Beszélgetés | Guld Adám: Sztárok, celebek, influencerek – A médiában megszerezhető ismertség és hírnév természete




Zsolnay Negyed, E25 307

Könyvbemutató és kerekasztal beszélgetés |

A kötetről:

Híres emberek mindig is voltak. Az ismertség okainak és természetének vizsgálata mégis csak nemrégiben vált fontossá a társadalomtudományokban. A téma hirtelen felértékelődésének hátterében a médiában zajló folyamatok – a sajtó és a televízió bulvárosodása, a közösségi média megjelenése, illetve az átlagemberek médiabeli szerepének egyre jelentősebbé válása – húzódnak meg.  A sztár-jelenség átalakulása a tudományos értelmező keretek változását is magával hozta, és az identitás nyilvános megalkotásának vizsgálatáról a fókusz mára sok szempontból áttevődött az influencer-marketing igényei által fűtött médiagazdaságtani megközelítésre. Guld Ádám könyve a téma sokoldalú, esettanulmányokon és példákon keresztül történő bemutatása során egyszerre követi végig a „sztár” alakváltozását, villantja fel a háttérben zajló mediatizácós folyamatokat és a legfontosabb elméleti szempontokat. A kötet a média világa, a rajongói kultúrák vagy a marketing legfrissebb eredményei iránt érdeklődők számára egyaránt inspiráló és informatív olvasmány lehet.

Glózer Rita

Program:

 

17.00-17.05 Üdvözlő beszéd, Dr. Maksa Gyula
17.05-18.30 Kerekasztal beszélgetés

A kötetről beszélgetnek: Dr. Jakopánecz Eszter (PTE-KTK), Androvics K. Balázs (PEM Online Magazin), Dr. Guld Ádám (PTE-BTK) 
Moderátor: Dr. Havasréti József (PTE-BTK)

A kerekasztal-beszélgetés résztvevőiről:

Dr. Jakopánecz Eszter a PTE Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetésnek adjunktusa. Marketinget, szolgáltatásmarketinget és marketingpszichológiát oktat. Kutatásaiban a fogyasztói magatartás különböző kérdéseivel foglalkozik: fogyasztói ellenállás, a tudatos fogyasztás területei, fenntartható fogyasztó. Több mint tíz éves piackutatási gyakorlattal rendelkezik, ennek során számos piaccal és marketingproblémával kapcsolatban szerzett tapasztalatot.

Dr. Havasréti József író, kritikus, a PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékének docense. Kutatási területei: a magyar neoavantgárd kultúra, szubkultúra-kutatás, a populáris zene műfajai. Oktatói munkája mellett irodalmi és művészeti kritikákat, tanulmányokat ír; cikkei többek között a Jelenkor és a Holmi folyóiratokban, valamint az Élet és Irodalom és a Magyar Narancs hetilapokban jelentek meg.

Androvics K. Balázs a PEM Online Magazin (korábban Pécsi Egyetemisták Magazinja) tulajdonosa, felelős szerkesztője, ahol közel 70 lelkes, írás iránt érdeklődő, az újságírással, a kommunikáció- és médiatudományokkal szemezgető fiatallal dolgozik együtt nap mint nap. Korábban a Pécsi Tudományegyetem ösztöndíjasaként PR-marketing és sajtókommunikációs referensként tevékenykedett a hallgatói érdekképviseletnél.

Dr. Guld Ádám médiakutató, kommunikációs szakember, tanácsadó, egyetemi docens. Kutatási területe a kortárs médiakultúra, ezen belül több mint tíz éve foglalkozik generációs kommunikációval és a médiában megszerezhető ismertség jelenségével. Két önálló kötete és számos tanulmánya jelent meg, rendszeresen szerepel szakértőként a hazai médiumokban.