Kutatási téma
A kutatócsoport célja a magyar köznevelési rendszer alsó tagozatán folyó olvasástanítási rendszer, valamint a pedagógusok olvasásról alkotott fogalmi rendszerének, meggyőződésének korszerűsítése, fejlesztése elméleti és gyakorlati, empirikus, osztálytermi kutatások által. A tervezett kutatómunka alapelve, hogy a leghatékonyabb pedagógiai, módszertani vizsgálatok az osztályteremből indulnak és oda is érkeznek meg.
Kutatásaink során számos olyan eljárást alkalmazunk, amelyek a magyar közoktásban még nem honosodtak meg. Vizsgálataink legfontosabb feladata az olvasási fluencia, a szövegértési képesség és az olvasási stratégiák összefüggéseinek feltárása. E három terület integrált értelmezése teszi lehetővé, hogy az olvasás tanítása korszerű elméleti alapokra épüljön, alkalmazkodjon a változó társadalmi igényekhez, így a jelenleginél nagyobb hatékonysággal hozzájáruljon az egyén mindennapi sikerességéhez, boldogulásához és az esélyegyenlőség társadalmi érvényesüléséhez.