UnivPécs | Tudást, kimaxolt 21. századi háttérrel

február

17.

általános

Elektronikus tanulástámogatási rendszer (ETT). Több ez, mint egy PPT, amit az órán levetít egy oktató. Elvileg mindenkinek jobbat hoz, a gyakorlatát pedig most dolgozza ki a PTE, ehhez keresnek egy pályázat révén együttműködő, vállalkozó kedvű tanárokat. Péley Bernadette oktatási rektorhelyettest erről kérdeztük.

UnivPécs | Tudást, kimaxolt 21. századi háttérrel

 

Mit fed az, hogy „elektronikus tanulástámogatás”?

Széles skálán értelmezhető ez a fogalom. Lehet egy színtiszta elektronikus felületen való tanítási modell, ami valamilyen weboldalon elérhető és a kommunikáció kizárólag ezen a felületen történik. Ugyanakkor lehet offline is, melyet elektronikus anyagokkal egészítünk ki. A kettő váltakozása, kombinálása, az ún. „blended learning”. Azt gondolom, hogy jó lenne, ha könyvek is társulnának ehhez, mert meggyőződésem, hogy az olvasási szokások rossz irányba mozdulnak.

Fontosnak tartom, hogy olyan rendszert dolgozzunk ki, ami jobban serkenti a hallgatók interaktivitását.

Azt látom, hogy az információfelvételt összekeverik a tudás megszerzésével. Az interneten elérhető tartalmak nagy lehetőséget nyújtanak az információ felvételére, de a valódi tudáshoz mindezt strukturálni kell. Abban látom a kihívást, hogy tudjunk egy olyan rendszert kialakítani, ami elősegíti, hogy ezt az erőfeszítést megtegye a hallgató. A sok információt, ami akár tanártól, akár könyvből származik, egy saját kognitív struktúrára tudja felfűzni.

Tovább a teljes cikkhez!