Mindfulness Kutatócsoport

Kutatóközpont célja

„Nézz meg egy kődarabot, egy kalapácsot, egy bokrot, egy paripát, egy embert: mindegyik keletkezett, pusztuló, határolt, egyéni, külön-lévő. De közös lényegük, a létezés, nem keletkezett, nem pusztuló, nem határolt, nem egyéni, nem külön-lévő. A létezés mindenben azonos. A sokféle keletkező és pusztuló alakzat: ez az élet. Az örök egymásután, melynek minden alakzat csak egy-egy állomása: ez a létezés. Az ember az egyetlen, aki a változókban a névvel-rögzíthetőt keresi: értelme van. Az ember az egyetlen, aki önmagában az egyéni és feltételes dolgok alá, a közös és feltétlen létezésig ás: lelke van.”                                 

                                 Weöres Sándor

Kutatócsoportunk célja a mindfulness alapú módszerek alkalmazási lehetőségeinek feltárása, vizsgálata az egészségpszichológia és a pedagógiai pszichológia szemszögéből. Kutatási témáink között szerepel a mindfulness szemléletének és gyakorlatának megvalósulása a pozitív pszichológia, pozitív pedagógia területén, a reziliencia és a mindfulness kapcsolatának vizsgálata, a mindfulness alapú módszerek alkalmazási lehetőségei az egészségpszichológia területén, valamint a mindfulness alapú technikákat alkalmazó iskolai programok fejlesztési lehetőségei.



Kutatóközpont vezetője


Horváthné dr. Teleki Szidalisz

adjunktus
+36301212899
72/503 600/64264
B
A kutatóközpont tagjai

Markó Éva

egyetemi tanársegéd (PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Nevelés-és Oktatáselméleti Tanszék)

PhD hallgató (PTE Pszichológia Doktori Iskola, Személyiség-és Egészségpszichológia Program)
Magyar Tudományos Művek Tára: https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10060175
 


A kutatóközpont legjelentősebb publikációi
  • Máté, V., Káplár, M., & Kiss, E. A projective study on meditation: comparison of a meditation group and a Hungarian control group by Szondi Test. Journal of fate-analysis and contributions to depth psychology, 41.

 

  • Markó É, Bandi Sz., Kiss E. Cs. (2019). A 16 itemes Szülői Reziliencia Kérdőív (PREQ16) magyar adaptációja – első hazai mérési tapasztalatok. Magyar Pszichológiai Szemle, 74(4), 447-462.

 

  • Markó É. (2021). Mindfulness a nevelés és oktatás területén. (megjelenés alatt)

A kutatóközpont külső kapcsolatai
  • Károli Gáspár Református Egyetem