Országos szakmai-módszertani tanácskozás
Ideje: 2024. május 17–18. (péntek–szombat)
Helye: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger
Rendezők:
Kommunikációs Nevelésért Egyesület, Eger
Film- és Médiatudományi Tanszék (EKKE, Eger)
Alkalmazott Szervezetfejlesztési és Kommunikációtudományi Kutatócsoport (DUE, Dunaújváros)
Idén 17. alkalommal kerül meghirdetésre a kommunikációs kompetencia fejlesztését szolgáló Tudatosság konferencia. A konferencia mindig is a kommunikáció- és médiaoktatás módszertani megújulásának lehetőségét vizsgálta. A közoktatás módszertani kérdései, a tudatos személyközi és csoportkommunikáció szervezése/fejlesztése, a szervezeti kommunikációs, médiakommunikációs folyamatokhoz kapcsolódó vizsgálatok mellett most a gazdasági és társadalmi változások kommunikációoktatásra gyakorolt hatása kerül a középpontba.
A folyton alakuló társadalmi környezet a növekvő kulturális és szociális sokszínűség, a digitalizáció egyre nagyobb térhódítása, a mesterséges intelligencia megjelenése, valamint a gazdasági pólusok távolodása – a hátrányos helyzetűek és a jólétben élők között növekvő szakadék –folyamatos kihívás elé állítja az oktatást, így a kommunikáció oktatását, a kommunikációs készségek fejlesztését is. Egyre fontosabbá válik az a kérdés, hogy a változó társadalmi és gazdasági környezethez igazodva a jövőben milyen kommunikációs készségekre lehet szükség, milyen tanulási környezetben, milyen módszerekkel valósítható meg a fejlesztés, miként reagálunk a változó generációk igényeire.
Az elméleti és módszertani feldolgozásokon túl műhelymunka keretében a jelentkezők tapasztalatainak, készségfejlesztő gyakorlatainak, eljárásainak, ötleteinek megosztására is lehetőség nyílik. A konferencia témakiírásához igazodva az alábbi témakörökben várják az előadók jelentkezését:
Átalakuló társadalom, változó kommunikációs készségek
- Gazdasági és társadalmi változások hatása a kommunikációs készségfejlesztésre
- Innovációs készségek fejlesztése a kommunikáció oktatásában
- A szociális és kulturális sokszínűség növekedésének hatása a kommunikációs készségek fejlesztésére
- A kommunikációs színtér átmenetei
Oktatásmódszertani kihívások
- Virtuális osztályterem lehetőségei a kommunikációs nevelésben
- Blended learning és online oktatás módszertani kérdései a kommunikációs készségfejlesztésben
- Tanári szerepek és hitelesség új értelmezése(i)
- A digitalizáció kommunikációs kihívásai az iskolában
Médiatudatosság az iskolában
- Újmédia-kultúra
- A virtuális és vizuális kommunikációs készségek fejlesztési lehetőségei
- Online kommunikációs tudatosságra való nevelés
- Veszélyek és lehetőségek az online térben
A kommunikációoktatás és kapcsolatai
- Az iskolai kommunikáció hatékonysága
- Változó készségek, élethosszig tartó fejlesztés
- A kommunikációs készségfejlesztés módszertani sajátosságai (tanári attitűd, tanmenet, tanítási óra)
- A jövő pedagógusi készségei
Jelentkezés az online elérhető jelentkezési lap kitöltésével lehetséges, mely ITT érhető el.
Pécsi Tudományegyetem | Kancellária | Informatikai és Innovációs Igazgatóság | Portál csoport - 2020.