 | magyar | absztrakt | A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) | Kulcsár Gabriella, D. Horváth Vanessza (szerk.): Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése-Kivonatkötet. Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság, pp 258-258 (2023) | ||
Bogdán Patrik | 2024 | magyar | folyóiratcikk | Angol nyelvű olvashatósági formulák magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai. | Iskolakultúra 34(1) 69-77 | ||
Markó Éva et al. | 2024 | English | journal article | Resilience on the bright side of narcissism: The adaptive role of narcissism in the exploration of positive traits and coping style | Q2 | Current Psychology | Submitted |
Konferencia előadások
Rendezvény címe/Conf. Title | Ideje/ Date | Rendezvény helye/Conf. Venue | Előadó/Presenter | Előadás címe/Title of Presentation |
Pszicholingvisztikai Nyári Egyetem | 2024. 05. 27-28 | Balatonalmádi (online) | Steklács János | Egy hazai, alsó tagozatos tanulók körében folyó olvasási fluencia vizsgálat tartalmi keretei és elméleti kérdései |
3rd International Conference on Language Pedagogy (ICOLP-3) | 2023. 11. 23. | Universitas Negeri Padang, Padang, Indonesia | Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János | ELT Instructional Material Development: A systematic Literature Review |
JURE 2024 | 2024 | Sevilla, Spain | Nurul Fitriyah Almunawaroh, Steklács János | EFL Teachers' Pedagogical Beliefs, PCK, and Material Use: Instrument Adaptations and Validations |
PÉK 2024 | 2024. 4. 25. | University of Szeged | Vuong Tuyet Linh, Steklács János | The theory and efficacy of reciprocal teaching: A systematic literature review |
ONK 2024 | 2024. okt | University of Debrecen | Vuong Tuyet Linh, Steklács János | A cross-sectional study on teaching informational text for third graders in Vietnamese school context. |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | (szimpózium) Elnök: Bálint Ágnes | A metakogníció, a tudatelméleti képesség és az episztemológiai tudatosság fejlesztése a ProMeToM pedagógus továbbképzésben |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Zank Ildikó | Az akciókutatás értelmezése, módszertana és illeszkedése a ProMeToM projekthez |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Csíkos Csaba | A metakognícióelmélet új fejleményei: Hogyan hasznosulhat az elmélet a 21. századi nevelés-oktatás gyakorlatában? |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Bálint Ágnes | Mire jó a tudatelmélet (Theory of Mind) fejlesztése? |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Steklács János | Az episztemológiai tudatosság és nézetek elméleti kérdései, iskolai jelentőségük és fejlesztésük a ProMeToM pedagógustovábbképzésben |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | (szimpózium) Elnök: Steklács János | Az olvasási fluencia, olvasástechnika vizsgálata, mérése |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Kis Orsolya, Steklács János | A munkamemória szerepe az írott szöveg feldolgozásában |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Huszár Nóra, Steklács János | Fluencia a szövegértésben. A fluencia fejlesztése a Rciprok Tanítási Módszer segítségével |
ONK 2023 | 2023. 10. 26-28. | Budapest | Sipos Zsóka, Steklács János | Olvasástechnikai hibák jellemzői hangos olvasás során negyedik évfolyamon |
ONK 2023 | 2032. 10. 26-28. | Budapest | Varga Szilvia, Steklács János | Morfológiai tudatosságot vizsgáló feladatok megoldási stratégiáinak elemzése szemkamerás módszerrel 2-4. osztályos tanulók körében |
ONK 2023 | 2033. 10. 26-28. | Budapest | Bogdán Patrik | Egy magyar nyelvű olvashatósági indexadaptáció megalkotásának kérdései |
"Effective and Sustainable Knowledge Transfer and Skills-development at Universities in the Age of Digital Transformation" - 20th National and International Conference of MELLearN - Hungarian Universities’ Lifelong Learning Network | 2024. 05.15. | Budapest, Óbudai Egyetem | Dezső Renáta Anna | Investigating Reading Fluency and Comprehension as a Peculiarity of Collective Wellbeing – Aligning with a Thought Leader’s Mindset Framework for the OECD Learning Compass 2030 |
XI. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia | 2024. 04.10. | Baja, Eötvös József Főiskola | Huszár-Samu Nóra | A Reciprok Tanítási Módszer osztálytermi gyakorlata: a proximális zóna jelenléte a tanórai interakciókban |
A Magyar Tudomány Ünnepe | 2023. 11.14. | Baja, Eötvös József Főiskola | Huszár-Samu Nóra | Az olvasási fluencia vizsgálatának kérdései az általános iskola alsó tagozatán |
Felelős Nyelvészet - Alkalmazott Nyelvészeti KOnferencia | 2023. 11. 23-24 | ELTE, BP. | Bóna Judit, Steklács János | Az olvasási stratégiák vizsgálata ismeretterjesztő tanulási célú szövegek feldolgozásakor egyetemisták körében |
Taní-Tani Konferencia | 2023. 11. 23-25 | Miskolci Egyetem, Miskolc | Demeter Éva | Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanulás kezdetén, A szövegértést megalapozó funkciók mérésének szerepe az iskolaérettségi vizsgálatokban (Hatékonyság és koherencia a pedagógiában, gyógypedagógiában és tanárképzésben) |
XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia | 2023 04. 20. | SZTE, Szeged | Demeter Éva | Az olvasási készséget megalapozó nyelvi és kognitív funkciók mérése a pedagógiai szakszolgálati vizsgálatok keretében |
16. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia | 2023. 05. 19. | MATE, Kaposvár | Demeter Éva | Nyelvi akadálymentesítés az olvasástanításban |
Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése | 2023. 10. 12-14. | Siófok | Kis Orsolya, Steklács János | Magyar Rehabilitációs Társaság XLII. Vándorgyűlése |
Találkozás a változásban - Változások a találkozásban: A Magyar Pszichológiai Társaság XXX. Országos Tudományos Nagygyűlése | 2023. 06. 08-10. | Pécs | Markó Éva, Bilicz Hanga Lilla, Kiss Enikő Csilla | A 10 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ-H-10) bemutatása |
VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai Konferencia, előadás | 2023.12.09. | ELTE (online) | Bogdán Patrik | Amerikai olvashatósági indexek magyar nyelvi adaptálásának lehetséges irányai. |
Találkozások az anyanyelvi nevelésben 5. – Régi témák, új nézőpontok a nyelvészetben és a nyelvi nevelésben. | 2024.04.05. | PTE, Pécs | Bogdán Patrik | A szövegértés sikerességének előrejelzésére irányuló olvashatósági formula adaptációjának és validálásának folyamata. |
A Magyar Comenius Társaság XXXI. Tudományos Konferenciája | 2023. 11. 24 | Sárospatak | Steklács János | A tanulók episztemológiai meggyőződései és tanulási képességeik (plenáris előadás) |
VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia | 2023. 12. 09. | ELTE (online) | Steklács János | Olvasási fluencia, folyékony olvasás (plenáris előadás) |