Biblioterápia szakirányú továbbképzési szak (Pécs, Budapest)


Képzési idő
4 félév
Munkarend
Levelező

Képzési szint
Szakirányú továbbképzés
Képzésterület
Bölcsészettudomány

  • Jó tudni!
  • A képzésről
  • A képzés leírása
  • Felvételi információk
  • Elhelyezkedés
  • Kapcsolat
  • Jelentkezés

Szakirányú továbbképzéseinkről

Nem csak mesterszakon vagy doktoranduszként lehet a korábban megszerzett tudást elmélyíteni. Szakmai specializálódásra, elmélyülésre - és nem mellékesen új szakképzettség megszerzésére - szolgálnak a szakirányú továbbképzések.Fejlődési, továbbtanulási lehetőséget kínál a diplomásoknak, messzemenően épít a jelentkezők saját szakterületén szerzett szakmai tapasztalataira.tematikájával jól alkalmazkodik a gazdasági szféra igényeihez, reagál a munkaerőpiac gyors változásaira. Gyakorlatias tudásanyagot ad a jelentkezőknek, az oktatói gárda pedig általában az adott terület elismert, sikeres szakembereiből áll.

Szakirányú továbbképzésben alap- vagy mesterfokozatot követően lehet részt venni. A képzés tematikája a korábban megszerzett tudásra épül, így szerezhető a választott területen mélyebb szaktudást biztosító végzettség. A képzési idő legalább két, legfeljebb négy félév.

A szakirányú továbbképzésekről a felsőoktatási intézmények saját hatáskörben döntenek, azaz ők határozzák meg a felvételi feltételeit, határidejét, módját, az oktatás tantervét, tematikáját.

1.  Angol-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak

A négy féléves képzés során nagy hangsúlyt fektetünk fordítási gyakorlatra (EU-s szaknyelv, gazdasági szaknyelv, publicisztika, irodalmi és kreatív szövegek fordítása). Emellett a diákok elméleti és háttérismereteket is szereznek a fordítástudomány, az Európai Uniós szaknyelv, gazdasági és társadalomtudományi szaknyelv területén. Kulturális és nyelvi ismereteik gazdagítása lesz a cél azokon az órákon, ahol angol nyelvű országok kortárs, 21. századi társadalmi és kulturális eseményeivel és irodalmával ismerkednek. tovább a képzésre

2. Francia-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak

Az oklevél birtokában az alábbi feladatok végezhetők:

Írásbeli nyelvi közvetítés elvégzésére: fordítás, szakfordítás / Célnyelvi szövegalkotás / Szövegelemzésre forrásnyelven /  Filmfeliratok készítése /  Fordítások összehasonlító elemzése /  Kiadványszerkesztés / Terminológiai gyűjtemények készítése /  Fordítástámogató eszközök használata. tovább a képzésre

3. Olasz-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak

Az oklevél birtokában az alábbi feladatok végezhetők:

Írásbeli nyelvi közvetítés elvégzésére: fordítás, szakfordítás / Célnyelvi szövegalkotás / Szövegelemzésre forrásnyelven /  Filmfeliratok készítése /  Fordítások összehasonlító elemzése /  Kiadványszerkesztés / Terminológiai gyűjtemények készítése /  Fordítástámogató eszközök használata. tovább a képzésre

4. Mentálhigiéné és közösségi segítés szakirányú továbbképzési szak

A szakirányú továbbképzés megkezdésének feltétele legalább BA szintű vagy főiskolai szintű szakképzettség. tovább a képzésre

5. Klinikai szakpszichológus szakirányú szakképzés

A képzésben való részvétel feltételei:

- egyetemi MA fokozatú pszichológus diploma, illetve a korábbi öt éves képzésben megszerzett pszichológus egyetemi diploma

- Klinikai (és/vagy mentálhigiéniai), egészségügyi teljes idejű, de legalább heti 20 órás munkaviszony igazolása függetlenül attól, hogy állami-, magán- vagy voluntáris (nonprofit) szektorban tevékenykedik.

- szakmai önéletrajz

- az alábbi tesztmódszerekkel kapcsolatos jártasság: MAWI vagy MAWGYI, MMPI, Rorschach-próba.
Írásbeli felvételit tesznek azok, akik a jelentkezés feltételéül szolgáló tesztdiagnosztikai jártasságot nem tudják igazolni.

- megkezdett önismereti pszichoterápiás tapasztalatszerzés a kiképző terapeuták regiszterében szereplő terapeutától.  tovább a képzésre

6. Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzések

6.1. Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak 

6.2. Gyakorlatvezető mentortanár pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak

6.3. Közoktatási vezető szakirányú továbbképzési szak és pedagógus szakvizsga

6.4. Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak

6.5. Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzési szak és pedagógus szakvizsga

7. Reflektív addiktológiai szociális segítés szakirányú továbbképzési szak

A reflektív felépülési szakember különböző közösségi környezetekben dolgozhat, legyen szó konzultációról, rehabilitációról vagy támogató szolgálatról. Feladataik sokfélék, annak függvényében konkretizálódnak, hogy milyen környezetben működnek. Gyakran találkoznak olyan gyermekekkel, fiatalokkal, felnőttekkel és családokkal, ahol többféle probléma jelentkezik párhuzamosan, mint például mentális betegségek és addikció, fogyatékosság és foglalkoztatás, vagy például iskolai problémák és pályaválasztási tanácsadás iránti igény. A reflektív felépülési szakembernek fel kell ismernie ezeket a problémákat annak érdekében, hogy megfelelő konzultációs és támogató tevékenységet tudjon végezni.  tovább a képzésre

8. Komplex szociális szolgáltatások szakirányú továbbképzési szak

Célunk, hogy – támaszkodva  a jelentkezők meglévő szakképzettségére – olyan szakembereket képezzünk,  akik megfelelő kompetenciákkal rendelkeznek szociális szolgáltatások, valamint az ahhoz kapcsolódó komplex szolgáltatások fejlesztésére és működtetésére, mind a közszektor, mind pedig a piaci és a nonprofit szektor keretében. A szakképzettség azoknak a szakembereknek nyújt speciális kompetenciákat, akik az általános érdekű szociális szolgáltatások területén, vagy az azokhoz kapcsolódó komplex szolgáltatások területén a döntések előkészítésével, a szolgáltatások tervezésével, irányításával, szervezésével, vezetésével foglalkoznak. A szakemberek kompetenciái a szociális szolgáltatások, illetve a szociális szolgáltatásokat magukba foglaló komplex szolgáltatások területén alkalmazhatóak. A képzést elvégző szakemberek alkalmasak az igénybevevőre irányuló szociális, illetve más szolgáltatások koordinálására.  tovább a képzésre

9. Iskolai szociális munka szakirányú továbbképzési szak

Az iskolai szociális munka olyan professzionális, inter- és multidiszciplináris tevékenység, amely képes az egyének, családok, közösségek és intézmények problémáinak újszerű megoldására, innovatív szolgáltatások bevezetésére, az iskolai célkitűzések támogatására.  tovább a képzésre

10. Városfejlesztési társadalmi tanácsadó szakirányú továbbképzési szak

A városfejlesztési szakemberek már a képzésük során felkészülnek a tagolt szociálpolitikai rendszerben végzendő munkára. Ehhez az szükséges, hogy a felülről lefelé működő szociális szakpolitika mellé a szubszidiaritás elvének megfelelően építkező elveket és gyakorlatokat is rendeljenek, a helyi szinttől az Európai Unió szintjéig. Megszerzett kompetenciáik révén e szakemberek hatékonyan tudnak közreműködni a helyi szociális tervezésben és fejlesztésben. A településfejlesztés komplex megközelítést kíván, melyben a fizikai környezet lehetőségeinek kihasználása a társadalmi jólét maximalizálásának érdekében történik. Az interdiszciplináris szemlélet hangsúlyos elem e képzés tantárgykínálatának kialakításában, középpontban a szociálpolitikával, mint a fejlesztési célok megvalósulásának kulcsával.  tovább a képzésre

11. Biblioterápia szakirányú továbbképzési szak

A képzés a szépirodalomolvasás és kreatív írás segítő kapcsolat keretében való, személyiségfejlesztő célú, csoportterápiás struktúrájú alkalmazására készít föl, ami - a jelentkező eredeti szakmájától függően - pedagógiai, könyvtári, pasztorációs, büntetésvégrehajtási, szociális, addiktológiai, pszichológiai és pszichiátriai területeken egyaránt jól hasznosítható.  tovább a képzésre

Öt éves a biblioterapeuta képzés - interjú dr. Béres Judittal 

12. Kulturális projektmenedzser szakirányú továbbképzési szak

A szakirányú továbbképzés elsődleges célja, hogy a résztvevők a továbbképzés során fejleszthessék képességeiket a következő területeken: alapnövelés, szponzoráció, kulturális marketing, sajtónyilvánosság, kommunikáció, kulturális lobbi és információs technológiák használata. A résztvevők kompetenciáinak fejlesztése, illetve a multi- és interdiszciplináris eljárástechnikák közvetítése biztosítják, hogy a kulturális projekttevékenységek eredményesebbek és színvonalasabbak legyenek.  tovább a képzésre

13. Munkavállalási tanácsadó szakirányú továbbképzési szak

A végzettség várható hasznosítási területei:

munkaügyi szervezet(ek) humán szolgáltató / tanácsadó cégek oktatási/képzési intézmények /  civil szervezetek / munkaerő-piaci szolgáltatók / ifjúsági irodák önkormányzatok nagyobb vállalatok humán erőforrás osztálya  tovább a képzésre

14. Protokoll szaktanácsadó és rendezvényszervező szakirányú továbbképzési szak

A végzettek tevékenységei: rendezvények, ünnepélyek, delegációs programok, hazai és nemzetközi konferenciák, ceremóniák előkészítése, megszervezése és lebonyolítása.  tovább a képzésre

15. Személyügyi szaktanácsadó szakirányú továbbképzési szak

A végzettség várható hasznosítási területe:

a magán- vagy közszférában működő munkaadók emberi erőforrás szervezetei, tevékenységükben differenciált állami és magán HR szolgáltatók és tanácsadók, oktatási-képzési intézmények

tovább a képzésre

16. Közösségfejlesztés szakirányú továbbképzési szak

A Közösségfejlesztés szakirányú továbbképzési szak célja olyan szakemberek képzése, akik a közösségfejlesztés hazai és nemzetközi hagyományaihoz kapcsolódva a részvételi demokrácia, a fenntartható, a környezetre érzékeny, komplexen értelmezett közösségi-társadalmi fejlődés előmozdítása érdekében, az egymás iránti tisztelet és elfogadás jegyében tevékenykednek. A közösségek képessé és erőssé tétele révén szolgálják a társadalmi méltányosság ügyét.  tovább a képzésre

17. Szaktárgyak oktatása német / német nemzetiségi nyelven szakirányú továbbképzési szak 

A képzés célja, hogy elméleti és gyakorlati ismereteket adjon a szaktárgyukat német/német nemzetiségi nyelven oktató tanárok számára. A szakmai tárgyak keretében a hallgatók a célnyelven megjelent szakirodalom feldolgozásán keresztül felfrissítik szaktárgyi ismereteiket és elsajátítják, ill. bővítik szakszókincsüket. A képzésen belül a legnagyobb hangsúlyt a szaktárgy idegen nyelven történő tanításával kapcsolatos metodikai-didaktikai kérdések kapják. A speciális szakmódszertan célja, hogy megismertesse a résztvevőket a szaktárgyi ismeretek és a szakszókincs idegen nyelven való tanulásának és tanításának lehetőségeivel, valamint olyan osztálytermi eljárásokkal az adott célnyelven. Cél továbbá, hogy a résztvevők megismerjék a tantárgyspecifikus tananyagfejlesztés és a nem a tantárgy oktatásához készült szakmai anyagok didaktizálásának lehetőségeit is.   tovább a képzésre

18. Igazságügyi régészet szakirányú továbbképzési szak 

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik az állami tulajdonban lévő régészeti korú kulturális javak illegális feltárása, eltulajdonítása, kereskedelme megakadályozása érdekében magas szintű felkészültséggel rendelkeznek a régészettudomány, rendészettudomány, kriminalisztika, kriminológia, igazságügyi szakértés, valamint a közigazgatás és büntető eljárásjog általános ismeretanyagából.   tovább a képzésre

18. Magyar mint idegen nyelv szakos pedagógus szakirányú továbbképzési szak 

A képzést olyan, tanári végzettséggel már rendelkezőknek ajánljuk, akik szakszerű tudást és jártasságot kívánnak szerezni a magyar nyelv és kultúra oktatásában, közvetítésében nem magyar anyanyelvűek számára – a közoktatásban, a felsőoktatásban, nyelviskolában, magántanárként; célnyelvi, forrásnyelvi, környezetnyelvi környezetben, illetve diaszpórában és/vagy szórványban.     tovább a képzésre

 

 

Rövid leírás

A képzés csoportos fejlesztő és klinikai biblioterápiás foglalkozások tartására készít föl.

Öt éves a biblioterapeuta képzés - interjú dr. Béres Judittal

 

Képzés célja

A biblioterápia fogalma a szépirodalomolvasás és kreatív írás segítő kapcsolat keretében való, személyiségfejlesztő célú, elsősorban csoportterápiás struktúrájú alkalmazása, amely a pedagógiai, könyvtári és szociális ellátás területén ugyanúgy nemzetközileg elterjedt módszer, mint klinikai területen, betegek gyógyításának, rehabilitációjának a kiegészítőjeként.

Képzési programunk kiforrott, koherens tartalmat kínál. 2013 augusztusában újítottuk meg a Hász Erzsébet által kidolgozott, akkreditált biblioterápia szak (eng.száma: OH-FHF/2137-2/2009) tartalmát. Nálunk jelent meg az országban elsőként több nélkülözhetetlen tárgy pl. a 100 óra önismereti sajátélmény csoport; Csoportdinamika, csoportvezetés; Pszichoterápiás és biblioterápiás helyzetgyakorlatok; Biblioterápia speciális célcsoportoknak; A biblioterápia klinikai alkalmazása; Esetmegbeszélő szeminárium; Csoportos szupervízió. Az országban egyedül nálunk van 100 óra önismereti sajátélmény a képzésbe beépítve, ami a terapeutaképzés legfontosabb eleme, s amelyet irodalomterápiás módszerrel és személyközpontú szemléletben kapnak a hallgatók.

A PTE budapesti és pécsi tagozata köztudottan magas szakmai színvonalat képvisel, amit az irodalomterápia területén országosan ismert és elismert, hiteles, tapasztalt gyakorló szakemberek oktatói és mentori munkája garantál. Hospitálásainknak a Magyar Irodalomterápiás Társaság irodalomterapeutáinak vezetésével működő csoportok adnak helyet. A tagok részt vesznek az oktatásban és a szakdolgozatok témavezetéseiben is.

Képzésünk elsődleges célcsoportja azon pedagógusok és könyvtárosok, könyvtárostanárok köre, akik már alap- és mesterképzésük vagy pedagógus továbbképzésük során is szerezhettek biblioterápiás alapismereteket. A további célcsoportok tekintetében kiemelendő, hogy a biblioterapeuta (irodalomterapeuta) képzettség kiválóan hasznosítható speciális ismereteket nyújt a pszichológiai, szociális, HR, orvosi és pasztorációs területeken dolgozó szakemberek, valamint e szakokon már legalább BA szintű oklevelet szerzett hallgatók számára is.

 

Képzés nyelve: Magyar

Képzési forma: Levelező

Finanszírozás: Önköltséges

Képzés indulása: Szeptemberi indulás

A képzés időtartama: 4 félév

Képzés helyszíne(i): Pécs vagy Budapest

Oklevélben szereplő képzettség neve: biblioterapeuta

Képzési jellemzők:

A képzés gyakorisága: kéthetente péntek-szombati napokon

A jelentkezés határideje: 2021. augusztus 15.

A képzés csak megfelelő számú jelentkező esetén indul!

A képzés költsége: 160.000 Ft/félév 

 



Főbb témakörök:

Más művészetterápiák körében szerzett kiegészítő ismeretek: 4 kredit

Irodalmi, irodalomtudományi, esztétikai, pszichológiai, pszichiátriai és pedagógiai alapozó ismeretek: 44 kredit

Biblioterápia szakmai tárgyai: 21 kredit

Irodalmi, irodalomtudományi, esztétikai, pszichológiai, pszichiátriai és pedagógiai alapozó ismeretek speciális biblioterápiás szakterületen való alkalmazása: 27 kredit

Sajátélmény, terápiás és probléma-alapú tanulás gyakorlat: 14 kredit

 

A PTE BTK HFMI képzésének felépítése, moduljai:

A modulok tematikus blokkokat ölelnek föl, nem féléveket. Egyes tárgyak, amelyek több modulhoz is kapcsolódnak, több félévben is megjelenhetnek (lásd a későbbi bontást).

 

Önismereti sajátélmény modul

A hallgatók intenzív sajátélményű önismereti csoportokon vesznek részt, az első két félév során 50-50, összesen 100 órában. A program elvégzésével a hallgatók képessé válnak a pszichoterápiás folyamatban a saját lélektani működés és a fejlődési-változási folyamat megértésére, átélésére.

 

Alapozó modul

A hallgatók a modul elvégzésével olyan irodalomtudományi, esztétikai, pszichológiai, pszichiátriai, pedagógiai és művészetterápiás alapismereteket szereznek, amelyek biztosítják a biblioterápiás gyakorlat végzéséhez szükséges alapvető elméleti felkészültséget, a helyzetek, problémák, hatások, reakciók helyes felismeréséhez, kezeléséhez, értékeléséhez szükséges háttértudást.

 

Módszerspecifikus modul

A modulban a hallgatók elméleti előadások és módszertani szemináriumok során megismerik a biblioterápiás foglalkozásaikon hasznosítható elméleteket és gyakorlati személyiség- és közösségfejlesztő technikákat. Előadásokat hallgatnak a különböző terepeken és célcsoportokkal végzett biblioterápiás munka sajátosságairól, lehetőségeiről, eredményeiről, s lehetőségük nyílik helyzetgyakorlatok, valamint hospitálás során saját benyomásokat is szerezni minderről.

 

Gyakorlati modul

A tanultak gyakorlására a hallgatók először védett közegben, egymásnak tartanak csoportfoglalkozásokat oktatói részvétel mellett. A foglalkozásokat esetmegbeszélés követi, amikor a csoporton történtek megbeszélésével, elemzésével a hallgatók közvetlen értékelő visszajelzéseket kapnak csoportvezetésük minőségéről és hatásairól, ami segíti őket egy hatékony csoportvezetési gyakorlat kialakításában.

Végül a hallgatók egy alapvégzettségüknek, kompetenciájuknak megfelelő, szabadon választott terepen és célcsoporttal, mentorálás és kötelező szupervízió mellett önálló csoportvezetési gyakorlatot végeznek.

A gyakorlat tapasztalatait, felmerülő nehézségeit és mindenkit érintő, széles körben tanulságul szolgáló kérdéseit a hallgatók és a vezető oktató csoportos szupervízión tárgyalja meg.

A gyakorlat tapasztalatairól, valamint a megszerzett elméleti és gyakorlati tudásról tanúskodik a képzés zárásaként benyújtott záródolgozat.

 

Oktatók és tantárgyak:

- dr. Árkovits Amaryl Eszter (pszichiáter, pszichoterapeuta, családterapeuta, DREAM kiképző terapeuta): Pszichoterápiás helyzetgyakorlatok I – II. Pszichoanalízis – pszichoterápia – filmművészet

- dr. habil. Béres Judit (habilitált egyetemi docens, biblioterápia szakfelelős, PTE BTK): A biblioterápia elméleti alapjai; Biblioterápiás helyzetgyakorlatok I – II.; Biblioterápia speciális célcsoportoknak I – II.; Biblioterápiás kutatások; Esetmegbeszélő szeminárium; Csoportdinamika, csoportvezetés; Csoportos szupervízió

- dr. habil. V. Gilbert Edit (habilitált egyetemi docens, irodalomtörténész, PTE BTK): Alkalmazott irodalomelmélet I – II.;  Befogadáselméletek, recepcióesztétika

- Hunya Csilla (pszichológus, pszichodráma vezető, alkotó-fejlesztő meseterapeuta, mentálhigiénés szakember): Egészségpszichológia; Bevezetés a meseterápiába

- dr. Kleisz Teréz (szociológus): Olvasásszociológia, olvasáspedagógia, olvasáspszichológia

- dr. G. Tóth Anita (pszichiáter, biblioterapeuta): Bevezetés a klinikai pszichológiába; A biblioterápia klinikai alkalmazása

- dr. habil. Z. Varga Zoltán (habilitált egyetemi docens, irodalomtörténész, PTE BTK): Kreatív írás, önéletírás- és versírásterápia; A mai olvasmányműveltség tendenciái és vitái (kortárs irodalom)

+

a Magyar Irodalomterápiás Társaság tagjai, gyakorló biblioterapeuták: Hospitálás I – IV.

A képzés hálóterve



Felvételi irányszám: 10<35 fő

Felvételi információk, jelentkezési feltételek:

Jelentkezési feltételek:

  • motivációs levél beadása, amely kitér a szak választásának okaira, a képzéssel kapcsolatos elvárásokra és a végzettség megszerzése utáni szakmai tervekre
  • Europass szakmai önéletrajz beadása
  • egységes jelentkezési lap kitöltése, a választani kívánt képzési hely (Pécs vagy Budapest) megjelölésével, mellékelve az oklevél másolatát, amely alapján beléphet e képzésre
  • legalább alapképzésben szerzett oklevél a következő képzési területek egyikén: társadalomtudományok, bölcsészettudományok, pedagógusképzés, andragógusképzés, művészeti képzés, művészet- és kultúraközvetítés, orvostudomány, egészségtudomány, hitéleti, jogi és igazgatási képzés.
  • Szóbeli felvételi beszélgetésen való részvétel, mely a jelentkező szakmai tapasztalataira,  szakmai orientációira és motivációira fókuszál. A felvételi beszélgetés időpontjáról - a jelentkezési határidőt követően - minden résztvevőt írásban tájékoztatunk.

A képzés csak a megfelelő jelentkezői létszám (min. 10 fő) esetén indul!

Jelentkezési határidő: 2021. augusztus 15.

 

 

 



Elhelyezkedési területek

A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben:

  • klinikai alkalmazásban terápiás, preventív, rehabilitációs célok megvalósításában orvosi, pszichológusi ellenőrzés mellett:
  • pszichiátriában a krízis-intervenció területén (szuicidológia és addiktológia területén),
  • egyéb integrált pszichológiai szakterületeken: tanácsadói munkában,
  • gyermekgyógyászatban,
  • geriátriában,
  • hospice és palliatív medicinában,
  • onkológiai kiegészítő terápiában,
  • krónikus betegellátásban terápiás kiegészítő kezelésként,
  • szülészet-nőgyógyászat, terhes-gondozás és csecsemőgondozás területén,
  • pszichoedukációban: pszichés betegek edukációs terápiájában, a páciens-edukáció   egyéb szomatikus területein (pl. post-stroke ellátásban, kardiológiai betegek életmód      váltás-tanácsadásában),
    • oktatásban:
  • normál-pedagógiában az egyes tantárgy-pedagógiák releváns területein (magyar- és idegen nyelvű irodalom, filozófia, pszichológia, etika és történelem oktatásában, például az oral history módszer alkalmazásában, a memoár-irodalom megismertetésében, a történetírás esztétikai értékelésében),
  • gyógypedagógiában,
  • tehetség-pedagógiában,
  • óvónők és általános iskolai tanítók fejlesztő-pedagógiai munkájában,
  • összehasonlító irodalomtudományi munkában,
  • az olvasás és írás pedagógiai, szociológiai, esztétikai, filozófiai, etikai, pszichológiai vonatkozásainak vizsgálatában és alkalmazásában,
  • hitoktatásban,
  • szociális területen:
    • mentálhigiénés tevékenységben,
    • szociális munkában,
  • pasztorációban:
    • gyermek-, ifjúsági és családpasztorációban,
  • jogi és igazgatási területen:
    • büntetésvégrehajtási intézményekben a fogvatartottak szocio-kulturális animációs tevékenységeiben,
    • nevelőtisztek reszocializációs célú munkájában,
    • börtönpszichológiában,
  • könyvtáros-informatikus szakterületen:
    • közkönyvtárak felnőtt-olvasói számára kialakított biblioterápiás szolgálatban,
    • gyermekkönyvtárakban az olvasóvá nevelés programjainak megvalósításában,
  • tudományos kutatásban a felsorolt területeken,
  • könyvkiadói és szerkesztői munkában: szöveggondozásban és író-olvasó találkozók szervezésében,
  • humán-erőforrás fejlesztésben, különös tekintettel a kommunikációs készségek fejlesztésére,
  • nonprofit szférában:
    • önsegítő betegcsoportok programjaiban,
    • gyermek- és ifjúsági táborok szervezésében, tevékenység-struktúra kialakításában,
    • karitatív szervezetek programjainak működtetésében
Kapcsolat

A szakkal, a szak felvételével kapcsolatos további információ:

Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar

Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézet

7624 Pécs, Rókus u. 2. P/4 épület

Dr. Béres Judit, egyetemi docens, szakfelelős

E-mail: beres.judit@pte.hu

https://www.facebook.com/biblioterapiaptebtk

 

Jelentkezés

Kérjük nyújtsa be Szakirányú továbbképzésre a jelentkezését az alábbi űrlap beküldésével. 


Kérjük, ellenőrizze a Felvételi információk fülön, hogy meg van-e hirdetve a kívánt képzés keresztféléves indulással.
pl. 123456789
pl. 0123456789
Neme
ÁLLANDÓ CÍM
Közterület jellege
ÉRTESÍTÉSI CÍM
Közterület jellege
Telefonszám típus
pl. 0036 50 5555555
Email cím
Kérjük, töltse fel diplomája másolatát pdf formátumban!
Legfeljebb 2 fájl.
64 MB korlát.
Engedélyezett típusok: pdf.
Kérjük, töltse fel szakmai önéletrajzát!
Csak egy fájl.
64 MB korlát.
Engedélyezett típusok: txt, rtf, pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, odp, xls, xlsx, ods.
Kérjük, töltse fel az adott képzéshez kért esetleges további dokumentumokat (lsd. a keresett képzés Felvételi információk menüjében)! (Pl. jelentkezési díj befizetését igazoló bizonylat, munkáltatói igazolás, nyelvvizsgabizonyítvány, stb.)
Legfeljebb 4 fájl.
64 MB korlát.
Engedélyezett típusok: txt, rtf, pdf, doc, docx, odt, ppt, pptx, odp, xls, xlsx, ods.
CAPTCHA
Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.
12 + 0 =
A fenti művelet eredményét kell beírni. Például 1+3 esetén 4-et.