A szorgalmi időszak első hetében, szeptember 1–5. között kerül megrendezésre a PTE BTK Projekthét és Karinapok, ahol az órák helyett különleges, színes programokkal indul az egyetemi év!
Ez az a hét, amikor nincs formális oktatás, cserébe rengeteg lehetőséget kínálunk arra, hogy jobban megismerd a szakodat, az oktatóidat, a tanszékedet és az ügyintézőidet, miközben izgalmas szakmai eseményeken, mikrokredites kurzusokon és tematikus foglalkozásokon vehetsz részt.
A napközbeni programokat délutánonként kötetlenebb, „off” programok követik – lesz például közös főzés, kocsmatúra, koncertek, kézműveskedés, színház és számos egyéb programlehetőség.
Az elsőéves hallgatók számára a Projekthét egyben az egyetemi életbe való belépés hete is! E hét során kerülnek megrendezésre az Orientációs Napok, amelyek során minden képzés hallgatói egy kijelölt napon, a délelőtti órákban vesznek részt a tájékoztatókon, campus túrán majd beléptető tréningeken. Ennek értelmében a Projekthét és Karinapok programja már hétfőn megkezdődik mindenki számára, de minden elsőéves hallgatónak lesz egy orientációs napja a hét folyamán, amikor a délelőtt folyamán azon kell kötelezően részt vennie.
Az orientációtok napján, a délután során is várunk benneteket a Kari Napok délutáni eseményein. Gyertek, ismerjétek meg a kart, a közösséget és egymást!
ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
- Mi történik a hét során?
-
Ez az a hét, amikor nincs formális oktatás, cserébe rengeteg lehetőséget kínálunk arra, hogy jobban megismerd a szakodat, az oktatóidat, a tanszékedet és az ügyintézőidet, miközben izgalmas szakmai eseményeken, mikrokredites kurzusokon és tematikus foglalkozásokon vehetsz részt.
A Projekthét alatt bármelyik szak programjához csatlakozhatsz, nem csak a sajátodéhoz. Már csak azért is érdemes betekinteni más szakok eseményeire, mert így képet kaphatsz arról is, mit tanulnál ott, ha később minor szakként választanád.
A délelőtti tanszéki programokat délutánonként kötetlenebb, „off” programok követik – lesz például közös főzés, kocsmatúra, koncertek, kézműveskedés, színház és számos egyéb programlehetőség.
Az események nagy többsége - főleg a mikrokredites kurzusok - mindenki számára nyitottak és elérhetőek.
- Ha ez nem formális oktatási hét, akkor nem is kötelező bejönni?
-
Ez a hét nem „szünet”, hanem a félév hivatalos kezdete – így beleszámít a jelenléted a félévbe. Ez a hét már a szorgalmi időszak része, csak épp nem hagyományos órák, hanem szakmai és közösségi programok várnak rád, hogy jobban megismerd a szakodat és a tanszékedet.
- Ha tanárszakos hallgató vagyok, akkor melyik tanszék programján vegyek részt?
-
Ha tanárszakos hallgató vagy, akkor mindkét szakod programjain részt vehetsz – te döntöd el, hogyan osztod be az idődet. Emellett természetesen bármelyik másik szak mikrokredites előadásához is csatlakozhatsz, ha felkeltette az érdeklődésed.
Ha a másik szakpárod nem BTK-s szak, akkor is érvényes: mindenkinek a saját felelőssége, hogy mely órákon vesz részt, és ezen a Projekthét sem változtat. Amikor a másik szakod órái vannak, az azon való részvétel természetesen nem minősül hiányzásnak. Ha viszont van olyan projekthét program, amin mindenképpen ott szeretnél lenni, de ütközik a másik szakod egyik órájával, kérhetsz tőlünk hivatalos igazolást, amit bemutathatsz az érintett oktatódnak.
- Mi az a mikrokredit?
-
A mikrokreditek olyan a tanterven kívül eső összegyűjthető kreditek, amiket a megjelölt aktivitások teljesítésével van lehetőség megszerezni.
100 Mikrokredit = 1 Kredit
Lehet, hogy elsőre kevésnek tűnik 10 mikrokredit egy programért, ha 100 ér egy kreditet, de hidd el, a hét során rengeteg lehetőséged lesz gyűjtögetni, mert több mint 50 mikrokredites programot ajánlunk a hét során. Az így megszerzett kredit beszámítható a szabadon választható kreditek közé, vagyis nemcsak érdekes élményekkel, hanem hasznos tanulmányi előnnyel is gazdagodsz.
Minél több mikrokredites programon veszel részt, annál több új ismeretet szerezhetsz akár más tudományterületekről is, miközben a diplomaszerzéshez is közelebb kerülsz. - Hogyan szerezhetek mikrokrediteket?
-
Nézd át a programfüzetet és keresd a mikrokredites programokat.
Egyéb a Kari Napokat és Projekthetet érintő program kapcsán érdeklődj a tanszékednél vagy pedig a btkinfo@pte.hu e-mail címen.
PROGRAMOK
Előfordulhat, hogy változnak bizonyos programok, helyszínek, vagy időpontok, így érdemes rendszeresen csekkolni a programfüzetet.
A hét általános programja napi bontásban:
🔸 HÉTFŐ - szept. 1. 🔸
9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok
14.00 - Romhányi György Aula
Tanévnyitó ünnepség (elsőéveseknek)
14.00 - Szenes terasz
Kézműves programok
16.30 - Szenes terasz
Géniusz Kvíz [REGISZTRÁCIÓ]
20.30 - Szenes klub
Szenes nyitó: zuzmo, Lovas Juci és Frász
🔸 KEDD - szept. 2. 🔸
9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok
14.00 - Rókus utcai parkoló
Kari Kondér
Intézeti bográcsozás [REGISZTRÁCIÓ]
🔸SZERDA - szept. 3.🔸
9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok
12.00 - 17.00 - Főépület Aula
Pulcsivásár
14.00 - 17.00 - Főépület Aula
Campus Connect - Civil és Céges börze
20.30 - Szenes klub
Brokenfeet
21.00 - Szenes klub
Vedant
21.30 - Szenes klub
Hegedűs Józsi
22.30 - Szenes klub
Botaniq
23.15 - Szenes klub
Jam Session
🔸 CSÜTÖRTÖK - szept. 4. 🔸
9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok
16.00 - 18.00 - E430 (Színházterem)
Szociopoly [REGISZTRÁCIÓ]
21.00 - Szenes klub
21.15 warmup
22.00 Balkán VIP
23.00 after
🔸 PÉNTEK - szept. 5. 🔸
09.00 - 17.30 - Szenes klub
Sátántangó vetítés 2 szünettel [REGISZTRÁCIÓ]
17.00 - 19.00 - Főépület Aula
Borkóstoló [REGISZTRÁCIÓ]
A mikrokredites programok listáját itt találjátok:
- 🔸 HÉTFŐ - szept. 1. 🔸
-
09.00-10.00 - D431
Kerekasztal beszélgetés az Orosz Tanszéken10.00-11.00 - D522
Tarrósy István: Afrika, geopolitika és a változó nemzetközi tér, 202513.00-14.00 - Ró 01/E
Tóth Máté és Nagy Andor:"Ha egyszer vége a Gutenberg galaxisnak, akkor miért van mindig tele a könyvtár?"14.00-15.00 - Ró 01/D
Varga Katalin: Információs műveltség a mesterséges intelligencia korában - 🔸 KEDD - szept. 2. 🔸
-
09.00-10.00 - D522
Glied Viktor - Deák Máté: Hogyan tovább emberiség? A XXI. század globális kihívásai - kerekasztal10.00-11.00 - D522
Kacziba Péter: A kutatói életpálya10.00-11.30 - D527
A magyarországi horvátok népzenei hagyományai10.00-12.00 - D354
A kölcsönös érthetőség a francia, olasz és spanyol nyelv között (előadással, játékos feladatokkal)10.00-12.00 - B135
Etika ma – kerekasztal-beszélgetés
Dr Barcsi Tamás és Dr Bécsi Zsófia részvételével. Az etika iránt érdeklődőknek. Etikatanároknak.11.00-12.30 - D323
"Minden szöveg" - Irodalmi (szövegalkotó) foglalkozás (Andl Helga - Beck Zoltán)
A foglalkozás során élményközpontú, kreatív, csoportos szövegalkotáson keresztül megismerhetünk magyarországi kortárs cigány szerzőket, irodalmi alkotásokat.11.00-12.00 - D522
Glied Viktor: Fenntarthatóság és PTE11.00-12.30 - B129
Tankönyvek a pedagógia történetéből
Mit tudunk a tankönyvek történetéről? És az iskolai használatáról? Hogyan változott az idők folyamán a tankönyvek képi világa és szöveges tartalma, az előállítása? A kurzuson – régi tankönyveket is vizsgálva – ezekre a kérdésekre keressük közösen a választ.11.00-12.30 - B129
Hatékony tanulási technikák a felsőoktatásban
A kurzus során az egyetemi tanulmányok sikerességét támogató tanulási módokkal, stratégiákkal ismerkedünk, illetve áttekintjük a képzés különböző teljesítési formáit, a vizsgák jellemzőit.11.30-13.30
INTEGRÁCIÓ, EGYENLŐTLENSÉG, POLGÁROSODÁS - A magyar társadalom a 2020-as évek elején könyvbemutató és kerekasztal-beszélgetés11.30-13.30 - E526|527|528
Szakma(közeli) előadások nyelvészetből 1.- Gúti Erika: Nyelvpolitika — aktorok, platformok
- Anastasia Feltízi-Veress: Mari
- Alberti Gábor: """"Hát vajon miről is beszéljek? Bár nehezen, de azért végül csak kitalálom.""""
- Farkas Judit: (Miért ne) csináljuk hagyományosan?
- Bemutatkozik a „régimagyaros” csapat
- Előadások (poszt)modern irodalomból
11.30-14.00 - E540
Captain Fantastic (2016) screening with optional post-movie debate on individualism vs. conformity, idealism vs. reality, and alternative learning environments in education.12.00-13.00 - Ró O027
Bene Adrián: A francia-belga képregénykultúra intézményei12.00-13.30 - Ró106
Sötét / kitalált ... középkor?12.00-13.30 - Német könyvtár
Literaturcafé: Dialog mit dem Text - Dialog mit mir selbst
Wir sprechen über einen Text, aber erkennen uns selbst: Literaturcafé bietet eine literarische Gesprächsrunde zur Förderung der Selbsterkenntnis unter der Leitung einer Literaturtherapeutin.12.30-13.30 - D345
"Az óperenciás tengeren is túl": Francia tengerentúli területek geopolitikai szemmel
Az előadás áttekintést nyújt Franciaország tengerentúli területeiről, azok kialakulásáról, jogi státuszáról és stratégiai jelentőségéről. Bemutatja, miként járulnak hozzá ezek a területek Franciaország globális befolyásához, és milyen kihívásokkal néz szembe a francia állam a posztkoloniális örökség, az identitás és a szuverenitás kérdéseiben. Az előadás célja, hogy geopolitikai nézőpontból közelítése meg és lásson rá a sokszínű és gyakran "láthatatlan" térségekre. A program magyar nyelvű.12.30-13.30 - Dékáni Tanácskozó
"Si moi dire…". A francia nyelv tanítása a Francia Idegenlégióban
Az előadás a Francia Idegenlégió sajátos nyelvpedagógiai gyakorlatát vizsgálja, ahol a világ minden tájáról érkező újoncokat egy egységes, gyakran leegyszerűsített francia nyelv elsajátítására oktatnak. A prezentáció bemutatja, hogyan válik a francia a fegyelem, az integráció és az identitásépítés eszközévé, miközben rávilágít a "légiós francia" (français de la Légion) nyelvi és kulturális jellegzetességeire is. A nyelvtanítás itt nemcsak kommunikációs célokat szolgál, hanem a lojalitás és a hovatartozás megerősítésének is fontos eszköze. A program magyar és francia nyelvű. - 🔸SZERDA - szept. 3.🔸
-
09.00-10.00 -
Az orosz ikonfestészet09.00-10.00 - B317
Pécs kulturális-művészeti élete – a várossal ismerkedőknek
Minden bölcsésznek. A kultúra iránt érdeklődőnek.09.00-11.00 - B129
Steklács János, Bálint Ágnes, Zank Ildikó: Könyvbemutató
A tanszékhez kapcsolódó könyvek bemutatása – Metakogníció, tudatelmélet, episztemológiai meggyőződések. A tavaly elektronikusan a MERSZ-ben, idén pedig papír alapon megjelent, tanároknak, hallgatóknak szánt kötetünk bemutatása, beszélgetés a Szerzőkkel a könyv legfontosabb gondolatairól, üzenetéről.09.00-11.00 - B125
Könyvbemutató - A tanszékhez kapcsolódó könyvek bemutatása
A program keretében a PTE BTK Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék munkatársainak kutatói és oktatói tevékenységéhez kapcsolódó kiadványokból szemlézünk. A bemutató bepillantást enged a neveléstörténet pécsi műhelyének munkájába, mely a téma iránt érdeklődő hallgatók számára tanulmányaik és jövőbeli kutatásaik számára is segítséget jelenthet.09.30-11.00 -
Tradicionális nemi szerepek a videójátékokban10.00-11.00 -
Ikonfestés a gyakorlatban10.00-11.00 - A424
Machines That Talk and Write: Exploring Human–AI Conversations and Texts10.00-11.00 - D522
Deák Máté: Miért fontos az innováció?10.00-11.30 - Német könyvtár
Mehrsprachigkeitsdidaktik - Brücken bauen zwischen Fremdsprachen - workshop10.00-12.00 -
Latinamerikai mozaik, interaktív előadás (Lilón Domingo), ezt követően vetélkedő10.00-12.00 - B135
A kontinentális filozófia hagyománya ma – kerekasztal-beszélgetés - minden filozófia iránt érdeklődőnek10.30-13.00 - D446
Olasz mozaik – ízek, hangok, színek. Érdekességek és előadások Itáliáról- Dr. Farkis Tímea - Az olasz identitás a zenén keresztül
- Dr. Rónaky Eszter - Rövid tájékoztató az ösztöndíj lehetőségekről
- Rózsa Veronika és Varga Kálmán - Élet Bolognában – hallgató beszámoló az Erasmus élményekről
- Angelina Dvinianina - Egy év a PTE Olasz Tanszéken – tapasztalatok, élmények
- Dr. Tombi Beáta - Macskakultusz Itáliában: az ókortól napjainkig
10.30-14.30 - Ró319
Közös fermentálás a néprajz - kulturális antropológia tanszék konyhájában11.00-12.00 -
Régi orosz építészet11.00-12.00 - D522
Vörös Zoltán: Kína a nemzetközi térben11.00-12.00 - Ró O027
Bene Adrián: Irodalmi folyóiratok a virtuális térben c. interaktív-kollaboratív workshop11.00-12.30 - D323
Csovcsics Erika: Kultúrák találkozása az iskolában - se több, se kevesebb
Beszélgetés és vita a roma családok gyerekeinek iskolába hozott értékeiről és azok elismeréséről, valamint az egyéniség sokszínűségéről. Bepillantást nyerünk a kulturálisan releváns oktatási megközelítésbe.11.00-12.30 - B125
Régi magyar iskola, filmklub
Milyen volt régen az iskola? Kik tanítottak és kik tanulhattak ott? Mit tanultak egykor a diákok? Tényleg kukoricán térdepeltek a renitens diákok? A szakmai beszélgetéssel egybe kötött filmklub keretében ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak az érdeklődők.11.00-12.30 - B104
Neked az IQ-d mondja meg, hogy ki vagy?!
Szerinted az emberi intelligencia kifejezhető csupán egy hányadossal? Ha igen, akkor mit is jelent ez pontosan? Beszélhetünk intelligenciákról - más-kép(p)? Fedezzük fel együtt, és ismerjük meg a pécsi tanárképzés egy meghatározó credojat - nem csak tanárjelölteknek!11.30-12.30 - D345
Je présente, donc je suis - Végzős hallgatók szakdolgozati kutatásainak és TDK-zó hallgatók pályamunkáinak bemutatása
A program célja, hogy végzős hallgatók vagy már kutatással rendelkező hallgatók bemutassák (szakdolgozati) kutatásaik témáját, módszertanát, eddigi eredményeiket és nehézségeiket. Az alsóbbévesek számára ez bepillantást ad a szakdolgozati munka világába, "dedémonizálás?", míg az előadók számára lehetőséget nyújt arra, hogy visszajelzést kapjanak, és gyakorolják a tudományos kommunikációt. A bemutatók után rövid, moderált beszélgetésre kerül sor. Nem feltétlen csak végzős hallgatók előadását várjuk csak, azokat is be szeretnénk vonni, akiknek már van valami elképzelése, kutatása és graudális hallgató. A program francia nyelvű.)11.30-14.00 - A434
Ifjúság, deviancia: a KIX c. dokumentumfilm vetítése és kerekasztal-beszélgetés az alkotók részvételével11.30-13.30 -
Szakma(közeli) előadások nyelvészetből 2.- Kleiber Judit: Igazság, hazugság, tévedés?
- Kárpáti Eszter: Ez vagy az
- Viszket Anita: Jókat chatelünk
- XIX. százados műhely
- Bemutatkozik a Sensus - Irodalomelméleti kutatócsoport (D546)
12.00-13.00 - Ró O028
Németh Balázs: UNESCO tanuló városok és tanuló közösségek12.00-13.30 - Ró 207
Kerekasztal intézetünk alapítóiról
Valamennyi oktatónk bevonásával a tantermeink névadóiról (Harsányi Iván, Katus László, Ormos Mária, Polányi Imre, Tóth István)12.30-13.30 - D346
Nemcsak Párizs: Kortárs frankofón szerzők nyomában
Az előadás a frankofón és francia irodalom földrajzi és kulturális sokszínűségét tárja fel olyan kortárs szerzők munkáin keresztül, akik nem feltétlenül Franciaországban élnek vagy születtek, mégis franciául alkotnak – és közülük többen rangos irodalmi díjakat is elnyertek (pl. Goncourt- vagy Renaudot-díjat). A hallgatók betekintést nyerhetnek abba, hogyan jelennek meg különböző kérdések a francia nyelvű irodalom globális tereiben – például Észak-Afrikában, a Karib-térségben vagy Kanadában. Az előadás célja, hogy kitágítsa a "francia irodalom" fogalmát, és új, gyakran perifériára szorult hangokra irányítsa a figyelmet. A program magyar nyelvű. - 🔸 CSÜTÖRTÖK - szept. 4. 🔸
-
08.30-09.45 - A330
Digitális kapitalizmus és a kommunikációs készségek leépülése09.00-11.00 -
Iskolatörténeti séta Pécs belvárosában
Vajon miért iskolaváros Pécs? Érdekel, hol jöttek létre a város iskolái, történetük, a város és egyetemünk története? Ez a városi séta abban segít, hogy megismerd a Pécs belvárosában lévő iskolákat a Király utca végétől az Egyetemvárosig. Fedezd fel a város rejtett történetét, mely mintha mégis mindenki által valahogy ismert lenne! – Kiindulópont: Lyceum templom – Király utca09.00-11.00 -
Downtown Pecs - Exploring Sites Related to our Educational Heritage
Have you ever considered why Pecs is taken for a town of schools? Are you interested in the story of our university and its location? This city walk offers a special view of the sites most people come across with during their stay in Pecs - an educational one. Explore education built in buildings of our UniverCity - and even more!09.00-11.30 - Ró319
Tanszéki minikonferencia – mivel foglalkozik éppen a Néprajz-Kulturális Antropológia Tanszék?09.00-11.00 - D522
Murányi Kata: Kollektív kritikai kartográfia09.00-14.00 -
Az orosz Ezüstkor - múlt, jelen, jövő - Tudományos szimpózium10.00-11.30 - Német könyvtár
Entwicklung der fremdsprachlichen Schreibkompetenz mit KI - workshop10.00-12.00 -
A spanyol nyelv kultúraközvetítő szerepe, interaktív előadás10.00-12.00 - B135
Az analitikus filozófia hagyománya ma - minden filozófia iránt érdeklődőnek.11.00-12.00 - D522
Szegedi Péter: Politika és humor: a viccpártok szerepe a közéletben11.00-12.00 - Ró 01/D
Kovács Tamás: „Én + szakma =?” – Értékalapú pályatervezés11.00-12.30 - D323
Érdekességek a cigányság történetéből
"A cigányság történetével kapcsolatban számos esetben találkozunk a jelenséggel, hogy vitatkozik egymással a történettudományi kutatók közössége és a cigányságon belül élő szájhagyomány. Még némely tudományosnak szánt írás, vagy a tankönyvek is tartalmaznak fals információkat. Ezeket fűzi fel az előadás a tudományosság-populáris írásmód ellenmondásának gondolatmenetére."11.00-12.30 - B125
Szabó Magda művei neveléstörténeti aspektusból
Az előadás a Horthy-korszak idején folyó református nőnevelés intézményes kereteire mutat rá. Célunk, hogy bemutassuk Szabó Magda írói szemüvegén keresztül láttatva a református leánynevelés gyakorlatát a két világháború között. Az előadást Szabó Magdával készített interjúk, illetve regényeiből készült fim feldolgozásokból látható részletek színesítik. Az előadás a Horthy-korszak idején folyó református nőnevelés intézményes kereteire mutat rá. Célunk, hogy bemutassuk Szabó Magda írói szemüvegén keresztül láttatva a református leánynevelés gyakorlatát a két világháború között. Az előadást Szabó Magdával készített interjúk, illetve regényeiből készült fim feldolgozásokból látható részletek színesítik.11.00-12.30 - B129
Egyedien emberi – Az idegrendszeri sokszínűség megismerése és támogatás
A workshop keretei között szeretnénk interaktív betekintést nyújtani a sajátos nevelés igényű tanulók egy csoportjának, az autizmussal, ADHD-val és tanulási zavarral élő tanulóknak a megismerésébe. Interaktív előadás, saját élményű tapasztalatok és videós demonstráció segítéségével mélyíthetik el a résztvevők tudásukat ezen a területen. A kurzuson minden érdeklődő hallgatót szeretettel várunk11.30-12.30 - Dékáni Tanácskozó
Wesh bien ou bien mon reuf ? - A francia argot, verlan és hatása a nyelv fejlődésére
A film vagy sorozat után arra fókuszálunk, hogyan beszélnek benne. Ez a kötetlen, de tartalmas blokk a francia hétköznapi beszéd, az argot (szleng) és a verlan (szavak megfordítása) világába vezet be. Megnézzük, hogyan változik a francia nyelv a fiatalok, a hiphop-kultúra vagy épp a külvárosi közösségek hatására, és mit is jelent az, hogy „franciául, de nem úgy, mint a tankönyvben”. Röviden: nyelvészkedés lazán. A program magyar és francia nyelvű.11.30-13.30 - E527
Szakma(közeli) előadások nyelvészetből 3.
Dóla Mónika - Huszics Aliz - Kocsis Eszter: Magyarul kívülről - A magyar nyelv külső szemlélete11.30-13.30 - E430
Színház - Tudomány
Bemutató óra a színházspecializációs hallgatók által12.00-13.00 - Ró319
A Fenntartható Fejlődésért Szakkollégium bemutatkozása, toborzó alkalma12.00-13.00 - Ró O027
Baros-Tóth Ágnes: Generációk a munkahelyen: generációs különbségek, előítéletek és konfliktusok12.00-13.30 - Ró207
Hitler és a hatalom12.30-14.00 - A425
Arrival screening and discussion13.00-17.15
Oktatói és hallgatói előadások a IV. Országos Jelenkor-történeti Konferencia (OJTK2025) keretein belül
13.00-15.00: 1. terem - A frankofón világ és Magyarország kapcsolatai- Fejérdy Gergely: A belga-magyar diplomáciai kapcsolatok története az 1930-as években
- Bene Krisztián: Magyar-francia kapcsolatok 1940-1945 között, magyarok a Szabad Franciaország szolgálatában
- Fülöp Mihály: Quai d'Orsay és az erdélyi kérdés
- Garadnai Zoltán: A francia diplomaták Magyarország-képének változásai 1945-1975 között
15.15-17.15: 1. terem - Franciaország a nemzetközi kapcsolatok rendszerében
- Bába Viktória: "Bibliai Kánaán" – Politikai foglyok és menekültek a dél-franciaországi táborok irodalmi emlékezetében
- Kiss Mercédesz Kira: Franciaország diplomáciai jelenléte a tengerentúli területeken a XX. és XXI. században
- Szappanyos Melinda: Benne vagyok? Franciaország az EU emberi jogi diplomáciájában
- Palócz Márk: Franciaország magyar diaszpórája kezdetektől napjainkig