Nyitott órák

 

Válaszd ki az érdeklődésedhez leginkább közel álló előadásokat
és érezd magad pécsi bölcsésznek már most!
 

 

2025. január 25-én, szombaton nyitott órákkal várjuk Karunk iránt érdeklődőket. Azoknak, akik legalább 3 nyitott órán részt vesznek, összesen 5 intézményi pontot írunk jóvá, amelyet érvényesíthetnek, amennyiben hozzánk felvételiznek. A 45 perces előadások során lehetőség van betekinteni egy-egy tudományterületbe és megtapasztalni milyen is hallgatóként részt venni egy egyetemi előadáson. 

A nyílt napon történő részvétel, valamint az igazolások kiállítása előzetes regisztrációhoz kötött.  (A kísérőknek nem kötelező regisztrálniuk a rendezvényre.)
Kérjük a regisztrációs űrlapot mindenki körültekintően töltse ki, mert az intézményi pontra jogosító igazolások ez alapján kerülnek majd kiállításra!
Ezen igazolásokat a helyszínen lesz lehetősége a diákoknak átvenni 12:00 órától.
Előregisztrálni 2025. január 24., péntek 08.00-ig van lehetőség, ezt követően már csak helyszíni regisztrációt biztosítunk, ám ebben az esetben az igazolást csak a rendezvény utáni hetekben áll módunkban e-mailben küldeni.
A beiskolázási rendezvényekkel kapcsolatos intézményi pontok további részletei ITT érhetőek el.

Az előadások helyszíne a PTE BTK, A épület, Vargha Damján terem - B épület, 407-es és 125-ös terme.

A termek befogadó képességei korlátozottak, így az órákra való bejutást érkezési sorrendben tudjuk biztosítani, viszont párhuzamosan több előadás közül is van lehetőség választani.

Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb érdeklődő diáknak tudjuk biztosítani a nyitott órákon történő részvételt, arra szeretnénk kérni az érkező kísérőket, hogy lehetőség szerint addig a Campus aulájában vagy intézményünk egyéb részein várakozzanak. 
 

Az előadások listája:

Vargha Damján terem
(kapacitás - 220 fő)

 

9.00–9.45 
Dr. Deák Máté - Mesterséges intelligencia a diplomáciában


 

10.00 - 10.45
Dr. Farkis Tímea - Dekameron és a nők


Női szereplők, karakterek a Dekameronban: hősies nők, nőies hősök.

12.00 - 12.45
Dr. Márkus Beáta - Feltárhat-e a történész egy bűnügyet utólag?


1952 végén gyilkosság történt két baranyai falu határában. A hatóságok hamarosan megtalálták és felelősségre vonták a tetteseket - bár közülük többen a bűntény napján a környéken sem voltak. Az előadás azt mutatja be, milyen eszközökhez és forrásokhoz nyúlhat egy történész, amikor a múlt egy elfeledett fejezetét próbálja feltárni, milyen nehézségekbe ütközhet, és megismerhető-e egyáltalán a múlt ennyi év után.  

13.00 - 13.45
Dr. Fekete Tamás - Mitől germán az angol?


 

 

B407-es terem
(kapacitás - 121 fő)

 

9.00–9.45 
Dr. Milbacher Róbert - Petőfi, a normaszegő


 

10.00 - 10.45
Dr. Farkas Judit - A magyar tényleg finnugor nyelv?


 

12.00 - 12.45
Dr. Csókási Krisztina - Egészségedre! - az egészségi állapotot befolyásoló tényezők pszichológus szemmel


Kinek mit jelent az "egészség" kifejezés? Meghatározható-e tudományosan a jelentése? Milyen tényezők befolyásolják az egészségi állapotunkat és mit tehetünk az egészségünk javítása érdekében? Ezekre a kérdésekre igyekszik válaszokat adni az előadás pszichológiai szempontból. 

 

B125-ös terem
(kapacitás 40 fő)

 

10.00 - 10.45
Dr. Cserti-Csapó Tibor - A roma „őshaza” a PC beszédmód, a popularizmus és a tudomány olvasatában


A roma nemzetépítés folyamata (ha beszélhetünk egyáltalán roma nemzetről) a 20. század utolsó évtizedeiben indult el mind nemzetközi, mind hazai színtéren, s jelentek meg rögtön az erről szóló diskurzusok, viták is. Az előadásban azt követjük végig, hogyan zajlott ez a folyamat, hogyan vált az indiai őshaza koncepció ennek szimbólumává, s hogyan jelenik ez meg a korszak populáris roma nemzetépítő kommunikációjában, s a tudományos beszédmód hogyan próbál vitatkozni a nacionalista naiv szólamokkal.

12.00 - 12.45
Dr. Takács Zsuzsanna Mária - A pedagógiai kutatások forrásai: múlt és jelen találkozása


Szeretnéd megismerni, milyen volt az iskolád száz évvel ezelőtt és kik jártak oda? Mit tanultak és milyen volt az akkori diákélet? A korabeli iskolai értesítők, mint a pedagógiai kutatások egyik fontos forrásanyaga, erről mesélnek a kutatóknak. Az előadás a klasszikus középiskolák múltjának és jelenének feltárása során használt forrásanyagok megismerésére irányul.