PTE BTK Kari Napok és Projekthét 2025

A szorgalmi időszak első hetében, szeptember 1–5. között kerül megrendezésre a PTE BTK Projekthét és Karinapok, ahol az órák helyett különleges, színes programokkal indul az egyetemi év!

Ez az a hét, amikor nincs formális oktatás, cserébe rengeteg lehetőséget kínálunk arra, hogy jobban megismerd a szakodat, az oktatóidat, a tanszékedet és az ügyintézőidet, miközben izgalmas szakmai eseményeken, mikrokredites kurzusokon és tematikus foglalkozásokon vehetsz részt.

A napközbeni programokat délutánonként kötetlenebb, „off” programok követik – lesz például közös főzés, kocsmatúra, koncertek, kézműveskedés, színház és számos egyéb programlehetőség.

Az elsőéves hallgatók számára a Projekthét egyben az egyetemi életbe való belépés hete is! E hét során kerülnek megrendezésre az Orientációs Napok, amelyek során minden képzés hallgatói egy kijelölt napon, a délelőtti órákban vesznek részt a tájékoztatókon, campus túrán majd beléptető tréningeken. Ennek értelmében a Projekthét és Karinapok programja már hétfőn megkezdődik mindenki számára, de minden elsőéves hallgatónak lesz egy orientációs napja a hét folyamán, amikor a délelőtt folyamán azon kell kötelezően részt vennie.

Az orientációtok napján, a délután során is várunk benneteket a Kari Napok délutáni eseményein. Gyertek, ismerjétek meg a kart, a közösséget és egymást!

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK


Mi történik a hét során?

Ez az a hét, amikor nincs formális oktatás, cserébe rengeteg lehetőséget kínálunk arra, hogy jobban megismerd a szakodat, az oktatóidat, a tanszékedet és az ügyintézőidet, miközben izgalmas szakmai eseményeken, mikrokredites kurzusokon és tematikus foglalkozásokon vehetsz részt.

A Projekthét alatt bármelyik szak programjához csatlakozhatsz, nem csak a sajátodéhoz. Már csak azért is érdemes betekinteni más szakok eseményeire, mert így képet kaphatsz arról is, mit tanulnál ott, ha később minor szakként választanád.

A délelőtti tanszéki programokat délutánonként kötetlenebb, „off” programok követik – lesz például közös főzés, kocsmatúra, koncertek, kézműveskedés, színház és számos egyéb programlehetőség.

Az események nagy többsége - főleg a mikrokredites kurzusok - mindenki számára nyitottak és elérhetőek.

Ha ez nem formális oktatási hét, akkor nem is kötelező bejönni?

Ez a hét nem „szünet”, hanem a félév hivatalos kezdete – így beleszámít a jelenléted a félévbe. Ez a hét már a szorgalmi időszak része, csak épp nem hagyományos órák, hanem szakmai és közösségi programok várnak rád, hogy jobban megismerd a szakodat és a tanszékedet.

Ha tanárszakos hallgató vagyok, akkor melyik tanszék programján vegyek részt?

Ha tanárszakos hallgató vagy, akkor mindkét szakod programjain részt vehetsz – te döntöd el, hogyan osztod be az idődet. Emellett természetesen bármelyik másik szak mikrokredites előadásához is csatlakozhatsz, ha felkeltette az érdeklődésed.

Ha a másik szakpárod nem BTK-s szak, akkor is érvényes: mindenkinek a saját felelőssége, hogy mely órákon vesz részt, és ezen a Projekthét sem változtat. Amikor a másik szakod órái vannak, az azon való részvétel természetesen nem minősül hiányzásnak. Ha viszont van olyan projekthét program, amin mindenképpen ott szeretnél lenni, de ütközik a másik szakod egyik órájával, kérhetsz tőlünk hivatalos igazolást, amit bemutathatsz az érintett oktatódnak.

Mi az a mikrokredit?

A mikrokreditek olyan a tanterven kívül eső összegyűjthető kreditek, amiket a  megjelölt aktivitások teljesítésével van lehetőség megszerezni.
100 Mikrokredit = 1 Kredit
Lehet, hogy elsőre kevésnek tűnik 10 mikrokredit egy programért, ha 100 ér egy kreditet, de hidd el, a hét során rengeteg lehetőséged lesz gyűjtögetni, mert több mint 50 mikrokredites programot ajánlunk a hét során. Az így megszerzett kredit beszámítható a szabadon választható kreditek közé, vagyis nemcsak érdekes élményekkel, hanem hasznos tanulmányi előnnyel is gazdagodsz.
Minél több mikrokredites programon veszel részt, annál több új ismeretet szerezhetsz akár más tudományterületekről is, miközben a diplomaszerzéshez is közelebb kerülsz.

Hogyan szerezhetek mikrokrediteket?

Nézd át a programfüzetet és keresd a mikrokredites programokat. 

Egyéb a Kari Napokat és Projekthetet érintő program kapcsán érdeklődj a tanszékednél vagy pedig a btkinfo@pte.hu e-mail címen.

PROGRAMOK

Programfüzet

Előfordulhat, hogy változnak bizonyos programok, helyszínek, vagy időpontok, így érdemes rendszeresen csekkolni a programfüzetet.
 

A hét általános programja napi bontásban:

🔸 HÉTFŐ - szept. 1. 🔸


9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok

14.00 - Romhányi György Aula
Tanévnyitó ünnepség (elsőéveseknek)

14.00 - Szenes terasz
Kézműves programok

16.30 - Szenes terasz
Géniusz Kvíz [REGISZTRÁCIÓ]

20.30 - Szenes klub
Szenes nyitó: zuzmo, Lovas Juci és Frász

🔸 KEDD - szept. 2. 🔸


9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok

14.00 - Rókus utcai parkoló
Kari Kondér
Intézeti bográcsozás [REGISZTRÁCIÓ]

🔸SZERDA - szept. 3.🔸


9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok

12.00 - 17.00 - Főépület Aula
Pulcsivásár

14.00 - 17.00 - Főépület Aula
Campus Connect - Civil és Céges börze

20.30 - Szenes klub
Brokenfeet

21.00 - Szenes klub
Vedant

21.30 - Szenes klub
Hegedűs Józsi

22.30 - Szenes klub
Botaniq

23.15 - Szenes klub
Jam Session

🔸 CSÜTÖRTÖK - szept. 4. 🔸


9.30-14.00
Tanszéki és Intézeti programok és mikrokredites kurzusok

16.00 - 18.00 - E430 (Színházterem)
Szociopoly [REGISZTRÁCIÓ]

21.00 - Szenes klub

21.15 warmup
22.00 Balkán VIP
23.00 after

🔸 PÉNTEK - szept. 5. 🔸


09.00 - 17.30 - Szenes klub
Sátántangó vetítés 2 szünettel [REGISZTRÁCIÓ]

17.00 - 19.00 - Főépület Aula
Borkóstoló [REGISZTRÁCIÓ]

 

A mikrokredites programok listáját itt találjátok:

🔸 HÉTFŐ - szept. 1. 🔸

09.00-10.00 - D431
Kerekasztal beszélgetés az Orosz Tanszéken

10.00-11.00 - D522
Tarrósy István: Afrika, geopolitika és a változó nemzetközi tér, 2025

13.00-14.00 - Ró 01/E
Tóth Máté és Nagy Andor:"Ha egyszer vége a Gutenberg galaxisnak, akkor miért van mindig tele a könyvtár?"

14.00-15.00 - Ró 01/D
Varga Katalin: Információs műveltség a mesterséges intelligencia korában

🔸 KEDD - szept. 2. 🔸

09.00-10.00 - D522
Glied Viktor - Deák Máté: Hogyan tovább emberiség? A XXI. század globális kihívásai - kerekasztal

10.00-11.00 - D522
Kacziba Péter: A kutatói életpálya

10.00-11.30 - D527
A magyarországi horvátok népzenei hagyományai

10.00-12.00 - D354
A kölcsönös érthetőség a francia, olasz és spanyol nyelv között (előadással, játékos feladatokkal)

10.00-12.00 - B135
Etika ma – kerekasztal-beszélgetés
Dr Barcsi Tamás és Dr Bécsi Zsófia részvételével. Az etika iránt érdeklődőknek. Etikatanároknak.

11.00-12.30 - D323
"Minden szöveg" - Irodalmi (szövegalkotó) foglalkozás (Andl Helga - Beck Zoltán)
A foglalkozás során élményközpontú, kreatív, csoportos szövegalkotáson keresztül megismerhetünk magyarországi kortárs cigány szerzőket, irodalmi alkotásokat.

11.00-12.00 - D522
Glied Viktor: Fenntarthatóság és PTE 

11.00-12.30 - B129
Tankönyvek a pedagógia történetéből
Mit tudunk a tankönyvek történetéről? És az iskolai használatáról? Hogyan változott az idők folyamán a tankönyvek képi világa és szöveges tartalma, az előállítása? A kurzuson – régi tankönyveket is vizsgálva – ezekre a kérdésekre keressük közösen a választ.

11.00-12.30 - B129
Hatékony tanulási technikák a felsőoktatásban
A kurzus során az egyetemi tanulmányok sikerességét támogató tanulási módokkal, stratégiákkal ismerkedünk, illetve áttekintjük a képzés különböző teljesítési formáit, a vizsgák jellemzőit.

11.30-13.30
INTEGRÁCIÓ, EGYENLŐTLENSÉG, POLGÁROSODÁS - A magyar társadalom a 2020-as évek elején könyvbemutató és kerekasztal-beszélgetés

11.30-13.30 - E526|527|528
Szakma(közeli) előadások nyelvészetből 1.

  1. Gúti Erika: Nyelvpolitika — aktorok, platformok
  2. Anastasia Feltízi-Veress: Mari
  3. Alberti Gábor: """"Hát vajon miről is beszéljek? Bár nehezen, de azért végül csak kitalálom.""""
  4. Farkas Judit: (Miért ne) csináljuk hagyományosan?
  • Bemutatkozik a „régimagyaros” csapat
  • Előadások (poszt)modern irodalomból

11.30-14.00 - E540
Captain Fantastic (2016) screening with optional post-movie debate on individualism vs. conformity, idealism vs. reality, and alternative learning environments in education.

12.00-13.00 - Ró O027
Bene Adrián: A francia-belga képregénykultúra intézményei

12.00-13.30 - Ró106
Sötét / kitalált ... középkor?

12.00-13.30 - Német könyvtár
Literaturcafé: Dialog mit dem Text - Dialog mit mir selbst
Wir sprechen über einen Text, aber erkennen uns selbst: Literaturcafé bietet eine literarische Gesprächsrunde zur Förderung der Selbsterkenntnis unter der Leitung einer Literaturtherapeutin.

12.30-13.30 - D345
"Az óperenciás tengeren is túl": Francia tengerentúli területek geopolitikai szemmel
Az előadás áttekintést nyújt Franciaország tengerentúli területeiről, azok kialakulásáról, jogi státuszáról és stratégiai jelentőségéről. Bemutatja, miként járulnak hozzá ezek a területek Franciaország globális befolyásához, és milyen kihívásokkal néz szembe a francia állam a posztkoloniális örökség, az identitás és a szuverenitás kérdéseiben. Az előadás célja, hogy geopolitikai nézőpontból közelítése meg és lásson rá a sokszínű és gyakran "láthatatlan" térségekre. A program magyar nyelvű.

12.30-13.30 - Dékáni Tanácskozó
"Si moi dire…". A francia nyelv tanítása a Francia Idegenlégióban
Az előadás a Francia Idegenlégió sajátos nyelvpedagógiai gyakorlatát vizsgálja, ahol a világ minden tájáról érkező újoncokat egy egységes, gyakran leegyszerűsített francia nyelv elsajátítására oktatnak. A prezentáció bemutatja, hogyan válik a francia a fegyelem, az integráció és az identitásépítés eszközévé, miközben rávilágít a "légiós francia" (français de la Légion) nyelvi és kulturális jellegzetességeire is. A nyelvtanítás itt nemcsak kommunikációs célokat szolgál, hanem a lojalitás és a hovatartozás megerősítésének is fontos eszköze. A program magyar és francia nyelvű.

🔸SZERDA - szept. 3.🔸

09.00-10.00 - 
Az orosz ikonfestészet

09.00-10.00 - B317
Pécs kulturális-művészeti élete – a várossal ismerkedőknek
Minden bölcsésznek. A kultúra iránt érdeklődőnek.

09.00-11.00 - B129
Steklács János, Bálint Ágnes, Zank Ildikó: Könyvbemutató
A tanszékhez kapcsolódó könyvek bemutatása – Metakogníció, tudatelmélet, episztemológiai meggyőződések. A tavaly elektronikusan a MERSZ-ben, idén pedig papír alapon megjelent, tanároknak, hallgatóknak szánt kötetünk bemutatása, beszélgetés a Szerzőkkel a könyv legfontosabb gondolatairól, üzenetéről.

09.00-11.00 - B125
Könyvbemutató - A tanszékhez kapcsolódó könyvek bemutatása
A program keretében a PTE BTK Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék munkatársainak kutatói és oktatói tevékenységéhez kapcsolódó kiadványokból szemlézünk. A bemutató bepillantást enged a neveléstörténet pécsi műhelyének munkájába, mely a téma iránt érdeklődő hallgatók számára tanulmányaik és jövőbeli kutatásaik számára is segítséget jelenthet.

09.30-11.00 - 
Tradicionális nemi szerepek a videójátékokban

10.00-11.00 - 
Ikonfestés a gyakorlatban

10.00-11.00 - A424
Machines That Talk and Write: Exploring Human–AI Conversations and Texts

10.00-11.00 - D522
Deák Máté: Miért fontos az innováció?

10.00-11.30 - Német könyvtár
Mehrsprachigkeitsdidaktik - Brücken bauen zwischen Fremdsprachen - workshop

10.00-12.00 - 
Latinamerikai mozaik, interaktív előadás (Lilón Domingo), ezt követően vetélkedő

10.00-12.00 - B135
A kontinentális filozófia hagyománya ma – kerekasztal-beszélgetés - minden filozófia iránt érdeklődőnek

10.30-13.00 - D446
Olasz mozaik – ízek, hangok, színek. Érdekességek és előadások Itáliáról

  • Dr. Farkis Tímea - Az olasz identitás a zenén keresztül
  • Dr. Rónaky Eszter - Rövid tájékoztató az ösztöndíj lehetőségekről
  • Rózsa Veronika és Varga Kálmán - Élet Bolognában – hallgató beszámoló az Erasmus élményekről
  • Angelina Dvinianina - Egy év a PTE Olasz Tanszéken – tapasztalatok, élmények
  • Dr. Tombi Beáta - Macskakultusz Itáliában: az ókortól napjainkig

10.30-14.30 - Ró319
Közös fermentálás a néprajz - kulturális antropológia tanszék konyhájában

11.00-12.00 - 
Régi orosz építészet

11.00-12.00 - D522
Vörös Zoltán: Kína a nemzetközi térben

11.00-12.00 - Ró O027
Bene Adrián: Irodalmi folyóiratok a virtuális térben c. interaktív-kollaboratív workshop

11.00-12.30 - D323
Csovcsics Erika: Kultúrák találkozása az iskolában - se több, se kevesebb
Beszélgetés és vita a roma családok gyerekeinek iskolába hozott értékeiről és azok elismeréséről, valamint az egyéniség sokszínűségéről. Bepillantást nyerünk a kulturálisan releváns oktatási megközelítésbe.

11.00-12.30 - B125
Régi magyar iskola, filmklub
Milyen volt régen az iskola? Kik tanítottak és kik tanulhattak ott? Mit tanultak egykor a diákok? Tényleg kukoricán térdepeltek a renitens diákok? A szakmai beszélgetéssel egybe kötött filmklub keretében ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak az érdeklődők.

11.00-12.30 - B104
Neked az IQ-d mondja meg, hogy ki vagy?!
Szerinted az emberi intelligencia kifejezhető csupán egy hányadossal? Ha igen, akkor mit is jelent ez pontosan? Beszélhetünk intelligenciákról - más-kép(p)? Fedezzük fel együtt, és ismerjük meg a pécsi tanárképzés egy meghatározó credojat - nem csak tanárjelölteknek!

11.30-12.30 - D345
Je présente, donc je suis - Végzős hallgatók szakdolgozati kutatásainak és TDK-zó hallgatók pályamunkáinak bemutatása
A program célja, hogy végzős hallgatók vagy már kutatással rendelkező hallgatók bemutassák (szakdolgozati) kutatásaik témáját, módszertanát, eddigi eredményeiket és nehézségeiket. Az alsóbbévesek számára ez bepillantást ad a szakdolgozati munka világába, "dedémonizálás?", míg az előadók számára lehetőséget nyújt arra, hogy visszajelzést kapjanak, és gyakorolják a tudományos kommunikációt. A bemutatók után rövid, moderált beszélgetésre kerül sor. Nem feltétlen csak végzős hallgatók előadását várjuk csak, azokat is be szeretnénk vonni, akiknek már van valami elképzelése, kutatása és graudális hallgató. A program francia nyelvű.)

11.30-14.00 - A434
Ifjúság, deviancia: a KIX c. dokumentumfilm vetítése és kerekasztal-beszélgetés az alkotók részvételével

11.30-13.30 - 
Szakma(közeli) előadások nyelvészetből 2.

  1. Kleiber Judit: Igazság, hazugság, tévedés?
  2. Kárpáti Eszter: Ez vagy az 
  3. Viszket Anita: Jókat chatelünk
  • XIX. százados műhely
  • Bemutatkozik a Sensus - Irodalomelméleti kutatócsoport (D546)

12.00-13.00 - Ró O028
Németh Balázs: UNESCO tanuló városok és tanuló közösségek 

12.00-13.30 - Ró 207
Kerekasztal intézetünk alapítóiról
Valamennyi oktatónk bevonásával a tantermeink névadóiról (Harsányi Iván, Katus László, Ormos Mária, Polányi Imre, Tóth István)

12.30-13.30 - D346
Nemcsak Párizs: Kortárs frankofón szerzők nyomában 
Az előadás a frankofón és francia irodalom földrajzi és kulturális sokszínűségét tárja fel olyan kortárs szerzők munkáin keresztül, akik nem feltétlenül Franciaországban élnek vagy születtek, mégis franciául alkotnak – és közülük többen rangos irodalmi díjakat is elnyertek (pl. Goncourt- vagy Renaudot-díjat). A hallgatók betekintést nyerhetnek abba, hogyan jelennek meg különböző kérdések a francia nyelvű irodalom globális tereiben – például Észak-Afrikában, a Karib-térségben vagy Kanadában. Az előadás célja, hogy kitágítsa a "francia irodalom" fogalmát, és új, gyakran perifériára szorult hangokra irányítsa a figyelmet. A program magyar nyelvű.

🔸 CSÜTÖRTÖK - szept. 4. 🔸

08.30-09.45 - A330
Digitális kapitalizmus és a kommunikációs készségek leépülése

09.00-11.00 - 
Iskolatörténeti séta Pécs belvárosában
Vajon miért iskolaváros Pécs? Érdekel, hol jöttek létre a város iskolái, történetük, a város és egyetemünk története? Ez a városi séta abban segít, hogy megismerd a Pécs belvárosában lévő iskolákat a Király utca végétől az Egyetemvárosig. Fedezd fel a város rejtett történetét, mely mintha mégis mindenki által valahogy ismert lenne! – Kiindulópont: Lyceum templom – Király utca

09.00-11.00 - 
Downtown Pecs - Exploring Sites Related to our Educational Heritage
Have you ever considered why Pecs is taken for a town of schools? Are you interested in the story of our university and its location? This city walk offers a special view of the sites most people come across with during their stay in Pecs - an educational one. Explore education built in buildings of our UniverCity - and even more!

09.00-11.30 - Ró319
Tanszéki minikonferencia – mivel foglalkozik éppen a Néprajz-Kulturális Antropológia Tanszék?

09.00-11.00 - D522
Murányi Kata: Kollektív kritikai kartográfia

09.00-14.00 - 
Az orosz Ezüstkor - múlt, jelen, jövő - Tudományos szimpózium

10.00-11.30 - Német könyvtár
Entwicklung der fremdsprachlichen Schreibkompetenz mit KI - workshop

10.00-12.00 - 
A spanyol nyelv kultúraközvetítő szerepe, interaktív előadás

10.00-12.00 - B135
Az analitikus filozófia hagyománya ma - minden filozófia iránt érdeklődőnek.

11.00-12.00 - D522
Szegedi Péter: Politika és humor: a viccpártok szerepe a közéletben

11.00-12.00 - Ró 01/D
Kovács Tamás: „Én + szakma =?” – Értékalapú pályatervezés

11.00-12.30 - D323
Érdekességek a cigányság történetéből 
"A cigányság történetével kapcsolatban számos esetben találkozunk a jelenséggel, hogy vitatkozik egymással a történettudományi kutatók közössége és a cigányságon belül élő szájhagyomány. Még némely tudományosnak szánt írás, vagy a tankönyvek is tartalmaznak fals információkat. Ezeket fűzi fel az előadás a tudományosság-populáris írásmód ellenmondásának gondolatmenetére."

11.00-12.30 - B125
Szabó Magda művei neveléstörténeti aspektusból
Az előadás a Horthy-korszak idején folyó református nőnevelés intézményes kereteire mutat rá. Célunk, hogy bemutassuk Szabó Magda írói szemüvegén keresztül láttatva a református leánynevelés gyakorlatát a két világháború között. Az előadást Szabó Magdával készített interjúk, illetve regényeiből készült fim feldolgozásokból látható részletek színesítik. Az előadás a Horthy-korszak idején folyó református nőnevelés intézményes kereteire mutat rá. Célunk, hogy bemutassuk Szabó Magda írói szemüvegén keresztül láttatva a református leánynevelés gyakorlatát a két világháború között. Az előadást Szabó Magdával készített interjúk, illetve regényeiből készült fim feldolgozásokból látható részletek színesítik.

11.00-12.30 - B129
Egyedien emberi – Az idegrendszeri sokszínűség megismerése és támogatás
A workshop keretei között szeretnénk interaktív betekintést nyújtani a sajátos nevelés igényű tanulók egy csoportjának, az autizmussal, ADHD-val és tanulási zavarral élő tanulóknak a megismerésébe. Interaktív előadás, saját élményű tapasztalatok és videós demonstráció segítéségével mélyíthetik el a résztvevők tudásukat ezen a területen. A kurzuson minden érdeklődő hallgatót szeretettel várunk

11.30-12.30 - Dékáni Tanácskozó
Wesh bien ou bien mon reuf ? - A francia argot, verlan és hatása a nyelv fejlődésére
A film vagy sorozat után arra fókuszálunk, hogyan beszélnek benne. Ez a kötetlen, de tartalmas blokk a francia hétköznapi beszéd, az argot (szleng) és a verlan (szavak megfordítása) világába vezet be. Megnézzük, hogyan változik a francia nyelv a fiatalok, a hiphop-kultúra vagy épp a külvárosi közösségek hatására, és mit is jelent az, hogy „franciául, de nem úgy, mint a tankönyvben”. Röviden: nyelvészkedés lazán. A program magyar és francia nyelvű.

11.30-13.30 - E527
Szakma(közeli) előadások nyelvészetből 3.
Dóla Mónika - Huszics Aliz - Kocsis Eszter: Magyarul kívülről - A magyar nyelv külső szemlélete

11.30-13.30 - E430
Színház - Tudomány
Bemutató óra a színházspecializációs hallgatók által

12.00-13.00 - Ró319
A Fenntartható Fejlődésért Szakkollégium bemutatkozása, toborzó alkalma

12.00-13.00 - Ró O027
Baros-Tóth Ágnes: Generációk a munkahelyen: generációs különbségek, előítéletek és konfliktusok

12.00-13.30 - Ró207
Hitler és a hatalom

12.30-14.00 - A425
Arrival screening and discussion

13.00-17.15 
Oktatói és hallgatói előadások a IV. Országos Jelenkor-történeti Konferencia (OJTK2025) keretein belül
13.00-15.00: 1. terem - A frankofón világ és Magyarország kapcsolatai

  • Fejérdy Gergely: A belga-magyar diplomáciai kapcsolatok története az 1930-as években
  • Bene Krisztián: Magyar-francia kapcsolatok 1940-1945 között, magyarok a Szabad Franciaország szolgálatában
  • Fülöp Mihály: Quai d'Orsay és az erdélyi kérdés
  • Garadnai Zoltán: A francia diplomaták Magyarország-képének változásai 1945-1975 között                                                                                  

15.15-17.15: 1. terem - Franciaország a nemzetközi kapcsolatok rendszerében

  • Bába Viktória: "Bibliai Kánaán" – Politikai foglyok és menekültek a dél-franciaországi táborok irodalmi emlékezetében
  • Kiss Mercédesz Kira: Franciaország diplomáciai jelenléte a tengerentúli területeken a XX. és XXI. században
  • Szappanyos Melinda: Benne vagyok? Franciaország az EU emberi jogi diplomáciájában
  • Palócz Márk: Franciaország magyar diaszpórája kezdetektől napjainkig