Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar

Városfejlesztési társadalmi tanácsadó szakirányú továbbképzési szak


Képzési idő
2 félév
Munkarend
Levelező

Képzési szint
Szakirányú továbbképzés
Képzésterület
Társadalomtudomány

  • Jó tudni!
  • A képzésről
  • A képzés leírása
  • Felvételi információk
  • Elhelyezkedés
  • Kapcsolat
  • Jelentkezés

Szakirányú továbbképzéseinkről

Nem csak mesterszakon vagy doktoranduszként lehet a korábban megszerzett tudást elmélyíteni. Szakmai specializálódásra, elmélyülésre - és nem mellékesen új szakképzettség megszerzésére - szolgálnak a szakirányú továbbképzések.Fejlődési, továbbtanulási lehetőséget kínál a diplomásoknak, messzemenően épít a jelentkezők saját szakterületén szerzett szakmai tapasztalataira.tematikájával jól alkalmazkodik a gazdasági szféra igényeihez, reagál a munkaerőpiac gyors változásaira. Gyakorlatias tudásanyagot ad a jelentkezőknek, az oktatói gárda pedig általában az adott terület elismert, sikeres szakembereiből áll.

Szakirányú továbbképzésben alap- vagy mesterfokozatot követően lehet részt venni. A képzés tematikája a korábban megszerzett tudásra épül, így szerezhető a választott területen mélyebb szaktudást biztosító végzettség. A képzési idő legalább két, legfeljebb négy félév.

A szakirányú továbbképzésekről a felsőoktatási intézmények saját hatáskörben döntenek, azaz ők határozzák meg a felvételi feltételeit, határidejét, módját, az oktatás tantervét, tematikáját.

1.  Angol-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak

A négy féléves képzés során nagy hangsúlyt fektetünk fordítási gyakorlatra (EU-s szaknyelv, gazdasági szaknyelv, publicisztika, irodalmi és kreatív szövegek fordítása). Emellett a diákok elméleti és háttérismereteket is szereznek a fordítástudomány, az Európai Uniós szaknyelv, gazdasági és társadalomtudományi szaknyelv területén. Kulturális és nyelvi ismereteik gazdagítása lesz a cél azokon az órákon, ahol angol nyelvű országok kortárs, 21. századi társadalmi és kulturális eseményeivel és irodalmával ismerkednek. tovább a képzésre

2. Francia-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak

Az oklevél birtokában az alábbi feladatok végezhetők:

Írásbeli nyelvi közvetítés elvégzésére: fordítás, szakfordítás / Célnyelvi szövegalkotás / Szövegelemzésre forrásnyelven /  Filmfeliratok készítése /  Fordítások összehasonlító elemzése /  Kiadványszerkesztés / Terminológiai gyűjtemények készítése /  Fordítástámogató eszközök használata. tovább a képzésre

3. Olasz-magyar bölcsészettudományi szakfordító szakirányú továbbképzési szak

Az oklevél birtokában az alábbi feladatok végezhetők:

Írásbeli nyelvi közvetítés elvégzésére: fordítás, szakfordítás / Célnyelvi szövegalkotás / Szövegelemzésre forrásnyelven /  Filmfeliratok készítése /  Fordítások összehasonlító elemzése /  Kiadványszerkesztés / Terminológiai gyűjtemények készítése /  Fordítástámogató eszközök használata. tovább a képzésre

4. Mentálhigiéné és közösségi segítés szakirányú továbbképzési szak

A szakirányú továbbképzés megkezdésének feltétele legalább BA szintű vagy főiskolai szintű szakképzettség. tovább a képzésre

5. Klinikai szakpszichológus szakirányú szakképzés

A képzésben való részvétel feltételei:

- egyetemi MA fokozatú pszichológus diploma, illetve a korábbi öt éves képzésben megszerzett pszichológus egyetemi diploma

- Klinikai (és/vagy mentálhigiéniai), egészségügyi teljes idejű, de legalább heti 20 órás munkaviszony igazolása függetlenül attól, hogy állami-, magán- vagy voluntáris (nonprofit) szektorban tevékenykedik.

- szakmai önéletrajz

- az alábbi tesztmódszerekkel kapcsolatos jártasság: MAWI vagy MAWGYI, MMPI, Rorschach-próba.
Írásbeli felvételit tesznek azok, akik a jelentkezés feltételéül szolgáló tesztdiagnosztikai jártasságot nem tudják igazolni.

- megkezdett önismereti pszichoterápiás tapasztalatszerzés a kiképző terapeuták regiszterében szereplő terapeutától.  tovább a képzésre

6. Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzések

6.1. Pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak 

6.2. Gyakorlatvezető mentortanár pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak

6.3. Közoktatási vezető szakirányú továbbképzési szak és pedagógus szakvizsga

6.4. Vizsgaelnöki feladatokra felkészítő pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szak

6.5. Roma társadalomismeret szakirányú továbbképzési szak és pedagógus szakvizsga

7. Reflektív addiktológiai szociális segítés szakirányú továbbképzési szak

A reflektív felépülési szakember különböző közösségi környezetekben dolgozhat, legyen szó konzultációról, rehabilitációról vagy támogató szolgálatról. Feladataik sokfélék, annak függvényében konkretizálódnak, hogy milyen környezetben működnek. Gyakran találkoznak olyan gyermekekkel, fiatalokkal, felnőttekkel és családokkal, ahol többféle probléma jelentkezik párhuzamosan, mint például mentális betegségek és addikció, fogyatékosság és foglalkoztatás, vagy például iskolai problémák és pályaválasztási tanácsadás iránti igény. A reflektív felépülési szakembernek fel kell ismernie ezeket a problémákat annak érdekében, hogy megfelelő konzultációs és támogató tevékenységet tudjon végezni.  tovább a képzésre

8. Komplex szociális szolgáltatások szakirányú továbbképzési szak

Célunk, hogy – támaszkodva  a jelentkezők meglévő szakképzettségére – olyan szakembereket képezzünk,  akik megfelelő kompetenciákkal rendelkeznek szociális szolgáltatások, valamint az ahhoz kapcsolódó komplex szolgáltatások fejlesztésére és működtetésére, mind a közszektor, mind pedig a piaci és a nonprofit szektor keretében. A szakképzettség azoknak a szakembereknek nyújt speciális kompetenciákat, akik az általános érdekű szociális szolgáltatások területén, vagy az azokhoz kapcsolódó komplex szolgáltatások területén a döntések előkészítésével, a szolgáltatások tervezésével, irányításával, szervezésével, vezetésével foglalkoznak. A szakemberek kompetenciái a szociális szolgáltatások, illetve a szociális szolgáltatásokat magukba foglaló komplex szolgáltatások területén alkalmazhatóak. A képzést elvégző szakemberek alkalmasak az igénybevevőre irányuló szociális, illetve más szolgáltatások koordinálására.  tovább a képzésre

9. Iskolai szociális munka szakirányú továbbképzési szak

Az iskolai szociális munka olyan professzionális, inter- és multidiszciplináris tevékenység, amely képes az egyének, családok, közösségek és intézmények problémáinak újszerű megoldására, innovatív szolgáltatások bevezetésére, az iskolai célkitűzések támogatására.  tovább a képzésre

10. Városfejlesztési társadalmi tanácsadó szakirányú továbbképzési szak

A városfejlesztési szakemberek már a képzésük során felkészülnek a tagolt szociálpolitikai rendszerben végzendő munkára. Ehhez az szükséges, hogy a felülről lefelé működő szociális szakpolitika mellé a szubszidiaritás elvének megfelelően építkező elveket és gyakorlatokat is rendeljenek, a helyi szinttől az Európai Unió szintjéig. Megszerzett kompetenciáik révén e szakemberek hatékonyan tudnak közreműködni a helyi szociális tervezésben és fejlesztésben. A településfejlesztés komplex megközelítést kíván, melyben a fizikai környezet lehetőségeinek kihasználása a társadalmi jólét maximalizálásának érdekében történik. Az interdiszciplináris szemlélet hangsúlyos elem e képzés tantárgykínálatának kialakításában, középpontban a szociálpolitikával, mint a fejlesztési célok megvalósulásának kulcsával.  tovább a képzésre

11. Biblioterápia szakirányú továbbképzési szak

A képzés a szépirodalomolvasás és kreatív írás segítő kapcsolat keretében való, személyiségfejlesztő célú, csoportterápiás struktúrájú alkalmazására készít föl, ami - a jelentkező eredeti szakmájától függően - pedagógiai, könyvtári, pasztorációs, büntetésvégrehajtási, szociális, addiktológiai, pszichológiai és pszichiátriai területeken egyaránt jól hasznosítható.  tovább a képzésre

Öt éves a biblioterapeuta képzés - interjú dr. Béres Judittal 

12. Kulturális projektmenedzser szakirányú továbbképzési szak

A szakirányú továbbképzés elsődleges célja, hogy a résztvevők a továbbképzés során fejleszthessék képességeiket a következő területeken: alapnövelés, szponzoráció, kulturális marketing, sajtónyilvánosság, kommunikáció, kulturális lobbi és információs technológiák használata. A résztvevők kompetenciáinak fejlesztése, illetve a multi- és interdiszciplináris eljárástechnikák közvetítése biztosítják, hogy a kulturális projekttevékenységek eredményesebbek és színvonalasabbak legyenek.  tovább a képzésre

13. Munkavállalási tanácsadó szakirányú továbbképzési szak

A végzettség várható hasznosítási területei:

munkaügyi szervezet(ek) humán szolgáltató / tanácsadó cégek oktatási/képzési intézmények /  civil szervezetek / munkaerő-piaci szolgáltatók / ifjúsági irodák önkormányzatok nagyobb vállalatok humán erőforrás osztálya  tovább a képzésre

14. Protokoll szaktanácsadó és rendezvényszervező szakirányú továbbképzési szak

A végzettek tevékenységei: rendezvények, ünnepélyek, delegációs programok, hazai és nemzetközi konferenciák, ceremóniák előkészítése, megszervezése és lebonyolítása.  tovább a képzésre

15. Személyügyi szaktanácsadó szakirányú továbbképzési szak

A végzettség várható hasznosítási területe:

a magán- vagy közszférában működő munkaadók emberi erőforrás szervezetei, tevékenységükben differenciált állami és magán HR szolgáltatók és tanácsadók, oktatási-képzési intézmények

tovább a képzésre

16. Közösségfejlesztés szakirányú továbbképzési szak

A Közösségfejlesztés szakirányú továbbképzési szak célja olyan szakemberek képzése, akik a közösségfejlesztés hazai és nemzetközi hagyományaihoz kapcsolódva a részvételi demokrácia, a fenntartható, a környezetre érzékeny, komplexen értelmezett közösségi-társadalmi fejlődés előmozdítása érdekében, az egymás iránti tisztelet és elfogadás jegyében tevékenykednek. A közösségek képessé és erőssé tétele révén szolgálják a társadalmi méltányosság ügyét.  tovább a képzésre

17. Szaktárgyak oktatása német / német nemzetiségi nyelven szakirányú továbbképzési szak 

A képzés célja, hogy elméleti és gyakorlati ismereteket adjon a szaktárgyukat német/német nemzetiségi nyelven oktató tanárok számára. A szakmai tárgyak keretében a hallgatók a célnyelven megjelent szakirodalom feldolgozásán keresztül felfrissítik szaktárgyi ismereteiket és elsajátítják, ill. bővítik szakszókincsüket. A képzésen belül a legnagyobb hangsúlyt a szaktárgy idegen nyelven történő tanításával kapcsolatos metodikai-didaktikai kérdések kapják. A speciális szakmódszertan célja, hogy megismertesse a résztvevőket a szaktárgyi ismeretek és a szakszókincs idegen nyelven való tanulásának és tanításának lehetőségeivel, valamint olyan osztálytermi eljárásokkal az adott célnyelven. Cél továbbá, hogy a résztvevők megismerjék a tantárgyspecifikus tananyagfejlesztés és a nem a tantárgy oktatásához készült szakmai anyagok didaktizálásának lehetőségeit is.   tovább a képzésre

18. Igazságügyi régészet szakirányú továbbképzési szak 

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik az állami tulajdonban lévő régészeti korú kulturális javak illegális feltárása, eltulajdonítása, kereskedelme megakadályozása érdekében magas szintű felkészültséggel rendelkeznek a régészettudomány, rendészettudomány, kriminalisztika, kriminológia, igazságügyi szakértés, valamint a közigazgatás és büntető eljárásjog általános ismeretanyagából.   tovább a képzésre

 

Rövid leírás

   

Képzés célja

A feladat az, hogy a városfejlesztési szakemberek már a képzésük során felkészüljenek a tagolt szociálpolitikai rendszerben végzendő munkára. Ehhez szükséges az, hogy a felülről lefelé működő szociális szakpolitika mellé tudjanak helyezni egy olyant, amely a szubszidiaritás elvének megfelelően építkezik, a helyi szinttől az Európai Unió szintjéig. A belátáson túl olyan kompetenciákra van szükség, amellyel a szakemberek hatékonyan tudnak közreműködni a helyi szociális tervezésben és fejlesztésben. A településfejlesztés komplex megközelítést kíván, melyben a fizikai környezet lehetőségeinek kihasználása a társadalmi jólét maximalizálásának érdekében történik. Az interdiszciplináris szemlélet mindvégig hangsúlyos volt a képzés tantárgykínálatának kialakításában, középpontba helyezve a szociálpolitikát, mint a fejlesztési célok megvalósulásának kulcsát. 

 

A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben

Elsajátítandó kompetenciák:

  • A helyi/területi gazdasági fejlődést érintő környezeti és a szociális hatások és komplexitásuk megértése
  • A városi szövet átalakításában megnyilvánuló városfejlesztés megértése
  • A városfejlesztési kihívásokkal kapcsolatos politikai válaszok kritikai elemzése
  • A társadalmi viták különböző résztvevői érdekeinek megértése
  • A képviseleti és a participatív demokrácia lehetőségeinek és korlátainak megértése
  • A jó kormányzás helyi kihívásainak és lehetőségeinek megértése
  • A globális átalakulások új kihívásainak beazonosítása
  • Az európai és hazai városokra jellemző komplex térbeli (fizikai, társadalmi, gazdasági) fejlődési folyamatok jellemző társadalmi-gazdasági mozgatórugóinak megértése
  • A városi, illetve térségi szintű integrált területi szemléletű stratégiai tervezés lényegének és összefüggéseinek megértése
  • Az operatív városfejlesztés logikáinak és eszköztárának megértése
  • A komplex beavatkozások (építési és szociális) eszközeinek, összefüggéseinek és projekt-előkészítési logikájának megértése

A képzésen végzettek ismerik:

  • a társadalom, a gazdaság, a politika, az állam és a jog működésének alapvető szabályszerűségeit,
  • a képviseleti demokrácia és a participatív demokrácia szerepét, lehetőségeit és korlátait a jó kormányzás városi és településközösségi, illetve területi szintű kialakításában az elmélet és az európai gyakorlat tükrében
  • azoknak a tényezőknek a szerepét, amelyek gátolják fontos szükségletek kielégítését, az erőforrások méltányos és funkcionális elosztását városi, településközösségi, illetve területi szinten
  • az emberi és állampolgári jogok, valamint a társadalmi igazságosság érvényesülésének hatékony formáit városi és területi szinten ,
  • a szociális biztonság és a szociális védelem intézmény-, és ellátórendszereinek egymáshoz való viszonyát, arányait városi és területi szinten ,
  • a térség, a régió, a város társadalmi problémáit, jellegzetességeit, jellemző európai és hazai fejlődési paradigmáit,
  • a témában releváns hazai, EU és egyéb nemzetközi fejlesztéspolitikai dokumentumokat,
  • az urbanisztika másfél évszázados történetét és fő elméleti munkáit,
  • az európai és hazai városokra jellemző komplex térbeli (fizikai, társadalmi, gazdasági) fejlődési folyamatok jellemző társadalmi-gazdasági mozgatórugóira vonatkozó elméleteket
  • a  városi, illetve térségi szintű integrált területi szemléletű stratégiai tervezés lényegét és összefüggéseit
  • az operatív városfejlesztés logikáit, szervezeti, jogi és finanszírozási eszköztárát
  • a  komplex (építési és szociális) beavatkozások összehangolható eszközeit, összefüggéseit és projekt-előkészítési logikáját
  • a szociális szempontból fenntartható városfejlesztés európai elméletét és eddigi eredményeit
  • a  szociális városrehabilitáció európai elméletét, gyakorlatát és eszköztárát
  • a globális társadalmi folyamatokat és problémákat,
  • a társadalomelméleti, szociológiai és kutatás-módszertanokat,
  • az alkalmazói szintű ismereteket a számítógépes kommunikációban és elemzésben,
  • a természeti és az épített környezet védelmére vonatkozó, a szakmában releváns jogi szabályozás és a szakmai etika alapvető ismereteit.

A képzésen végzettek alkalmasak:

  • komplex, interdiszciplináris munkacsoportokba illeszkedve integrált városfejlesztési stratégiák, komplex városfejlesztési akciótervek készítése során a fenntartható városfejlesztés szociális dimenziójának kialakítására
  • a városok fejlődésével kapcsolatos problémák társadalmi-gazdasági hátterének megértésére és tudományos feltárására
  • a városok és térségek társadalmi folyamatainak interdiszciplináris elemzésére,
  • a városfejlesztési tevékenység társadalmi-gazdasági hatékonyságának, társadalmi elfogadottságának mérésére és azoknak a tényezőknek az elemzésére, amelyek a fejlesztéspolitikára hatást gyakorolhatnak,
  • társadalmi szükségletek, problémák, kockázatok azonosítására és elemzésére,
  • beavatkozási folyamatok és szakpolitikai döntések szociális dimenziójának tervezésére, menedzselésére, megvalósítására,
  • a participatív demokrácia eszközeinek strukturált és építő jellegű alkalmazására
  • szociális városrehabilitációs akciók, projektek szociális dimenziójának tervezésére, megvalósításának megszervezésére, irányítására
  • komplex városfejlesztési akciók szociális dimenziójának tervezésére, megvalósításának szakmai támogatására
  • közösségek szervezésére és fejlesztésére, érdekeik képviseletére,
  • társadalmi szervezetek létrehozásában és működtetésében való közreműködésre,
  • kutatási tervek kialakítására és menedzselésére.
  • szakmai tanácsadásra, döntések előkészítésére,
  • elméleti és gyakorlati kutatómunkára, valamint innovatív fejlesztési feladatok elvégzésére,
  • új problémák, új jelenségek feldolgozására,
  • integrált ismeretek széles körű alkalmazására a társadalomtudományok területén;
  • a szakterületeinek megfelelő önálló elemző munka végzésére, illetve mások elemzésének elbírálására, vélemény megformálására.

A szakképzettség gyakorlásához szükséges adottságok és készségek:

  • szociális helyzetek iránti érzékenység,
  • értékek, érdekek azonosításának, továbbá a saját érdekek és értékek professzionális kezelésének képessége,
  • önálló, kreatív munkavégzés képessége,
  • szervezetekben, interdiszciplináris teamben, nemzetközi együttműködésben folyó tevékenységre való képesség,
  • empátia,
  • alkalmasság team munkára
  • a társadalmi folyamatok térbeli vetületének érzékelési képessége
  • a társadalmi-gazdasági folyamatok fizikai és pénzügyi vetületei érzékelésének képessége
  • racionális elemzés, problémamegoldás, döntéshozatal, érvelés képessége,
  • képesség a sikeres kommunikációra különböző személyekkel, csoportokkal, illetve a nyilvánossággal különböző módokon és helyzetekben,
  • prezentációk, dokumentumok, tervek kidolgozásának képessége.
  • lényeglátás és kreativitás,
  • önálló szakmai vélemény kialakításának képessége,
  • kritikai attitűd, problémacentrikus látásmód,
  • eredményorientált problémamegoldó gondolkodás.
Oklevélben szereplő képzettség neve
Városfejlesztési társadalmi tanácsadó
Képzési jellemzők

A képzés nyelve: magyar

A képzést létesítő és indító intézmény megnevezése és címe:
Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék, 7624 Pécs, Rókus u. 2.

A képzés szakmai vezetője: Dr. Szöllősi Gábor egyetemi tanár

 

Levelező munkarendű, költségtérítéses szakirányú továbbképzés

A költségtérítés összege: 170.000,- / félév

Konzultációk: 4 alkalom / félév (csütörtök du.-péntek)

Kapcsolattartó: Fehér Lilla, feher.lilla@pte.hu

A képzési idő: 2 szemeszter

A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit

Képzési forma
Levelező
A képzés időtartama
2 félév
Képzés indulása
Szeptemberi indulás
Képzés helyszíne(i)
Pécs
Főbb témakörök

Alapozó képzés:

15 kredit értékben városszociológia, projektmenedzsment, közpolitika elméleti valamint kutatás-módszertani alapok.

Törzsképzés:

35 kredit értékben a város, mint sajátságos szerveződés gazdasági, társadalmi és politikai mechanizmusainak ismeretelméleti bemutatása, különös tekintettel a fejlesztéspolitikai célrendszerek globális és lokális aspektusaira (fenntartható városfejlődés, integrált városfejlesztés, városi társadalmi problémák, szakpolitikai válaszok). A  stratégia alkotáshoz, a nemzeti rendszerek komparatív elemzéséhez valamint a helyi társadalmi-gazdasági adottságok megismeréséhez és elemzéséhez szükséges készségek és képességek fejlesztése projekt - és műhelymunka keretében. A participatív demokrácia kihívásainak, lehetőségeinek és korlátainak megismertetése. Az operatív városfejlesztés eszköztárának és a komplex projektelőkészítés logikájának bemutatása. A szociális városrehabilitációs projektek megvalósítását lehetővé tevő jogi, finanszírozási és szervezeti eszköztár megismertetése. A szociális városrehabilitációs projektek komplex projekt-előkészítési folyamatának megismertetése. Az urbanisztika másfél évszázados történetének átfogó jellegű bemutatása. A törzsképzés részét képezi a 100 órás terepgyakorlat.

A szakdolgozat kreditértéke: 10 kredit

 

A KÉPZÉS TANTERVE

Képzés nyelve
Magyar
Finanszírozás
Önköltséges
Felvételi információk, jelentkezési feltételek

A szak felvételének feltétele: Legalább alapképzésben (BA) - vagy annak megfelelő fokozat és szakképzettség birtokában-, bölcsészet- vagy társadalomtudomány, jogi, gazdaságtudományok, természettudomány vagy műszaki képzési területen szerzett diploma. Az angol nyelvű képzés választása esetén felsőfokú angol nyelvtudás szükséges.

Jelentkezési határidő: 2020. július 30.

Jelentkezni a honlapról nyíló jelentkezési lappal lehet, mely mellé kérünk csatolni oklevélmásolatot és szakmai önéletrajzot. A felvételi beszélgetés időpontjáról - a jelentkezési határidőt követően - minden jelentkezőt írásban tájékoztatunk. A képzés min. 10 fő jelentkezése esetén indul.

Felvételi irányszám
10<20 fő
Elhelyezkedési területek

 

  • irányító hatóságok,
  • közreműködő szervezetek,
  • monitoring intézmények,
  • kereskedelmi és iparkamarák,
  • fejlesztési ügynökségek,
  • önkormányzatok,
  • városfejlesztő társaságok
  • kistérségi területfejlesztési társulások,
  • pályázatíró irodák.
Kapcsolat

Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar

Társadalmi Kapcsolatok Intézete

Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék

7624 Pécs, Rókus u. 2.

Kapcsolattartó: Fehér Lilla

E-mail: feher.lilla@pte.hu

Jelentkezés

Kérjük nyújtsa be Szakirányú továbbképzésre a jelentkezését az alábbi űrlap beküldésével. 


pl. 123456789
pl. 0123456789
Neme
ÁLLANDÓ CÍM
Közterület jellege
ÉRTESÍTÉSI CÍM
Közterület jellege
Telefonszám típus
pl. 0036 50 5555555
Email cím
Kérjük, töltse fel diplomája másolatát pdf formátumban!
Legfeljebb 2 fájl.
64 MB korlát.
Engedélyezett típusok: pdf.
Kérjük, töltse fel szakmai önéletrajzát!
Csak egy fájl.
64 MB korlát.
Engedélyezett típusok: txt rtf pdf doc docx odt ppt pptx odp xls xlsx ods.
Kérjük, töltse fel az adott képzéshez kért esetleges további dokumentumokat (lsd. a keresett képzés Felvételi információk menüjében)! (Pl. jelentkezési díj befizetését igazoló bizonylat, munkáltatói igazolás, nyelvvizsgabizonyítvány, stb.)
Legfeljebb 4 fájl.
64 MB korlát.
Engedélyezett típusok: txt rtf pdf doc docx odt ppt pptx odp xls xlsx ods.
5 + 12 =
A fenti művelet eredményét kell beírni. Például 1+3 esetén 4-et.