Videók
Tudástér, Pécs TV, 2024 05 21.
Korszerűsíthető-e a magyar olvasás tanítás?
Beszélgetés Steklács Jánossal az Olvasási Fluencia, Szövegértés Kutatócsoport kutatásairól
<iframe width="1280" height="720" src="https://www.youtube.com/embed/6Xq7G1uMIfI" title="Tudástér 2024.05.21. Korszerűsíthető-e a magyar olvasás oktatás?" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>
Szemünk fénye, Pécs TV, 2024 03 27.
Miért nem tudnak jól olvasni a magyar diákok?
Beszélgetés Steklács Jánossal olvasásról, iskoláról, szülőkről és gyerekekről
Sipos Zsóka: Hogyan értik félre a gyermekek az írott szöveget?
Egy olvasáskutatás tanulságai
Steklács János: Az olvasási fluencia fogalma, jelentősége, felmérésének lehetőségei
MTA PISA Olvasás, szövegértés (1:08:25-től)
MTA Tudomány napja, szövegértés (1:24-től Csépe Valéria, Steklács János, Pléh Csaba)
Olvasás, tanulás tankönyvből
Szakmai anyagok
- A szövegértő olvasás fejlesztése az alsó tagozaton a metakognícióra épülő olvasásstratégiai módszerrel (pdf)
- Az olvasás-szövegértés terminológiai kérdései, fogalmának változása és az olvasástanítási rendszerünk (pdf)
- Végrehajtó funkciók, szövegértés és olvasási stratégiák (pdf)
- Szövegek feldolgozása olvasásstratégiai módszerrel (pdf)