A lapszám írásai is jól példázzák, hogy az intézményesülő képregénytudomány nyomán grafikus irodalomként és médiaként is tekinthetünk a képregényre. Úgy tűnik, először a global manga studies tapasztalata révén jelent meg az a transznacionális, transzkulturális komparatív perspektíva, amelyben újra felbukkant a kulturális cserefolyamatok révén alakuló „világirodalomról” szóló koncepció, immár a képregényekre vonatkoztatva. A világirodalom koncepciójának összekapcsolása a képregénymédiával újabban elsősorban a grafikus regény egyre hangsúlyosabb térnyerésének köszönhetően vetődik fel, különösen a lokális tapasztalatok transznacionális, globális közvetítésére alkalmas műfajok vonatkozásában. A „grafikus világirodalmiságban” való részvétel a kulturális cserefolyamatokban betöltött szerep által mutatkozik meg.
Pécsi Tudományegyetem | Kancellária | Informatikai és Innovációs Igazgatóság | Portál csoport - 2020.