A popzenei újságírás kialakulása óta számtalan változáson esett keresztül. A tényszerűségre törekvő szakmai lapok mellett feltűntek a látványos magazinok, illetve elkezdődött az életkori (tini és „felnőtt”) lapok), valamint a popzeni műfajok szerinti differenciálódás. Egyes újságírók a kulturális újságírás, az esszéírás, az értelmező kritika irányába bővítették ki a popzenei sajtó világát. Az ezredfordulótól jelentős változásokat idézett elő az online újságírás feltűnése, majd a közösségi média térhódítása. Olyan új fejlemények merültek fel, mint az események gyorsabb követhetősége, a sajtó reakcióidejének lerövidülése, a blogszféra, majd az influenszerek megjelenése. Fontos kérdés a magyar popzenei újságírás kérdése. Abban az időben, amikor a rock and roll kialakult a nyugati világban, az államszocialista Magyarországon a hivatalos sajtópolitika dekadens, nyugatbarát zenének tüntette fel a beatzenét. A popzenei újságírás nálunk csak nehézkesen és lassan bontakozott ki. A rendszerváltás után azonban valóságos popzenei lap-boom jött lére, a VOLT, a Metal Hammer, a Freee, a Rockinform, a Z Magazin, a Wanted, valamint (és másfelől) a Popcorn és a Bravo tinimagazinok magyar kiadásának elindulásával.
Kutatócsoportunk céljának tekinti:
Pécsi Tudományegyetem | Kancellária | Informatikai és Innovációs Igazgatóság | Portál csoport - 2020.